ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

#MediaBlog: Η νέα, πρόωρη τηλεοπτική μάχη των πολιτικών

Το κυπριακό τηλε-μπλέντερ όλα τα αλέθει...

Χρύσανθος

Χρύσανθος

Πολιτικοί στα κανάλια: σαν νέο ριάλιτι τρόμου

Όλο και συχνότερα βλέπουμε πολιτικούς να φυτρώνουν σε πάνελ της κυπριακής τηλεόρασης, ακόμα και σε εμβόλιμες δηλώσεις. Και μάλιστα κάποιοι-κάποιες εμφανίζονται χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο. Απλά… να μας θυμίσουν ότι υπάρχουν. Ή μάλλον, για να μη τους ξεχάσουμε, μπας και περάσουν στο νήμα στην κάλπη.

Ξαφνικά, πολιτικοί και επίδοξοι βουλευτές θυμούνται ότι έχουν άποψη για όλα: τον καιρό, την τιμή της ντομάτας, ακόμα και τον χορό του… σύκου και τα reality shows

Φταίει που πλησιάζουν εκλογές; Ή μήπως φταίει η μόνιμη παραφιλολογία για λίστες και ψηφοδέλτια, που έχει καταντήσει πιο σίριαλ κι από τις κυπριακές δραματικές σειρές; Γιατί για κάποιους, το πολιτικό εκτόπισμα μετριέται πια με τηλεοπτικά λεπτά συμμετοχής και views στα social. Για να μην αναφερθώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου γίνεται το έλα να δεις: memes, lives, φωτογραφίες με σκυλάκια, και βαρυσήμαντες δηλώσεις κάτω από βίντεο με... γατάκια.

Ξαφνικά, πολιτικοί και επίδοξοι βουλευτές θυμούνται ότι έχουν άποψη για όλα: τον καιρό, την τιμή της ντομάτας, ακόμα και τον χορό του… σύκου και τα reality shows. Τους βλέπεις να μιλούν με περισπούδαστο ύφος, λες και συμμετέχουν στο συμβούλιο ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώ σχολιάζουν το τελευταίο viral βίντεο που έπαιξε σε τριτοκλασάτη εκπομπή.

Το πιο αστείο και τραγικό ταυτόχρονα; Μπαίνουν στα πλατό, κάνουν το γύρο όλων των καναλιών μέσα σε μία μέρα και λένε ακριβώς τα ίδια πράγματα. Άσε που κάποιοι δυσκολεύονται να θυμηθούν σε ποιο κανάλι βρίσκονται. Στον ALPHA, στο ΡΙΚ; Στον ΑΝΤ1, στο SIGMA, στο OMEGA;  Όλα γίνονται ένα τηλεοπτικό μπλέντερ, από το οποίο βγαίνουν οι ίδιοι μονότονοι ήχοι: «Η κοινωνία απαιτεί λύσεις», «Ο κόσμος θέλει αλήθειες», «Εμείς είμαστε διαφορετικοί».

Ανάλογη ανάμειξη και στα ραδιόφωνα, όπου ανακυκλώνονται όλοι οι σταρ του πολιτικού μας στερεώματος, λες και παίζουν playlist σε repeat.

Και άρχισαν και οι καύσωνες…

Πώς αποφασίζουν στο ΡΙΚ;

Γιατί το ΡΙΚ1 και το ΡΙΚ2 προβάλλουν ταυτόχρονα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων; Οκ το ΡΙΚ2 το προβάλλει στη Νοηματική. Τι νόημα έχει όμως; Δεν θα μπορούσε να προβάλλεται ταυτόχρονα στο ΡΙΚ1 το δελτίο στη νοηματική; Και να πω πως η απόφαση έφερε επιπλέον τηλεθεατές στο ΡΙΚ2;… κάθε άλλο. Το ΡΙΚ2 παραμένει σταθερά για χρόνια κάτω του 2% στην τηλεθέαση.

Αλήθεια με ποιο σκεπτικό λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση; Ίσως με το ίδιο που λήφθηκε και η άλλη απόφαση για μετάδοση από τα ραδιόφωνα του ιδρύματος ο περιορισμός των ειδησεογραφικών ζωνών και η συμπύκνωση των δελτίων ειδήσεων;

Που πάει η αποστολή της κρατικής τηλεόρασης για ενημέρωση και μάλιστα εκεί που σταματούν οι ιδιωτικοί σταθμοί; Γιατί, αν θυμάστε το ΡΙΚ το επιχορηγούμε οι πολίτες για να έχουμε μεταξύ άλλων σωστή και συνεχή ενημέρωση...

