ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Mediablog: Ηχηρά «όχι» εισέπραξαν κομματάρχες από ανθρώπους των Media

Η συμπλήρωση των ψηφοδελτίων εξελίσσεται σε ένα νέο πολιτικό talent show με διαδικασίες που δεν διαφέρουν πολύ από αυτές των ανάλογων τηλεοπτικών.

Χρύσανθος

Χρύσανθος

Τα πρώτα ηχηρά «όχι» εισέπραξαν κομματάρχες από ανθρώπους των μέσων ενημέρωσης που προσέγγισαν για να τους εντάξουν στο ψηφοδέλτιο των βουλευτικών εκλογών. Τουλάχιστον σε τρεις περιπτώσεις με πολύ γνωστά πρόσωπα της τηλεόρασης είναι οριστικό το «όχι». Σε μία περίπτωση η απάντηση δόθηκε αμέσως, από την πρώτη επικοινωνία ενώ στις άλλες δύο αργότερα, στον διάλογο που ακολούθησε.

Παρά τις πιέσεις, τα τηλεφωνήματα, τα ραντεβού και τις ανανεωμένες «προτάσεις» σε συγκεκριμένα πολύ γνωστά πρόσωπα της τηλεόρασης το πολυπόθητο «ναι» δεν ειπώθηκε ποτέ. Για κάποιους, όπως πληροφορούμαι, συνεχίζεται η άσκηση πίεσης αφού δύο τουλάχιστον κομματάρχες θεωρούν τεράστια επιτυχία να εντάξουν τις διασημότητες που προσεγγίζουν στο αδύναμο κατά τα άλλα ψηφοδέλτιό τους.

Σύμφωνα με τις αξιόπιστες πηγές μου, άνθρωποι των media - παρουσιαστές, δημοσιογράφοι, ραδιοφωνικοί παραγωγοί και influencers της ενημέρωσης - που προσεγγίστηκαν πιεστικά τους τελευταίους μήνες δεν δείχνουν πια την ίδια προθυμία να εισέλθουν στην πολιτική αρένα. Κάποιοι αρνήθηκαν διακριτικά μετά από αρκετές συζητήσεις, άλλοι ευγενικά ενώ ένας φέρεται να είπε πως η πίεση του καναλάρχη του είναι αφόρητη.

Aνθρωποι των media - παρουσιαστές, δημοσιογράφοι, ραδιοφωνικοί παραγωγοί κ.α., που προσεγγίστηκαν πιεστικά τους τελευταίους μήνες δεν δείχνουν πια την ίδια προθυμία να εισέλθουν στην πολιτική αρένα.

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι έχουν καταλάβει ότι η «μαγεία» της κάμερας δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε ψήφους. Παράλληλα φαίνεται να αξιολόγησαν καλύτερα το τοπίο, να μέτρησαν τις πιθανότητες εκλογής, τις ίντριγκες και τον ανταγωνισμό και προτίμησαν τους προβολείς της τηλεόρασης από το σκοτεινό κομματικό παρασκήνιο.

Υπάρχουν όμως ακόμα κάποιοι που θέλουν τόσο πολύ την είσοδό τους στην πολιτική αρένα που δίνουν τα πάντα για μια θέση στο ψηφοδέλτιο. Συνεχίζουν να αυτοπροτείνονται με κάθε ευκαιρία ως μια «καλή και σίγουρη λύση». Και κάποιοι ίσως να βρίσκονται ήδη σε λίστα αναμονής. Πρόκειται για τηλεοπτικές φιγούρες που πιστεύουν ότι η δημοσιότητα ισοδυναμεί με δημοτικότητα και συνωστίζονται έξω από τις πόρτες των κομματαρχών λες και βρίσκονται σε audition του The Voice.

Ούτως ή άλλως πολλοί, μεταξύ τους και κομματάρχες – παλαιάς και νέας κοπής – θεωρούν πως ή όλη διαδικασία συμπλήρωσης των ψηφοδελτίων έχει μετατραπεί σε ένα νέο πολιτικό talent show με  διαδικασίες που δεν διαφέρουν πολύ από αυτές των ανάλογων τηλεοπτικών.

 

Τους ακούει κανείς;

Στο ΡΙΚ κάποιοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί έχουν πραγματικά ξεφύγει. Το μικρόφωνο έχει γίνει προέκταση του… καθρέφτη τους και ό,τι τους έρθει στο μυαλό, το λένε. Βασικά όλα όσα τους έρχονται στο μυαλό τα λένε, χωρίς φίλτρο, χωρίς ειρμό πολλές φορές και χωρίς… να σταματούν. Και κάπου στα διαλείμματα των μονολόγων τους ακούγεται και κάποιος ακροατής και κάποιο τραγούδι.

Την περασμένη Τετάρτη, για παράδειγμα, στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ, ένας παραγωγός αποφάσισε να κάνει «ραδιοφωνική έκπληξη» σε συνάδελφό του που είχε γενέθλια. Τρελή χαρά… Για εκπομπή που απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου μια χαρά ακούστηκε. Ήταν όμως στο κρατικό ραδιόφωνο και απευθυνόταν σε ενήλικες σε ώρα που κανονικά θα έπαιζε μια κανονική εκπομπή ενός κανονικού ραδιοφώνου.

