
Χρύσανθος
Το νέο σήριαλ στα σόσιαλ μίντια άλλα και στα καφέ λέγεται «Γιουροβίζιον, Μαυρίκιος και Αντιγόνη». Και τα έχει όλα: Πάθος, φωνές, συγκίνηση, μαγειρική, αποκαλυπτικό ντύσιμο, προσευχές, εκκλησιασμό μέχρι και ιερή… αγανάκτηση.
ΡΙΚ και Γιουροβίζιον: μια σχέση πάθους που δεν λέει να τελειώσει
Κάθε χρόνο το ίδιο έργο για τη Γιουροβίζιον, απλώς αλλάζουν οι πρωταγωνιστές. Όχι όλοι. Ο Μαυρίκιος παίζει διαχρονικά.
Το ΡΙΚ και η Γιουροβίζιον έχουν μια σχέση που θυμίζει παλιό, τοξικό έρωτα: χωρίζουν κάθε Μάιο με απογοήτευση αλλά μόλις περάσει το καλοκαίρι, ξαναπέφτουν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου. Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο φθινόπωρο να συζητάμε πάλι για «επιτροπές», «διαφάνεια» και «αδικίες».
Το ΡΙΚ, παραμένει πιστό στην παράδοση: κάθε χρόνο ψάχνει ανάμεσα σε δεκάδες ή εκατοντάδες φωνές και τελικά επιλέγει αυτήν που θα προκαλέσει συζητήσεις πριν καν την ακούσουμε να τραγουδά!
Το ΡΙΚ υπόσχεται κάθε χρόνο «εκπλήξεις» και όντως τα καταφέρνει. Όχι πάντα ευχάριστα αλλά την συνέπειά του στην έκπληξη πρέπει να την παραδεχτούμε.
Από επιλογές που γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες, μέχρι καλλιτέχνες που νιώθουν αποκλεισμένοι, η συνταγή παραμένει ίδια: λίγο δράμα, λίγο παράπονο, λίγη οργή και πολύ airtime. Μπορεί η Γιουροβίζιον να είναι το πανηγύρι της Ευρώπης στο ΡΙΚ όμως, με το κυπριακό στάδιο των προκριματικών γίνεται κάθε χρόνο το pre-party όπου όλοι μαλώνουν για το playlist.
Το ΡΙΚ δείχνει να μην ψάχνει απλώς για τραγούδι. Ψάχνει για σενάριο. Και το βρίσκει κάθε φορά με πλοκή που όντως… συναρπάζει.

Ατού ο Μαυρίκιος…
Μόλις το ΡΙΚ ανακοίνωσε την εκπρόσωπο της Κύπρου στη φετινή Γιουροβίζιον, την Αντιγόνη, πιο έγκαιρα από έγκαιρα και φέτος, και πριν βέβαια ετοιμαστεί το τραγούδι, ξεκίνησε και το εθνικό μας σπορ: οι αντιδράσεις.
Ο Μαυρίκιος Μαυρικίου, πιστός στο ραντεβού του με την επικαιρότητα, πήρε τη σκυτάλη της αγανάκτησης. Εμφανίστηκε στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου και δήλωσε πως «τα τηλέφωνα έχουν σπάσει» από Κύπριους καλλιτέχνες που νιώθουν αποκλεισμένοι αφού, όπως είπε, «εδώ και δέκα χρόνια δεν δόθηκε καν η ευκαιρία στους ντόπιους να στείλουν το τραγούδι τους».
Μπορεί βέβαια τα τηλέφωνα να «έσπασαν», αλλά τα νεύρα των τηλεθεατών άντεξαν. Το σενάριο είναι πια γνώριμο: κάθε φορά που το ΡΙΚ επιλέγει εκπρόσωπο, ακολουθεί μια μικρή εσωτερική Γιουροβίζιον... χωρίς τραγούδια, μόνο δηλώσεις και αυτές σε υψηλά ντεσιμπέλ. Και ενώ η Αντιγόνη οραματίζεται το ρεφρέν της σε κυπριακό ηχόχρωμα, ο Μαυρίκιος συνεχίζει το δικό του σόου. Φέτος με το βάρος του ενδιαφερόμενου και σχετικού αφού υπέβαλε και συμμετοχή για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Γιουροβίζιον!
