

Χρύσανθος
Η μεγάλη είδηση στον χώρο των ΜΜΕ ήρθε αυτή την εβδομάδα όχι από τα κανάλια αλλά από τον έντυπο τύπο. Η πώληση του συγκροτήματος του Φιλελεύθερου είναι τις τελευταίες ημέρες talk of the town. Σε κάθε town της Κύπρου. Και έφερε και αρκετά αναπάτητα ερωτήματα...
Ο νέος στρατηγικός επενδυτής Κώστας Κλεάνθους που έχει ήδη στο επιχειρηματικό του χαρτοφυλάκιο την ΧΜ, την Ancoria Bank και το Forest Park αλλά και το Cleanthous Foundation επεκτείνει τη δράση του και στον χώρο των μέσων ενημέρωσης.
Πέφτει, πέφτει το Casa De Mikel: Από την κορυφή στη… δέκατη θέση
Μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς ο Κώστας Κλεάνθους εξέδωσε δήλωση αλλά έδωσε και συνέντευξη στον Φιλελεύθερο στην οποία αναφέρεται στις επενδύσεις του και την απόφασή του να επενδύσει στον συγκεκριμένο δημοσιογραφικό οργανισμό. Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η επένδυση μου στο συγκρότημα εταιρειών του Φιλελεύθερου έχει έναν και μόνο σκοπό: να συνεχιστεί η ανεξαρτησία του, και να διασφαλιστεί η συνέχιση της έγκυρης και αντικειμενικής ενημέρωσης σε έναν κλάδο, που βάλλεται από κάθε πλευρά». Παράλληλα δήλωσε: «Δεν έχω ούτε πολιτικές βλέψεις, ούτε την ανάγκη να επηρεάζω πολιτικές αποφάσεις».
Φωτογραφία από Φιλελεύθερο
Τον Κώστα Κλεάνθους καλωσόρισαν ο Νίκος Παττίχης και η Μυρτώ Μαρκίδου με δική τους δήλωση και φωτογραφία στην οποία φαίνονται αγκαλιασμένοι, χωρίς ωστόσο να έχουν δοθεί μέχρι στιγμής λεπτομέρειες για το νέο ρόλο του καθενός και τη μετοχική τους συμμετοχή. Το σίγουρο είναι ότι για το επόμενο χρονικό διάστημα το πηδάλιο του οργανισμού θα συνεχίσει να κρατά ο Νίκος Παττίχης.
Αναπάντητα ερωτήματα
Αναπάντητα παραμένουν μέχρι στιγμής σημαντικά ερωτήματα που προκύπτουν από την εξαγορά του συγκροτήτηματος του Φιλελευθέρου. Όπως το κατά πόσον ο Νίκος Παττίχης και η Μυρτώ Μαρκίδου διατηρούν και πόσο ποσοστό μετοχών στο συγκρότημα. Για πόσο καιρό θα παραμείνει ο Νίκος Παττίχης στο πηδάλιο του οργανισμού, εάν θα επηρεαστεί και πως το υφιστάμενο προσωπικό του συγκροτήματος.
Το σίγουρο είναι πως με την εξαγορά δημιουργείται ανακατάταξη στον χώρο των μέσων ενημέρωσης με οικονομικές αλλά και πολιτικές προεκτάσεις. Πολλές είναι οι συζητήσεις που προκάλεσε τόσο η εξαγορά του Φιλελεύθερου όσο και αυτή του Πολίτη που προηγήθηκε με σαφείς πολιτικές ερμηνείες και ειδικά το γεγονός πως αυτές πραγματοποιούνται λίγο πριν αρχίσει επίσημα ο προεκλογικός για τις βουλευτικές εκλογές του 2026.
Σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει «η εξαγορά του Φιλελεύθερου φαίνεται να έγινε με την έγκριση και του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη».
