ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ποιος σταθμός έχει εικόνα διάλυσης και ποιος... μεταξωτά βρακιά;

Αναρωτιέται κανείς: το ΡΙΚ είναι τελικά δημόσιο ίδρυμα ενημέρωσης ή πείραμα αντοχής της κοινωνίας στην κακοδιαχείριση ή την κακοδιοίκηση;

Χρύσανθος

Χρύσανθος

Η εικόνα διάλυσης του ΡΙΚ

 Η εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει το ΡΙΚ δεν είναι πια απλώς εμφανής· είναι εκκωφαντική. Κάθε μέρα που περνά μοιάζει με ένα ακόμη κεφάλαιο στο εγχειρίδιο του «πώς να διαλύσετε έναν οργανισμό που χρηματοδοτείται από τον φορολογούμενο». Τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων έχουν καταντήσει ένα μείγμα πρόχειρου θεάτρου και κακής μαθητικής άσκησης: κακή γλώσσα, κακή παρουσίαση, κακή παραγωγή με λάθη και χωρίς συντονισμό. Και τα πρόσωπα που επέλεξαν να εμφανίζονται στην οθόνη; Σαν να έγινε διαγωνισμός με τίτλο «Ποιος ταιριάζει λιγότερο να παρουσιάζει ειδήσεις;». Το πιο αδιανόητο είναι πως επιλέχθηκαν για εμφάνιση στο δελτίο ειδήσεων άτομα εντελώς αντιτηλεοπτικά, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον όρο, τα οποία και θυματοποιούνται αφού κάποιες εμφανίσεις τους γίνονται ανέκδοτο. Είναι θέμα δημοκρατικότητας ή παροχής ίσων ευκαιριών η παρουσίαση ρεπορτάζ από άτομα με ολοφάνερα κακή άρθρωση; Ή μήπως είναι μία ακόμα πρωτοτυπία του ΡΙΚ;

Η αναφορά σκόπιμα είναι γενική για να μην στοχοποιηθούν άτομα. Η ευθύνη ωστόσο είναι συγκεκριμένη…

Κανονικά ο Παπαδούρης πρέπει να έμεινε κόκκαλο αν και δεν του φάνηκε, αναλογιζόμενος που κολλούσαν τα μεταξωτά βρακιά και οι επιδέξιοι κώλοι στον νόμο για το κυκλοφοριακό.

Και όπως σε κάθε περίπτωση γενικεύσεων, υπάρχουν πάντα και οι εξαιρέσεις.  

Αν, όμως, η εικόνα του ΡΙΚ δεν πείθει, υπάρχει και ο ήχος - ή μάλλον η έλλειψή του. Το ραδιόφωνο του ΡΙΚ εξαφανίζεται τακτικά από τον αέρα, λες και μπαίνει κι αυτό σε στάση εργασίας χωρίς euroπροειδοποίηση. Κάθε πρωί, την ώρα που ο πολίτης περιμένει ενημέρωση, αντί για ειδήσεις ακούει το… τίποτα. Και μετά οι δημοσιογράφοι, εκτεθειμένοι οι ίδιοι, ζητούν συγγνώμη στους ακροατές. Πόσες φορές μπορεί να το ζήσει κάποιος αυτό χωρίς να νιώσει ότι τον κοροϊδεύουν;

Η διεύθυνση, βεβαίως, μένει άπραγη. Καμία ανακοίνωση, καμία ανάληψη ευθύνης, καμία εξήγηση. Η σιωπή τους είναι πιο εκκωφαντική κι από το κενό σήμα που ακούγεται στον αέρα. Όσο για το Διοικητικό Συμβούλιο; Εκεί, η αδράνεια έχει αναχθεί σε τέχνη. Παρακολουθούν το χάος με την ψυχραιμία χελώνας, σαν να μην τους αφορά. Λες και η αποστολή τους είναι να καταγράφουν το ναυάγιο, όχι να το αποτρέπουν.

Αναρωτιέται κανείς: το ΡΙΚ είναι τελικά δημόσιο ίδρυμα ενημέρωσης ή πείραμα αντοχής της κοινωνίας στην κακοδιαχείριση ή την κακοδιοίκηση;   

 

ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΔΩ…

Τα μεταξωτά βρακιά και η Αγαπητού

(ALPHA ΚΑΛΗΜΕΡΑ / 12/09/25)

Η Κατερίνα Αγαπητού μου είναι πολύ αγαπητή. Έχει μια αμεσότητα και ένα αυθόρμητο γέλιο που ενώ κάποιους ενοχλεί κάποιους τους κάνει να νιώθουν οικειότητα. Κι αν αυτό δεν ισχύει για όλους τους τηλεθεατές σίγουρα ισχύει για όλους τους καλεσμένους της. Άλλο να σε υποδέχεται η δημοσιογράφος-παρουσιάστρια μουτρωμένη κι άλλο με πλατύ και ενίοτε ηχηρό γέλιο.

Στην εκπομπή της την περασμένη Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου φιλοξένησε τον πρόεδρο των Οικολόγων Σταύρο Παπαδούρη και μίλησαν για τον νόμο που αφορά τη χρήση των σκούτερ, ο οποίος δεν τηρείται.