Αναμφίβολα, το ΡΙΚ δεν έχει βρει ακόμη τη σωστή συνταγή για να ικανοποιήσει κοινό, καλλιτέχνες και επιτροπές αλλά τουλάχιστον εγγυάται κάθε χρόνο μπόλικη τηλεθέαση και viral δηλώσεις. Και καθώς η Κύπρος ψάχνει το επόμενο ευρωπαϊκό hit, ένα είναι βέβαιο: ο Μαυρίκιος θα είναι πάντα εκεί, μικρόφωνο στο χέρι, έτοιμος για το μεγάλο του ντουέτο με την επικαιρότητα.
Η «ιερή» αποστολή της Αντιγόνης
Η φετινή αποστολή της Κύπρου στη Eurovision ξεκίνησε με επίκληση στα θεία, κερί, λιβάνι, και… μανιφέστο. Η Αντιγόνη (Antigoni Buxton), η νεαρή τραγουδίστρια που θα κρατήσει τη σημαία του ΡΙΚ και της Κύπρου βεβαίως, στο ευρωπαϊκό πανηγύρι, αποκάλυψε πως πηγαίνει κάθε μέρα στην εκκλησία και πως… έκανε manifest το όνειρό της!
Το τραγούδι μπορεί ακόμη να μην υπάρχει, αλλά η πνευματική προετοιμασία φαίνεται ολοκληρωμένη.
Μια τέτοια ομολογία πίστης πάντως δεν την ακούς συχνά από εκπροσώπους της Eurovision . Κι όμως, η Αντιγόνη μίλησε με τόση θέρμη που σχεδόν περιμένεις να εμφανιστεί στη σκηνή με θυμιατό και LED φωτοστέφανο.
Πάντως αν κρίνουμε από το στυλ της στις εμφανίσεις της, το εκκλησιαστικό ύφος μάλλον θα είναι… πιο «μοντέρνας αρχιτεκτονικής». Εντελώς ανατρεπτικής θα έλεγα.
Όσο για το ΡΙΚ, παραμένει πιστό στην παράδοση: κάθε χρόνο ψάχνει ανάμεσα σε δεκάδες ή εκατοντάδες φωνές και τελικά επιλέγει αυτήν που θα προκαλέσει συζητήσεις πριν καν την ακούσουμε να τραγουδά!
Ευπροσάρμοστο το ημικρατικό μας ίδρυμα καταφέρνει να ακολουθεί το τρεντ της Γιουροβίζιον που έχει πάψει προ πολλού να είναι μουσικός διαγωνισμός και έχει μετατραπεί πλέον στο μεγαλύτερο τηλεοπτικό reality της Ευρώπης. Το ΡΙΚ μπορεί να επιλέγει τραγουδιστές, αλλά στην πραγματικότητα αυτό που ψάχνει είναι… χαρακτήρες για το σήριαλ που θα ακολουθήσει. Και εκεί, τουλάχιστον, η Κύπρος έχει σταθερό πλεονέκτημα: οι υποψήφιοί της πρωταγωνιστούν πριν καν ακουστεί η πρώτη τους νότα.
Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε
Είναι γεγονός: Ο Φειδίας Παναγιώτου πουλά. Γι’ αυτό και έχει ανοικτή πρόσκληση σε όλα σχεδόν τα κανάλια, παρά το γεγονός ότι έχει δικούς του, πετυχημένους, μηχανισμούς αυτοπροβολής.
Πρόσφατα φιλοξενήθηκε από τον Σωτήρη Παρούτη στην εκπομπή Αιχμές στο OMEGA. Όπως μάλιστα λέχθηκε η εκπομπή δέχθηκε δεκάδες τηλεφωνήματα από ακροατές. Κάποια από αυτά υποστηρικτικά, κάποια… εξοργισμένα. Μια κυρία χωρίς περιστροφές, δήλωσε on air ότι έχασε τα λόγια της ακούγοντας τα ελληνικά του Φειδία σε άλλη εκπομπή. Και κατέληξε να του ζητά έξαλλη να παραιτηθεί «και να αφήσει ήσυχο τον κόσμο». «Από την ώρα που τον είδα στην εκπομπή έχω εκνευριστεί και χάνω τα λόγια μου» ανέφερε. Και όλα αυτά επειδή ο Φειδίας ανέφερε λανθασμένα μια λέξη.