Η κυπριακή TV βάζει τα flip-flops της
Η κυπριακή τηλεόραση έχει αρχίσει να βάζει τα flip-flops της και να είναι με το ένα πόδι στην παραλία. Όλα τα κυπριακά κανάλια ετοιμάζουν το δικό τους θερινό… playlist γνωρίζοντας εξαρχής πως θα κάνει τα μηχανάκια που μετρούν την τηλεθέαση θα περάσουν ένα μακρύ, ξεκούραστο καλοκαίρι. Και τους τηλεθεατές να ξεχάσουν που έχουν βάλει το τηλεκοντρόλ…
Μεγάλη κουβέντα να γεμίσεις την τηλεοπτική ροή του καλοκαιριού, ειδικά στην Κύπρο και ειδικά όταν δεν έχεις ούτε κόσμο για ζωντανές εκπομπές ούτε δικές σου παραγωγές…
Ωστόσο τα κυπριακά κανάλια έχουν έτοιμη την δοκιμασμένη, αποτυχημένη συνταγή των επαναλήψεων την οποία ευλαβικά προετοιμάζουν κάθε χρόνο τέτοια περίοδο. Φέτος δεν αναμένεται να αλλάξουν τακτική. Όπως μαθαίνω, όλοι σχεδόν οι τηλεοπτικοί σταθμοί ετοιμάζουν την ροή με τις επαναλήψεις των επαναλήψεων, έτοιμοι να μας χαρίσουν άλλο ένα… συναρπαστικό τηλεοπτικό καλοκαίρι. MasterChef: Τελικός χωρίς Κύπριο αλλά με έντονο κυπριακό απόηχο
MasterChef: χωρίς Κύπριο στον τελικό, αλλά με πολλή Κύπρο στον... απόηχο
Η Χριστιάνα από το Παλιομέτοχο, με λεξιλόγιο πιο πλούσιο και από μενού κυπριακής ταβέρνας, κατάφερε να γράψει τηλεοπτική ιστορία και όχι μόνο στους πάγκους. Ήταν η αποκάλυψη της σεζόν, τόσο για τις γεύσεις της όσο και για τις ατάκες της, που έκαναν τους κριτές να κοιτάνε τα πιάτα, αλλά να σκέφτονται τα κυπριακά χωριά. Κατάφερε να φτάσει μέχρι και στον ημιτελικό, βοηθώντας τον ένα εκ των τριών υποψηφίων τον Βασίλη μαζί τον άλλο δικός μας, τον Μάριο, τον άνθρωπο-σειρήνα ο οποίος… ήχησε ξανά και δυνατά λίγο πριν το τέλος. Τρομάζοντας ξανά άπαντες.
Ο τελικός μπορεί να μην είχε κυπριακή εκπροσώπηση, αλλά είχε το άρωμα της Χριστιάνας και το ηχείο του Μάριου (και πιο πριν την σιωπή του Λούκα ή Λουκά ή Λουκή). Και στο τέλος, μένει πως το MasterChef χωρίς Κύπριο είναι σαν ένας σεφ χωρίς γάντια – κάτι σημαντικό λείπει. Το σίγουρο είναι πως το φετινό MasterChef θα καταγραφεί στην τηλεοπτική ιστορία με μια έντονη κυπριακή παρουσία που κάποιους τους διασκέδασε και άλλους περισσότερο ως τσίκνα τους φάνηκε..
Α, και θα καταγραφεί και για τη χαμηλή του γενικά συνεισφορά στην τηλεθέαση του Omega που δεν έφτασε ούτε τα μισά απ’ όσα ανέμεναν, όπως μου λέει μια πηγή που γνωρίζει…
Πέφτει, πέφτει το Casa De Mikel: Από την κορυφή στη… δέκατη θέση
Κάποτε το Casa De Mikel δεν ήταν απλώς εκπομπή, ήταν θεσμός. Μια σατιρική όαση, με την υπογραφή του Μιχάλη Σοφοκλέους, που κρατούσε σταθερά τις κορυφαίες θέσεις της τηλεθέασης και καθόριζε τον εβδομαδιαίο ρυθμό του κοινού. Όμως, όπως κάθε επιτυχημένη εκπομπή, έτσι κι αυτή βρίσκεται τελευταία μπροστά σε μια πρόκληση: να διατηρήσει τη φλόγα της ή έστω να την ξαναφουντώσει.
