ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κύπρος: 10 εστιάτορες μας μιλούν για την επόμενη μέρα της καραντίνας

Eστίαση: Μετά την καραντίνα τι;

H επέλαση του κορωνοϊού προκάλεσε μια αναγκαστική παύση της καθημερινότητας, επηρεάζοντας μεταξύ άλλων και τον γαστρονομικό τομέα. Πολλά εστιατόρια κατάφεραν να αναπροσαρμοστούν στις νέες συνθήκες κινητοποιώντας άμεσα την υπηρεσία delivery, για άλλα εστιατόρια όμως αυτό ήταν ανέφικτο, οπότε αναγκαστικά βρέθηκαν σε κατάσταση αναμονής της επόμενης μέρας. Το δεύτερο κύμα της άρσης των περιοριστικών μέτρων βρίσκεται προ των πυλών και τα περισσότερα εστιατόρια ετοιμάζονται πυρετωδώς για την έναρξη μιας νέας, διαφορετικής καλοκαιρινής σεζόν. Οι ιδιοκτήτες 10 δημοφιλών εστιατορίων του νησιού μιλάνε στο wiz για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, για το πότε σκοπεύουν να ανοίξουν, για τις προετοιμασίες τους ώστε να ενταχθούν όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα και με ασφάλεια στη νέα πραγματικότητα καθώς και για τους προβληματισμούς τους για το μέλλον της εστίασης.

Πυξίδα - Γιάννος Χριστοφόρου

Η Πυξίδα ήταν ένα από τα εστιατόρια που ξεκίνησε άμεσα να λειτουργεί την υπηρεσία delivery και take away. Αναπροσαρμόσαμε το μενού και αλλάξαμε τις τιμές. Ήταν ένα εγχείρημα που αρχικά τουλάχιστον αντιμετωπίστηκε πολύ θετικά από τους πελάτες, στην πορεία όμως λόγω ανταγωνισμού μειώθηκε η ζήτηση. Παρ’ όλα αυτά, επειδή υπάρχει ενδιαφέρον και για να μπορέσει η επιχείρηση να αντιμετωπίσει την ανασφάλεια που υπάρχει, στο μέλλον σκοπεύει να εστιάσει αρκετά στις online παραγγελίες και να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο delivery. Είναι ένας τομέας που θα καθιερωθεί και θα αναπτυχθεί λειτουργώντας πλέον παράλληλα με το ωράριο του εστιατορίου.

Αρχίσαμε τις προετοιμασίες για επανέναρξη και των τριών εστιατορίων (Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό) στις 21 Μαΐου. Ο κόσμος θα μπορεί να κάτσει μόνο για τις αυλές. Ξεκινάει άμεσα και η εκπαίδευση προσωπικού. Το εστιατόριο τηρούσε ούτως ή άλλως αυστηρά συγκεκριμένους κανόνες υγιεινής, απλώς θα ενταχθούν κάποιοι επιπλέον στους ήδη υπάρχοντες.

Ευελπιστούμε ότι θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα η δουλειά, διαφορετικά θα αναγκαστούμε να μειώσουμε τα ωράρια του προσωπικού. Γενικά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα επανέλθουμε. Αυτό που σίγουρα έχει πληγεί για φέτος και δεν ξέρουμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε είναι το business dinner, το οποίο στηριζόταν σε ξένους καλεσμένους εταιρειών και κινητοποιούσε τις καθημερινές.

Παγκράτιος - Κατερίνα Ιωαννίδου  

 

Ήταν αρκετά δύσκολα, δεν υπήρχε δυνατότητα για delivery διότι δεν έχει αρκετό κόσμο το χωριό ώστε να κάνουν παραγγελίες. Κανονικά η σεζόν ξεκινούσε το Πάσχα. Ουσιαστικά χάθηκε η μισή σεζόν.

Το μαγαζί δούλευε με εσωτερικό τουρισμό. Τα πράγματα δεν θα είναι όπως άλλες χρονιές, υπάρχει ανεργία, οι ντόπιοι δεν θα βγαίνουν όπως συνήθιζαν τα προηγούμενα καλοκαίρια, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Γενικά για φέτος δεν είμαστε αισιόδοξοι.