Αργεί η επιστροφή

Μιας και βρισκόμαστε στο κρατικό ίδρυμα σας ενημερώνω πως πολλή συζήτηση γίνεται για στέλεχος που είχε προβλήματα και εξαναγκάστηκε σε αποχή από τα καθήκοντά του. Καταβλήθηκαν πολλές προσπάθειες για κανονική επιστροφή στην εργασία που έκανε αλλά φαίνεται πως τα εμπόδια είναι -τουλάχιστον προς το παρόν- ανυπέρβλητα. Έτσι σύμφωνα με έγκαιρη ενημέρωσή μου, το στέλεχος μοιραία θα απέχει ακόμα για καιρό από τα καθήκοντα του.

Πως θα είναι;

Βρέθηκε και η αντικαταστάτρια της Ελπίδας για το πρωινό του ΡΙΚ. Ως γνωστόν η Ελπίδα μας εγκατέλειψε και ακολούθησε τον καλό της στην Αθήνα. Την σκυτάλη αναλαμβάνει στο ΡΙΚ η Αγγελική Νικηφόρου την οποία ακούμε να κάνει ραδιοφωνικές εκφωνήσεις δελτίων. Από τον Σεπτέμβριο θα την βλέπουμε κιόλας να παρουσιάζει κάθε πρωί το τηλεμαγκαζίνο του ΡΙΚ. Το επιβεβαίωσε η ίδια με δηλώσεις της. Όπως επιβεβαίωσε πως εγκατέλειψε το ξανθό χρώμα στα μαλλιά της και έγινε καστανή…
Ρωτήθηκε μάλιστα αν την επηρεάζει η σύγκριση με την Ελπίδα Ιακωβίδου και απάντησε «καθόλου» σημειώνοντας πως θα δώσει τον καλύτερο της εαυτό και πως οι τηλεθεατές θα δουν την Αγγλική όπως είναι. Αγωνιούμε.

Η γη του… θανάτου

Τελικά ποιοι θα ζήσουν από το θανατικό που απλώθηκε στη σειρά «Η γη της ελιάς» η οποία οδεύει στον πέμπτο της κύκλο;
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πάντως συζητιέται πολύ η εμμονή των σεναριογράφων να σκοτώνουν και μάλιστα με απάνθρωπο τρόπο σχεδόν όσους αποχωρούν από τη σειρά. Κάποιος εισηγήθηκε να μετονομαστεί σε… «Γη του θανάτου».

Η αλήθεια να λέγεται όμως, η σειρά αν και βρίσκεται στο τέλος του τέταρτου γύρου της και έχει φανερά κουράσει και τους δημιουργούς και τους τηλεθεατές, ακόμα αντέχει. Ίσως γιατί συνεχίζει με έντονες πινελιές θρίλερ, ίσως για τις καλές ερμηνείες των βασικών της συνετελεστών, ίσως και για τα δύο…
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα φέρει ο πέμπτος κύκλος.

Τι λέει η τηλεθέαση;

Ο Άγιος Έρωτας παρέμεινε και την περασμένη εβδομάδα στην κορυφή της τηλεθέασης στην πρώτη, δεύτερη, τέταρτη και Πέμπτη θέση. Το σόου του Λούη Πατσαλίδη βρέθηκε στην Τρίτη θέση, το Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος έκτο, το Casa De Mikel έβδομο και ακολουθούν το Grand Hotel στις θέσεις 8 και 9 της τηλεθέασης. Στη δέκατη θέση το Deal.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι ημιτελικοί του MasterChef από το Omega βρέθηκαν μόλις στην 20 και 21 θέσεις της τηλεθέασης πιο κάτω και από το First Dates με ποσοστό λίγο πιο πάνω από το 15% και τηλεθεατές που δεν ξεπερνούσαν τις 37.500. Πολύ φτωχή συγκομιδή για την παραγωγή του MasterChef, την ιστορία του και το γεγονός ότι φέτος πέρασαν από τον διαγωνισμό τρεις κύπριοι…

Άλλο αξιοσημείωτο της εβδομάδα που πέρασε είναι πως ούτε το Sigma ούτε το ΡΙΚ είχαν κάποια εκπομπή στο TOP 50 της κυπριακής τηλεθέασης. Ούτε και μία…

 λίγο πιο κάτω και τον Εκατομμυριούχο ακόμα πιο κάτω κινήθηκε η τηλεθέαση της εβδομάδας που πέρασε 09 Μαίου μέχρι 15 Ιουνίου.

Την τηλεθέαση μονοπώλησαν όπως σχεδόν κάθε εβδομάδα ο Alpha και ο ΑΝΤ1 και το Omega με τρεις μόνο εκπομπές.

  

Τι έγραψαν τα κανάλια;

Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 16 μέχρι 22 Ιουνίου, σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:

TelREST: 38,3% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)

ALPHA: 15,1%

ΑΝΤ1: 12,7%

OMEGA: 11,6%

SIGMA: 8%

ΡΙΚ1: 7,4%

Other CY: 3,4%

ΕΡΤ WORLD: 2,4%

ΡΙΚ2 : 1,2%

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

#MediaBlog: Τελευταία Ενημέρωση