Η εκπομπή βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη 10η θέση, με 46.870 τηλεθεατές (τους μισούς απ’ ότι παλαιότερα), δείγμα ότι το κοινό, ίσως, ψάχνει πλέον για κάτι νέο ή κάτι διαφορετικό από το Casa που ήξερε.
Ο ίδιος ο Μιχάλης, που έχει αποδείξει την ικανότητά του στην πολιτική και κοινωνική σάτιρα, φαίνεται πως καλείται τώρα να επανεφεύρει το show του, να το φρεσκάρει και να το ανανεώσει. Το ταλέντο υπάρχει, το κοινό υπάρχει, ίσως αυτό που χρειάζεται είναι ένας νέος κύκλος έμπνευσης, για να επιστρέψει το Casa εκεί που ανήκει: στην κορυφή, και όχι απλώς στο πρόγραμμα.
Το Casa De Mikel εξακολουθεί πάντως να είναι η πρώτη εκπομπή του Σαββάτου και χρειάζεται προσπάθεια για να μην χαθεί και αυτό.
Τι λέει η τηλεθέαση;
Με Άγιο Έρωτα στην κορυφή, Λούη Πατασαλίδη λίγο πιο κάτω και τον Εκατομμυριούχο ακόμα πιο κάτω κινήθηκε η τηλεθέαση της εβδομάδας που πέρασε 09 Μαίου μέχρι 15 Ιουνίου.
Ο Άγιος Έρωτας συνεχίζει να ρίχνει τηλεθεατές στα πατώματα με την προσωπική εσωτερική πάλη του νεαρού ιερέα-καρδιοκατακτητή της Στέρνας με το θανατηφόρο κορμί και τα ερωτικά σκιρτήματα. Τελικά αυτός έχει περισσότερα ερωτικά διλήμματα κι από επεισόδιο του Grey’s Anatomy. Η κόρη του τοπικού ισχυρού άντρα, ανίκανη να αντισταθεί στη γοητεία του ανακατεύει συναισθήματα, πλοκή και… τηλεθέαση. Ούτε ο ALPHA ανέμενε την τεράστια επιτυχία του Άγιου Έρωτα αλλά το τηλεοπτικό θαύμα έγινε. Άντε με το καλό και στη νέα τηλεοπτική σεζόν.
Το Λούης Night Show, επίσης στον ALPHA αποτελεί τη δεύτερη, σταθερά του σταθμού στην τηλεθέαση. Ο Λούης Πατσαλίδης έχει βρει τη χρυσή συνταγή: λίγο stand-up, λίγη σάτιρα, λίγη τσαμαρέλα και πολύ... Λούης. Η εκπομπή συνεχίζει ακάθεκτη με τον Λούη να σατιρίζει τα πάντα και τους πάντες. ΟK, κάποτε το παρακάνει αφήνοντας τους τηλεθεατές να αναρωτιούνται αν πρέπει να γελάνε ή να ανησυχούν για το μέλλον της κυπριακής τηλεόρασης...
Αντί για σειρά ο ΑΝΤ1 χτυπάει ψηλά νούμερα στην τηλεθέαση με τον Εκατομμυριούχο. Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου ρωτάει «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;» και η απάντηση είναι: όλοι, αλλά χωρίς να χρειαστεί να θυμηθούμε ποιος έγραψε τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν ή πόσα νησιά υπάρχουν στην Ελλάδα. Οι παίκτες ιδρώνουν, το κοινό ψιθυρίζει τις απαντήσεις από τον καναπέ ή τις ψάχνει στο κινητό και κάπως έτσι η τηλεθέαση ανεβαίνει και ανεβαίνει…
Τι έγραψαν τα κανάλια;
Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 09 Μαίου μέχρι 15 Ιουνίου, σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:
TelREST: 38,2% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)
ALPHA: 15,3%
ΑΝΤ1: 12,9%
OMEGA: 10,8%
ΡΙΚ1: 8%
SIGMA: 7,7%
Other CY: 3,8%
ΕΡΤ WORLD: 2%
ΡΙΚ2 : 1,3%