

Χρύσανθος
Χριστιάνα: Μετά το MasterChef στην μπιενάλε;
Η Χριστιάνα κατάφερε αυτό που φάνταζε αδιανόητο στην αρχή της σεζόν του MasterChef: όχι μόνο να φτάσει στους έξι καλύτερους, αλλά και να μείνει η τελευταία Κύπρια. Και το πέτυχε φέρνοντας στο πιάτο όχι μόνο συνταγές αλλά και την κυπριακή της… κουλτούρα με λέξεις, εκφράσεις και όλη την αβίαστη αυθεντικότητά της. Φράσεις σε βαριά κυπριακά που ούτε η γιαγιά μας δεν χρησιμοποιεί πια και που θα τις ζήλευε κάθε υποψήφιος νεοκύπριος καλλιτέχνης για μπιενάλε… Μια συμμετοχή της Χριστιάνας με τα βαριά της κυπριακά στην μπιενάλε της Βενετίας θα προκαλούσε αν μη τι άλλο χαμόγελα συγκατάβασης και όχι δάκρυα οργής όπως αυτά που γέμισαν τα σόσιαλ…
Πάντως αν το MasterChef ήταν πανεπιστήμιο πολιτισμικών ανταλλαγών, η Χριστιάνα θα έπαιρνε ήδη πτυχίο με άριστα για τη συμβολή της. Χωρίς να μιλάμε για την ποιότητα της συμβολής, απλά για την αυθεντική εισαγωγή του πολιτισμικού σοκ σε ριάλιτι μαγειρικής. Πολλοί μάλιστα λένε – όχι άδικα – πως η παραγωγή θα έπρεπε να την πληρώνει για να παραμείνει στο παιχνίδι μέχρι το τέλος. Γιατί η Χριστιάνα δεν είναι απλώς παίκτρια, είναι content creator χωρίς να το προσπαθεί. Αν δεν βγει νικήτρια, τουλάχιστον να της δώσουν ένα spin-off.
Πως θα επιβραβευτεί το πολιτισμικό σοκ της παρουσίας της Χριστιάνας από το Παλιομέτοχο στο MasterChef; Θα την δούμε με μια δική της εκπομπή σε TV ή έστω στο Youtube;
Τι είναι το Spin-off; Μοιάζει με το γνωστότερο sequel, το οποίο συνεχίζει την ίδια ιστορία μιας παραγωγής αλλά διαφέρει. Το spin-off φέρνει κάτι νέο. Παίρνει ένα κομμάτι (π.χ. χαρακτήρα, θέμα, ιδέα) από κάτι που προηγήθηκε και το μετατρέπει σε κάτι αυτόνομο. Είναι το «παράγωγο προϊόν»
Αν π.χ. η Χριστιάνα του MasterChef κάνει δική της εκπομπή μαγειρικής ή ακόμα και reality show στο YouTube ή σε ένα κυπριακό κανάλι, αυτό θα είναι spin-off από την παρουσία της στο MasterChef. Όπως καλή ώρα η Χριστίνα φιναλίστ του προηγούμενου MasterChef που κάνει την εκπομπή Leftovers στον ALHPA ή ο Σταυρής που φτιάχνει έπιπλα, σόρι επιπλογκουρμεδιές στο OMEGA ενώ είχε και ο ίδιος περάσει με μεγάλη επιτυχία και παρολίγον νίκη σε προηγούμενο MasterChef. ΟΚ, η Χριστιάνα είναι αναντίλεκτα σε άλλη κατηγορία αλλά γιατί να μην έχει και αυτή το παράγωγο προϊόν της, το οποίο δεν ξέρω πόσο μαγειρικό θα βγει αλλά ψυχαγωγικό και ανταγωνιστικό με τον Λούη Πατσαλίδη και τον Μιχάλη Σοφοκλέους, μια χαρά θα είναι;
Και επειδή δεν θέλω σε καμιά περίπτωση να φανεί πως μόνο ειρωνεύομαι την Χριστιάνα που το Παλιομέτοχο της προτείνω και τίτλους για την εκπομπή, spin-off:
«Η Χριστιάνα με αλάτι και πιπέρι» - Χωρίς ιδιαίτερη επεξήγηση. Έχει όλα τα φόντα να είναι η πιο spicy εκπομπή της κυπριακής TV.
