

Χρύσανθος
Σας είχα υποσχεθεί να σας παρουσίασω τα τρέιλερ των ειδησεογραφικών εκπομπών της ιδιωτικής τηλεόρασης. Το ΡΙΚ ως γνωστόν είναι πάντα σοβαρό και μετρημένο. Όχι ότι τα ιδιωτικά κανάλια δεν διακρίνονται από σοβαρότητα. Κάθε άλλο. Θα έλεγα πως η σοβαρότητα, ειδικά φέτος ξεχειλίζει από όλα τα τρέιλερ. Γιατί κάθισα και τα είδα ΟΛΑ. Ναι όλα. Δουλειά καθόλου εύκολη αν και διασκεδαστική, όπως ανακάλυψα στο τέλος.
Η νέα τηλεοπτική περίοδος στον τομέα της ενημέρωσης φαντάζει πιο εντυπωσιακή από ποτέ. Αυτό τουλάχιστον υπόσχονται οι παρουσιαστές και τα τρέιλερ τους. Αυτά τα σύντομα βίντεο που είναι συνήθως one man ή one woman show και μοιάζουν πολύ με προεκλογικές καμπάνιες: Υπόσχονται τα πάντα και συνήθως παραδίδουν λίγα…
Από κοιτάγματα στο άπειρο και φάρους μέχρι εξωγήινους και λαϊκά τραγούδια, τα τρέιλερ της κυπριακής τηλεόρασης φέτος συναρπάζουν
ALPHA: Τα βλέμματα στο άπειρο, τα «θα» και οι «διαμορφωτές της επικαιρότητας»
Στον ALPHA η Κατερίνα Αγαπητού και η Κάτια Σάββα αποφάσισαν φέτος να μας δείξουν πόσο αντέχουν να κοιτάνε το άπειρο με σταθερό βλέμμα. Δεν ξέρω αν ήταν διαγωνισμός υπομονής ή δοκιμασία αλά Survivor, αλλά οι δύο κυρίες άντεξαν ακινησίες σχεδόν ισοδύναμες με τον Ντάνο στις πιο ακραίες του στιγμές.
Η Κατερίνα, με ύφος που συνδυάζει σοβαρότητα και θεατρική υπεροχή, μας καλεί να «διαμορφώσουμε μαζί την επικαιρότητα». Ναι, σωστά διαβάσατε: οι δημοσιογράφοι στην Κύπρο πλέον δεν περιγράφουν γεγονότα - τα δημιουργούν, σαν να παίζουν Monopoly με την κοινωνία. Όπως μας λέει, σχεδόν εμπιστευτικά η Κατερίνα, μόνο μαζί της μπορούμε να αρχίσουμε την ημέρα με τα σωστά δεδομένα και την έγκυρη πληροφορία. Και δεν μένει εκεί. Προχωρεί και σε ένα συγκλονιστικό κάλεσμα: «Ελάτε να διαμορφώσουμε μαζί την επικαιρότητα, έτσι όπως το κάνουμε χρόνια τώρα. Γιατί η δύναμή μας είστε εσείς». Δεν είναι τέλειο που οι δημοσιογράφοι στην Κύπρο διαμορφώνουν την επικαιρότητα αντί απλά να την περιγράφουν;
Η Κάτια, από την άλλη, είναι επίσης απόλυτη και ξεκάθαρη. Ούτε υποψήφια για τις εκλογές της Κυριακής να ήταν. «Δεν χωράνε πια επιφανειακές ανγνώσεις και επιπόλαιες προσεγγίσεις" μας λέει με σιγουριά. Και σημειώνει ως να μιλάει ενώπιον πλήθος ψηφοφόρων: «δεν είμαστε εδώ για ωραία λόγια. Ούτε για το θεαθήναι. Είμαστε εδώ για την αλήθεια. Αυτή είναι η αποστολή μας. Όχι άλλο δεν γίνεται, όχι άλλο θα δούμε». Και κλείνει με το δικό της πολύ θεαματικό θα έλεγα, «θα»: «Μαζί μπορούμε να φτιάξουμε καλύτερες μέρες σε αυτό τον τόπο». Στη συνέχεια μένει να κοιτάζει και αυτή ατάραχη το άπειρο. Αναμένοντας ή ορματιζόμενη ίσως τις καλύτερες ημέρες που έρχονται.