Στην απάντησή του, ο ευρωβουλευτής παραδέχθηκε… τα μη άψογα ελληνικά του… «Ναι, παραδέχομαι το τα ελληνικά μου δεν είναι και τα καλύτερα, αλλά προσπαθώ να μιλώ όπως μιλά ο κόσμος, κανονικά και έτσι προσπαθάς να περνάς και το μήνυμα. Είδαμε και όλους που χρησιμοποιούν τις λέξεις με τον καλύτερο τρόπο. Θωρούμε τα αποτελέσματα στην πολιτική» είπε με τη γνωστή, δική του σύνταξη.
Και πρόσθεσε με χάρη «δεν θα παραιτηθώ… αλλά σε αγαπώ».
Εν ολίγοις: Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε.

Τι λέει η τηλεθέαση;
Εκτός από το ματς Πάφος – ΑΕΚ στις 30/10 που πήρε την πρωτιά στην τηλεθέαση της περασμένης εβδομάδας από τη συχνότητα του ALPHA, και το οποίο παρακολούθησαν σχεδόν 90.000 τηλεθεατές (28%), το σόου του Λούη Πατσαλίδη εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα. Την Κυριακή 31/10 το σόου του Λούη είδαν 81.740 τηλεθεατές και 27.1% δίνοντάς του τη δεύτερη θέση στο TOP 50 της κυπριακής τηλεθέασης.
Στις επόμενες θέσεις ο Άγιος Έρωτας που κινήθηκε όπως πάντα σε ψηλά νούμερα. Το πιο πετυχεμένο του επεισόδιο ήταν στις 29/10 το οποίο παρακολούθησαν 81.290 τηλεθεατές, κατακτώντας το 23.7%.
Ο δεύτερος σταθμός σε τηλεθέαση, ο ΑΝΤ1 εμφανίστηκε στη θέση 8 και 9 με το τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» το οποίο παρακολούθησαν 56.080 τηλεθεατές στις 29/10 με 18.2%.
Στη 10η θέση τερμάτισε το Casa De Mikel του Μιχάλη Σοφοκλέους, επίσης στον ΑΝΤ1 με 54.290 τηλεθεατές και 20.4%.
Από τα αξιοσημείωτα του TOP 50 της περασμένης εβδομάδας είναι ότι το Ναυάγιο του ALPHA παραμένει ψηλά με πάνω από 50.000 τηλεθεατές να το παρακολουθούν. Στις 30/10 το Ναυάγιο είδαν 54.240 τηλεθεατές με το ψηλό ποσοστό 33,4%. Αλλά και το τηλεπαιχνίδι 5Χ5, επίσης του ΑΝΤ1 τα πάει καλά. Την περασμένη εβδομάδα βρέθηκε στη θέση 12 (29/10) αφού το παρακολούθησαν 54.160 με ποσοστό 20.6%. Ακολούθησε το DEAL επίσης του ALPHA στη θέση 14 με 52.120 τηλεθεατές και 16,9% στις 29/10.
Στη θέση 15 βρέθηκε η Μπέμπα, επίσης του ALPHA στις 2/11με 52.020 τηλεθεατές και 15.5%.
Στη θέση 16 η νέα σειρά του ALPHA «Να μ’ αγαπάς», στη θέση 17 ξανά το Ναυάγιο και στη θέση 18 το Grand Hotel του ΑΝΤ1 (29/10) με 48.530 τηλεθεατές και 14,7%.
Το SIGMA είχε δύο εμφανίσεις στο TOP 50 με το The Voice of Greece, στις θέσεις 19 και 28.
Το ΡΙΚ1 εμφανίζεται στις θέσεις 27, 30, 32 και 39 με την σειρά Τρικυμία.
Το OMEGA βρέθηκε στη θέση 34, 41,42, 44 και 46 με το τηλεπαιχνίδι «Ο τροχός της τύχης».
Οι νέες σειρές του ALPHA «Να με λες μαμά» εμφανίστηκε στη θέση 40 ενώ το νέο «Το σόι σου» στη θέση 47.

Τι έγραψαν τα κανάλια;
Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 27 Οκτωβρίου – 02 Νοεμβρίου σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:
TelREST: 36% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)
ALPHA: 16,5%
ΑΝΤ1: 11,7%
OMEGA: 9,6%
SIGMA: 8,3%
ΡΙΚ1: 8,2%
Other CY: 5,6%
ΕΡΤ WORLD: 2,5%
ΡΙΚ2 : 0,8%