«Μαγειρεύω και... τα λέω» - Στην κυριολεξία όμως. Ποιος παραγωγός δεν μπορεί να αναγνωρίσει ότι η Χριστιάνα θα ήταν τέλεια σε μια μαγειρική εκπομπή με μια πρέζα ή και… υπερδόσεις κουτσομπολιού και σχολιασμού;
«Μια κουταλιά απ’ τη Χριστιάνα» - Με κουταλιές κυπριακών γεύσεων, φαρμακερών σχολίων και ίσως αταίριαστων υλικών που θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Με προσωπική όμως ευθύνη για πιθανούς στομαχόπονους.
Η κοτόσουπα του OMEGA
Μέσα σε ένα τηλεοπτικό τοπίο γεμάτο επαναλήψεις και εκπομπές με συνταγές που τις περισσότερες τις βλέπεις μόνο αν νηστεύεις, το MasterChef έκανε το θαύμα του για το OMEGA. Το κανάλι μπήκε για πρώτη φορά εδώ και καιρό στην πολυπόθητη ΤΟΠ-10άδα της κυπριακής τηλεθέασης. Σαν να λέμε, από τα παρασκήνια στην πρώτη γραμμή. Η αλήθεια είναι πως την δεκάδα το OMEGA την είδε όχι λόγω μαγειρικής και γεύσεων. Κάθε άλλο… Ίσως τελικά η συνταγή για την επιτυχία του MasterChef να μην είναι μόνο το φαγητό, αλλά και οι φωναχτοί χαρακτήρες, το κουτσομπολιό, ενίοτε και τα υπονοούμενα και οι ξεκάθαρες βρισιές. Και βεβαίως τα θανατηφόρα βλέμματα πάνω από τις κατσαρόλες. Να ‘ναι καλά η Χριστιάνα. Το MasterChef αποδεικνύεται τελικά για το OMEGA ό,τι η κοτόσουπα για τη γρίπη: ένα θεραπευτικό boost. Για ένα μακρύ κρυολόγημα μιας σεζόν καλό είναι. Πόσο περισσότερο μπορεί να κρατήσει;
H μόνη έκπληξη του Big Brother
Το SIGMA αποφάσισε να επενδύσει στο "Big Brother", αλλά τελικά η μόνη έκπληξη ήταν πόσο λίγο ενδιέφερε το κοινό. Ο Μεγάλος Αδελφός δεν απέκτησε φωνή, και το κοινό απλά του γύρισε την πλάτη. Το αποτέλεσμα; Το κανάλι δεν μπόρεσε να πιάσει ούτε τη βάση και παρέμεινε στο περιθώριο – όχι απλώς σε επίπεδο νούμερων, αλλά και τηλεοπτικής απήχησης. Αν το ριάλιτι της απελπισίας επαίρεται ότι κάνει τους παίκτες ήρωες, το Big Brother στο SIGMA αλλά και στον Σκάι, τούς έκανε… αόρατους. Κρίμα για το budget, κρίμα για το hype, και κρίμα για τις ελπίδες των νέων υποψήφιων τηλεαστέρων.