ΑΝΤ1: Όταν ο Νικήτας μιλά με εξωγίηνους
Ο ΑΝΤ1 δεν έχει και πολλά να διαφημίσει. Μόνο την εκπομπή του Νικήτα Κυριάκου "Μέρα Μεσημέρι"... Φέτος όμως μας προσφέρει sci-fi μεσημεριανό.
Στο τρέιλερ, ο Νικήτας εμφανίζεται στο στούντιο και δίπλα του, στην μεγάλη οθόνη εμφανίζεται ένας πράσινος τύπος με πράσινο άλογο - εξωγήινος, φυσικά, που μας εξηγεί ότι στον κόσμο του έχουν αντικαταστήσει τον εγκέφαλό τους με τεχνητή νοημοσύνη. Το όνομά του; Ιλούζιον. Το όνομα του αλόγου του; Fake news. Ποιο κοινότυπο… πεθαίνεις. Και ο Νικήτας, αμετανόητος υπερασπιστής της ανθρώπινης νοημοσύνης, που έχει πιάσει όλο το νόημα και τους συνειρμούς γυρίζει προς εμάς και μας υπόσχεται «ξεκάθαρες απαντήσεις» από την 1η Σεπτεμβρίου. Ξεκάθαρες απαντήσεις με πράσινους εξωγήινους και άλογα; Μάλλον ο κόσμος έχει αλλάξει περισσότερο από όσο πιστεύαμε.
«Κυρίες και κύριοι Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, υπερασπιζόμαστε την ανωτερότητα της ανθρώπινης νοημοσύνης. Που διακρίνει την πραγματικότητα από την εικονική πραγματικότητα, την αίσθηση από την ψευδαίσθηση, την αληθινή είδηση από τα fake news» μας είπε και μας συγκίνησε.
Εντυπωσιακό είναι και το τρέιλερ του Casa De Mikel που επιστρέφει για 7η χρονιά φέτος με μια προσθήκη. Πρόκειται για γυναίκα που μπαίνει στην παρέα δίπλα στον Μιχάλη Σοφοκλέους αφού η Χριστίνα ετοιμάζεται να γίνει μανούλα. Η νέα παρουσία είναι η Μαριλένα Ζωδιάτου, άλλως «σφηκοφωλιά» λόγω της ιδιόμορφης κόμμωσής της. Στη νέα σεζόν το σόου ελπίζει πως θα τα πάει καλύτερα επενδύοντας σε ανατρεπτικές… τρίχες. Για να δούμε!
Omega: Στα ύψη και αφ’ υψηλού
O Σωτήρης Παρούτης επιστρέφει με ύφος ηθοποιού παρά παρουσιαστή και δημοσιογράφου. Μας... προεδοποιεί ότι η εκπομπή του Αιχμές επιστρέφει και... ακούει τους πολίτες. Και τονίζει λες και είναι υποψήφιος για βουλευτής ότι «Ο Σωτήρης Παρούτης φέρνει στην επιφάνεια τα πραγματικά προβλήματα και ζητά απαντήσεις εκεί που πρέπει». Το τρέιλερ ολοκληρώνεται με τον Παρούτη να βρίσκεται σε ένα πολύ ψηλό μπαλκόνι και να ατενίζει... τι; τους πολίτες; τα πραγματικά προβλήματα; την τηλεθέαση;
Κάτι βλέπει με πολλή προσοχή πάντως αποφεύγοντας ως ντροπαλό αγόρι να κοιτάξει τον φακό.