Σε κάποια στιγμή η παρουσιάστρια λες και παρουσιάζε άλλη εκπομπή είπε στον Παπαδούρη αναφερόμενη στο σχετικό νόμο και τις αλλαγές που συζητούνται για το κυκλοφοριακό: «Μου έρχεται μία έκφραση η οποία δεν είναι τηλεοπτική, η οποία λέει πως «για να φοράς μεταξωτά θα πρέπει να έχεις και…(παύση) Οπότε ωραία, χαίρω πολύ. Να το ελαφρύνουμε το κυκλοφοριακό αλλά που θα κρατούμε τα σκούτερ και που να πηγαίνουμε; Αφού ούτε δρόμους έχουμε, ούτε κατάλληλες λωρίδες;»

Κανονικά ο Παπαδούρης πρέπει να έμεινε κόκκαλο αν και δεν του φάνηκε, αναλογιζόμενος που κολλούσαν τα μεταξωτά βρακιά και οι επιδέξιοι κώλοι στον νόμο για το κυκλοφοριακό. Γιατί η φράση που θυμήθηκε η αγαπητή Αγαπητού, η οποία όντως δεν είναι τηλεοπτική, είναι το γνωστό: «Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους κώλους».  Και ο καθείς μπορεί να συλλογιστεί τι σημαίνει και να κάνει τους δικούς του συνειρμούς.

Δεν ξέρω πως της ήρθε να το ρίξει εκείνη τη στιγμή μιλώντας για το κυκλοφοριακό. Ίσως εάν μιλούσε για το Κυπριακό να ταίριαζε περισσότερο; 

Για την ουσία του θέματος, κάποιος έγραψε στο διαδίκτυο πως «τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους κώλους» είναι μια «κλασική έκφραση που σημαίνει ότι κάποιος πρέπει όχι μόνο να θέλει και να ζητάει κάτι, αλλά και να το αξίζει. Βεβαίως η κατάρτιση κριτηρίων αξιολόγησης της επιδεξιότητας των κώλων παραμένει ως σήμερα άλυτο πρόβλημα...»

Είδατε τι μπορεί να μάθει κανείς από μια συζήτηση για τα σκούτερ;

  

Τι λέει η τηλεθέαση;

Στην κορυφή της τηλεθέασης βρέθηκε και την περασμένη εβδομάδα ο ALPHA. Όχι μόνο με το «Ναυάγιο» αλλά κυρίως με το Eurobasket.

Οι πρώτες δύο εκπομπές της κυπριακής τηλεόρασης για την περίοδο 1-7 Σεπτεμβρίου ήταν οι αγώνες μπάσκετ Ελλάδας – Ισπανίας στις 4 Σεπτεμβρίου με τηλεθέαση 32,6% και Ελλάδα – Ισραήλ στις 7 Σεπτεμβρίου με 29,4%.
Τρίτη εκπομπή ήταν ο δεύτερος ποδοσφαιρικός αγώνας Κύπρου – Αυστρίας από το ΡΙΚ1 με 29,8%.

Τις θέσεις 5 – 7 κατέλαβε το «Ναυάγιο» του ALPHA, στη 8η θέση το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» του ΑΝΤ1 και στην 9η θέση ξανά το «Ναυάγιο» και στη 10η ξανά ο «Εκατομμυριούχος».

Στην 11η θέση βρέθηκε ο πρώτος αγώνας Κύπρου – Αυστρίας από το ΡΙΚ1 και ακολουθούν ξανά ο «Εκατομμυριούχος» στις θέσεις 12 και 13, το «Ναυάγιο» στη θέση 14 και η «Γη της Ελιάς» στις θέσεις 15-17.

Από τα αξιοπερίεργα του TOP 50 είναι εμφάνιση του SIGMA, έστω και στη θέση 22 με το «Έξαθλον» και ένα 13,2% αλλά και στις θέσεις 36 και 38 με την ίδια εκπομπή.  

Το OMEGA εμφανίζεται στο TOP 50 στη θέση 21 με το τηλεπαιχνίδι «Ο τροχός της τύχης» η μοναδική εκπομπή που φαίνεται να «κρατά» τον σταθμό και η οποία εμφανίζεται και στις θέσεις 24, 26,28, 34 και 45.

Γενικά στο TOP 50 κυριάρχησαν και την εβδομάδα που μας πέρασε ο ALPHA και ο ΑΝΤ1 με το SIGMA, το OMEGA και το ΡΙΚ να έχουν περιορισμένες και σε χαμηλές θέσεις εμφανίσεις με κάποιες εκπομπές.

 Το Exathlon έβαλε το SIGMA στο TOP 50. Για πόσο όμως; 

Τι έγραψαν τα κανάλια;

Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 1 μέχρι 7 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:

TelREST: 39,8% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)

ALPHA: 16,2%

ΑΝΤ1: 11,1%

ΡΙΚ1: 8,7%

OMEGA: 8,5%

SIGMA: 8,2%

Other CY: 3,9%

ΕΡΤ WORLD: 2,1%

ΡΙΚ2 : 1,5%

#MediaBlog: Τελευταία Ενημέρωση