Πάντως το καμπανάκι για την τηλεθέαση του θεωρούμενου ως απόλυτου ριάλιτι της παγκόσμιας τηλεόρασης κτύπησε νωρίς στον Σκάι που προσπαθεί να περισώσει ότι σώζεται. Η πιο πρόσφατη απόφαση του σταθμού είναι να αλλάξει την ζωντανή εκπομπή της Κυριακής, να την κάνει… μαραθώνια και να αρχίσει αργότερα. Αντί για 21.00 θα αρχίσει στις 23.15 και θα διαρκέσει μέχρι τις 02.30. Την ίδια τακτική θα ακολουθήσει βεβαίως και το SIGMA, από την Κυριακή 8 Ιουνίου. Καλά κουράγια!
Μια ερώτηση: Είναι ορθή η σήμανση ότι το ριάλιτι μπορούν να παρακολουθούν άτομα από 12 ετών και άνω;
Αννίτα, δημοσιογράφοι και resorts
Η δημοσιοποίηση της έκθεσης του Γενικού Ελεγκτή σχετικά με τις τιμές των ξενοδοχείων στα οποία μένει η πρόεδρος της Βουλής Αννίτα Δημητρίου μαζί με τη συνοδεία της στα ταξίδια της προκάλεσε έντονο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Όχι για το κόστος, για το κατά πόσον τηρούνται ή όχι οι κανονισμοί και οι νομοθεσίες ούτε καν εάν είναι δίκαιη ή άδικη η επιλεκτική αναφορά της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το συγκεκριμένο ταξίδι στο Λονδίνο. Όχι. Μεγάλη μερίδα της δημοσιογραφικής οικογένειας έδειξε ενδιαφέρον για αυτά καθαυτά τα ταξίδια και δηλώνει διατεθειμένη να συνοδεύσει στο επόμενο ταξίδι την Αννίτα χωρίς άλλες απαιτήσεις ή προϋποθέσεις. Φτάνει να είναι πεντάστερο…
Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς Ηλιάνα;
Η μεγάλη τηλεοπτική ανατροπή όμως ήρθε εκεί που δεν την περιμέναμε – ή μάλλον εκεί που όλοι την περίμεναν αλλά δεν το πίστευαν: Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου θα είναι εκτός κριτικής επιτροπής του GNTM. Ωιμέ!
Το μοντέλο με τη λάμψη και τη σιγουριά εξαφανίστηκε από τα πλάνα και τις δοκιμασίες, αφήνοντας πίσω της ένα τεράστιο... gap στις παραινέσεις και στα βλέμματα με νόημα. Κι εμείς πώς να αντιμετωπίσουμε την μεγάλη απώλεια; Το GNTM χωρίς Ηλιάνα είναι σαν catwalk χωρίς heels: περνάει, αλλά κάπως δεν πατάει καλά. Ξυπνάμε μέσα στη νύχτα με ερωτήματα του τύπου: Ποιος θα πει τώρα το «είσαι έτοιμη γι’ αυτό το χώρο;». Ναι. Μόλις χάσαμε τον ύπνο μας.
Οι χυμοί του Γρηγόρη Αρναούτογλου
Ο Γρηγόρης δεν μάσησε τα λόγια του – όπως πάντα – και μίλησε ανοιχτά για το τι σημαίνει να είσαι παρουσιαστής στην ελληνική (και όχι μόνο) τηλεόραση. «Η ηλικία δεν είναι προσόν», είπε, τονίζοντας ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να σε πετάξουν «σαν λεμονόκουπα». Το είπε στην εκπομπή της δικής μας και πρώην δικής του (σε εκπομπή) Χριστιάνας. Στο «Με αγάπη Χριστιάνα», και δεν άφησε πολλά περιθώρια για παρερμηνείες. Ήταν μια ομολογία ειλικρίνειας; Μια προειδοποίηση προς νέους παρουσιαστές; Μια αγωνία για το μέλλον του; Όλα μαζί; Όπως και να έχει, επιβεβαίωσε πως η τηλεόραση δεν κάνει χάρες, κάνει rotation. Κι εμείς τον παρακολουθούμε – όχι για να τον δούμε να στύβεται, αλλά για να τον ακούμε όσο ακόμα έχει juice.