Δεν έχουμε ξεκινήσει προετοιμασίες, λόγω τετραγωνικών δεν επιτρέπεται να ανοίξουμε στις 21 Μαΐου. Το πιο πιθανό είναι να ανοίξουμε αρχές Ιουνίου.

Παντοπωλείο - Περικλής Χριστοφορίδης

 

H αλήθεια είναι ότι προσαρμοστήκαμε πολύ γρήγορα στις καινούργιες συνθήκες. Ξεκινήσαμε αμέσως take away kai delivery, με λιγότερο προσωπικό. Είχε πολύ θετική ανταπόκριση, εξαργυρώθηκε ουσιαστικά το καλό brand name και δόθηκε και σε πολύ κόσμο η ευκαιρία να δοκιμάσει το μενού μας. Σκοπεύουμε από τις 21 και μετά που θα ανοίξουμε να συνεχίσουμε το delivery αλλά μόνο μεσημέρι με περιορισμένο μενού ημέρας.

Διάβασα κάποια άρθρα για την κατάσταση που επικρατεί στην Αμερική, τα οποία έλεγαν ότι πολλά εστιατόρια δεν θα ανοίξουν καν! Βασισμένος σε αυτά τα άρθρα και έχοντας ζήσει την εμπειρία της κρίσης του 2013 πιστεύω ότι κάποια εστιατόρια δεν θα τα καταφέρουν να επιβιώσουν. Η αγορά, όμως, σύντομα θα σταθεροποιηθεί και θα μπορέσουμε επαγγελματικά να γίνουμε λίγο πιο προσεκτικοί. Δηλαδή δεν θα ανοίγουν ανεξέλεγκτα εστιατόρια. Θα επανέλθουμε σε μια διαφορετική κανονικότητα. Αυτό που μας προβληματίζει είναι ότι ένα εστιατόριο σαν το δικό μας που στηρίζεται κατά πολύ στην προσωπική επαφή είναι δύσκολο να τη διατηρήσει όταν θα πρέπει το προσωπικό να φοράει μάσκα και γάντια.

Αυτό το διάστημα ξεκινάμε προετοιμασίες για την έναρξη του εστιατορίου. Ήδη μας κάνουν κρατήσεις, γεγονός το οποίο μας χαρίζει αισιοδοξία. Εν τω μεταξύ προσπαθούμε να βοηθήσουμε το προσωπικό να προσαρμοστεί εύκολα στους νέους κανόνες. Λόγω της εμπειρίας που αποκτήσαμε με το delivery ήδη ξεκινήσαμε να λειτουργούμε με κανόνες. Θα εξεταστούν όλοι για κορωνοϊό και θα υπάρχει θερμόμετρο που θα μετράει θερμοκρασίες καθημερινά. Πλέον θα κινούμαστε με γνώμονα την ασφάλεια και το προσωπικό θα εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό. Σκοπός μας είναι να είναι προστατευμένο πρώτα το προσωπικό και κατ’ επέκταση οι πελάτες. Επίσης, σε κάθε κράτηση που θα γίνεται θα πρέπει να παίρνουμε αναλυτικά τα στοιχεία των πελατών ούτως ώστε, αν βρεθεί κρούσμα, να ξέρουμε ποιοι ακριβώς ήταν οι πελάτες εκείνη τη μέρα στο μαγαζί. Τέλος, οι μάσκες που έχουμε επιλέξει για το προσωπικό έχουν 90% δείκτη προστασίας και έχουμε μιλήσει και με ψυχολόγο για το πώς μπορεί να δεχτεί το προσωπικό τις μάσκες και πώς να τις συνηθίζουν μιας και δεν είναι εύκολο να εργάζεσαι τόσες ώρες με αυτές.

Δείτε την συνέχεια στο cyprus.wiz-guide.com

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Food & Drink: Τελευταία Ενημέρωση

X