Αναλόγου ύψους είναι και το τρέιλερ της Στέλλας Σάββα η οποία ψάχνει την αντικειμενικότητα και την αξιοπιστία από την κορυφή ενός φάρου. Ναι ενός φάρου. Σάπιου μάλιστα! Μόλις είδα τα κοντινά πλάνα τρόμαξα. Νόμισα πως είναι απόσπασμα από το νέο Mission impossiple που γυρίζεται κάπου στην Πάφο ή στα Περβόλια. Ήταν όμως η Στέλλα που σκαρφάλωσε στα χίλια σκαλιά του φάρου για να μας πει ότι «με πυξίδα την αξιοπιστία και φάρο την αντικειμενικότητα φέρνει στο φως όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις». Ταιριαστό, δεν λέω… Και μένει και αυτή να κοιτάζει στο άπειρο ψάχνοντας την πυξίδα της.
Πάντως ένα απωθημένο με τα ύψη και τις κορυφές το έχουν στο Omega. Ίσως επειδή την κορυφή την έχουν και σαν μόνιμο στόχο για την τηλεθέαση; Ασχέτως εάν είναι ακόμη άπιαστος;
SIGMA: Οι αυτοσχέδιοι ηθοποιοί, τα ταλέντα και το λαϊκό άσμα
Στο SIGMA, ο Μιχάλαρος συνεχίζει να μας δείχνει πόσο καλός είναι σε όλα: αθλητικά, ταχύτητα, γνώση και αντανακλαστικά. Και με σερβίς που θα ζήλευε και ο Καρλίτος Αλκαράθ. Πόσα ταλέντα μαζεμένα σε μία μόνο εκπομπή, σε ένα μόνο πάνελ, σε ένα μόνο άτομο…
Ο Ανδρέας Δημητρόπουλος και η Γιώτα Δαμιανού, από την άλλη, μετατρέπουν το λαϊκό άσμα «Κάποιος χτυπάει την πόρτα» σε σόου που μοιάζει με κυπριακή σάτιρα υψηλού budget. Η Γιώτα ντυμένη και βαμμένη ως Μαρία Κάλλας, ο Ανδρέας ως λαϊκός σύζυγος που ακόμα διαβάζει εφημερίδα, και ένα παιδί να φωνάζει «Μπαμπά, κάποιος χτυπάει την πόρτα», συνθέτουν ένα τρελό μωσαϊκό τηλεοπτικού υπερρεαλισμού. Το «Ήρθε κι Έδεσε» είναι μια υπενθύμιση ότι στην κυπριακή τηλεόραση η κωμωδία και η σοβαρότητα μπορούν να συμπέσουν… αλλά συχνά χωρίς λογική. Οκ αντιλαμβάνομαι πως και ο Ανδρέας και η Γιώτα το έχουν απωθημένο να μας δείξουν πόσο καλοί ή κακοί ηθοποιοί είναι. Και μας το έδειξαν και μας το απέδειξαν. Στο τέλος όμως γιατί αρχίζουν τρανταχτά και ασταμάτητα γέλια; Ως επιβεβαίωση ότι κάποιους… κοροϊδεύουν;
Από κοιτάγματα στο άπειρο και φάρους μέχρι εξωγήινους και λαϊκά τραγούδια, τα τρέιλερ της κυπριακής τηλεόρασης φέτος μοιάζουν περισσότερο με performance art παρά με διαφημίσεις εκπομπών. Η τηλεόραση δεν περιορίζεται πια στην ενημέρωση ή την ψυχαγωγία. Στην Κύπρο, έχει εξελιχθεί σε θεατρική σκηνή όπου όλοι κοιτάζουν ψηλά ή από ψηλά ασχέτως εάν καταλήγουν χαμηλά (στα ποσοστά τηλεθέασης εννοώ).
Όλοι αναζητούν την αντικειμενικότητα και την αλήθεια και όλοι υπόσχονται το… νέο.
Ωστόσο είναι όλοι οι ίδιοι, οι παλιοί οι περσινοί και προπέρσινοι και προ… προ… με τους οποίους θα έχουμε ξανά ακόμα ένα συναρπαστικό τηλεοπτικό χειμώνα.