Η κυρία Χριστιάνα και τα αινίγματα
Στην ίδια εκπομπή, ο Γρηγόρης θυμήθηκε τη συνεργασία του με τη Χριστιάνα πριν από 20 χρόνια στην ελληνική τηλεόραση, λέγοντας ότι πάντα άφηνε τις καλύτερες εντυπώσεις και ήταν «κυρία». Εκείνη χαμογέλασε και απάντησε αινιγματικά: «γι’ αυτό έφυγα από την Ελλάδα». Ατάκα που προκάλεσε περισσότερο brainstorming απ’ ό,τι συνέντευξη του Χριστόφορου Τορναρίτη στον Χρήστο Μιχάλαρο.
Τι εννοούσε άραγε η ποιήτρια; Ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν άλλες κυρίες; Ή ότι εκεί δεν επιβιώνουν οι πραγματικές κυρίες; Ότι έφυγε γιατί αν έμενε δεν θα ήταν πια κυρία; Η Χριστιάνα το είπε πάντως με χαμόγελο, έστω και αν εξελίχθηκε σε αμήχανο όταν ο Γρηγόρης της αντέτεινε ορθά – κοφτά: «δεν ξέρω γιατί έφυγες, δεν ξέρω γιατί έφυγες». Πάλι καλά που η κυρία δεν πήγε στα μπουζούκια και όδευσε σε άλλο στούντιο και τώρα την απολαμβάνουμε όχι σε μία αλλά σε δύο εκπομπές.
Τι λέει η τηλεθέαση;
Ο Άγιος Έρωτας στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της τηλεθέασης και με τα τέσσερα επεισόδια του της περασμένης εβδομάδας κάνοντας σκόνη για άλλη μια φορά όλες τις υπόλοιπες σειρές και εκπομπές. Στην 5η θέση βρέθηκε το σόου του Λούη Πατσαλίδη και στην 6η το Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος στην κυριακάτική του έκδοση.
Στην 7η θέση βρέθηκε ξανά… by accident το ΡΙΚ1 με τον αγώνα UEFA CONFERENCE LEAGUE REAL BETIS VS CHELSEA. Στην 8η θέση βρέθηκε το Casa De Mikel του Μιχάλη Σοφοκλέους και του ΑΝΤ1 και στην 11η θέση ξανά το ΡΙΚ με τον πρώτο αγώνα του UEFA CONFERENCE LEAGUE REAL BETIS VS CHELSEA. Η έκπληξη ήταν η 10η θέση στην οποία ανέβηκε το OMEGA με το MasterChef και την Κύπρια Χριστιάνα.
Αξιοσημείωτα συμβάντα στο TOP 50 της κυπριακής τηλεθέασης είναι ότι το SIGMA εξακολουθεί να βρίσκεται σταθερά εκτός του TOP 50 αφού ούτε μία από τις εκπομπές του δεν έγραψε τόσο όσο να ενταχθεί σε αυτό.
Το δε ΡΙΚ1 τα κατάφερε να έχει άλλες έξι θέσεις με τις πέντε να καταλαμβάνονται από την Τρικυμία, τη σειρά του που έχει σταθερό κοινό κάθε μέρα που προβάλλεται, αν και πολύ πιο κάτω από άλλες σειρές των ιδιωτικών καναλιών. Η έκτη εμφάνιση του ΡΙΚ1 ήταν με το Κυπριώτικο σκέτς!
Τι έγραψαν τα κανάλια;
Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 26 Μαίου μέχρι 1 Ιουνίου, σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:
TelREST: 37,6% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)
ALPHA: 15,3%
ΑΝΤ1: 12,4%
OMEGA: 10,1%
ΡΙΚ1: 9,4%
SIGMA: 7,1%
Other CY: 4,1%
ΕΡΤ WORLD: 2,7%
ΡΙΚ2 : 1,3%