Κι αν αυτό ήταν μεμονωμένο, άντε να πάει στο καλό. Όμως σε άλλη εκπομπή του κρατικού ραδιοφώνου, η παραγωγός αποφάσισε να ανοίξει την ψυχή της στους ακροατές, περιγράφοντας οικογενειακά βιώματα και προσωπικά θέματα με ύφος που θα ταίριαζε μάλλον σε θεατρικό δραματικό μονόλογο (με κρυμμένα στοιχεία μαύρου χιούμορ) παρά σε κρατικό σταθμό.

Και βέβαια, υπάρχουν σε κάποιες εκπομπές και οι γνωστοί διαλόγοι με ακροατές, όπου μπορείς να ακούσεις τα πάντα: από παράπονα για τον καιρό μέχρι εξομολογήσεις που θα έκαναν και τον πιο ανθεκτικό ραδιοσκηνοθέτη να ψάχνει το «mute». Θα μου πείτε αυτό δεν είναι προνόμιο μόνο των παραγωγών στο ΡΙΚ αλλά μια κυπριακή παθογένεια. Πως αντέχεται όμως τόσος λαϊκισμός στο κρατικό ραδιόφωνο;

Το ερώτημα είναι απλό: τους ακούει κανείς από τη διοίκηση ή τη διεύθυνση του σταθμού; Κι αν τους ακούνε δεν ενοχλούνται; Θεωρούν πως αυτή πρέπει να είναι η ποιότητα του κρατικού ραδιοφώνου του οποίου ηγούνται;

Δεν λένε ούτε «γεια»

Χάλια είναι οι σχέσεις μεταξύ μεγαλοστελεχών μεγάλου τηλεοπτικού οργανισμού. Εκτός από τους τακτικούς τσακωμούς ακόμα και για ψύλλου πήδημα, κάποιοι δεν μιλιούνται καν μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα της κακής επικοινωνίας άρχισε να φαίνεται και στα αποτελέσματα της δουλειάς που παράγεται ενώ οι επανειλημμένες παραινέσεις και αντιδράσεις της διοίκησης δεν φαίνεται να αποδίδουν.

Πρόσφατα μάλιστα σε μεγάλη εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκαν τα στελέχη του εν λόγω τηλεοπτικού οργανισμού μαζί με στελέχη άλλων σταθμών, ήταν εμφανής η απόσταση μεταξύ των συναδέλφων. Ενώ χαιρετούσαν και αντάλλαζαν φιλιά με στελέχη άλλων καναλιών απέφυγαν ακόμα και τους τυπικούς χαιρετισμούς μεταξύ των συναδέλφων του σταθμού τους. Κάποιοι δεν είπαν ούτε «γεια». Κάτι που σχολιάστηκε πολύ άσχημα από δημοσιογράφους άλλων καναλιών.

Το θέμα είναι για πόσο ακόμα θα γίνεται ανεκτή η κατάσταση από την διοίκηση αφού τα ποσοστά τηλεθέασης πέφτουν και όλα στον σταθμό πάνε από το κακό στο χειρότερο.

 

Τι λέει η τηλεθέαση;

Το σόου του Λούη Πατσαλίδη παρέμεινε στην κορυφή της τηλεθέασης και την εβδομάδα που μας πέρασε 20-26 Οκτωβρίου ενώ στον ALPHA ανήκουν οι πρώτες εφτά πιο δημοφιλείς εκπομπές στην Κύπρο. Λέμε εφτά αλλά στην ουσία είναι τέσσερις. Εκτός από το σόου του Λούη Πατσαλίδη είναι το βαρύ πυροβολικό Άγιος Έρωτας με τέσσερα επεισόδια στις θέσεις 2-5, την Μπέμπα που παραμένει ψηλά και κατέλαβε την θέση 6 και το Ναυάγιο το οποίο κατέλαβε τη θέση 7 αλλά και τις θέσεις 9 και 16.

Το Casa de Mikel του Μιχάλη Σοφοκλέους και του ΑΝΤ1 βρέθηκε στη 8 με το Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος, επίσης του ΑΝΤ1 να ακολουθεί στις θέσεις 10 και 11.



Στη θέση 12 βρίσκουμε το DEAL και στη θέση 13 τη Γη της ελιάς και τα δύο του ALPHA.

Το SIGMA εμφανίζεται στη θέση 19 της λίστας με το ΤΗΕ VOICE OF GREECE ενώ στη θέση 20 βρίσκεται η Τρικυμία του ΡΙΚ.

Το Grand Hotel του ΑΝΤ1 έπεσε στη θέση 22.

Το ΡΙΚ εμφανίζεται στο ΤOP 50 της κυπριακής τηλεθέασης με τις σειρές Περικλής τζιαι Εριέττα στη θέση 18 και Τρικυμία στη θέση 20 αλλά και σε άλλες θέσεις πιο κάτω στη λίστα.

Το OMEGA εμφανίζεται χαμηλά στη λίστα, στη θέση 30 με το CASH OR TRASH και με τον Τροχό της Τύχης, ακόμα πιο χαμηλά.  

Τι έγραψαν τα κανάλια;

Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 20 – 26 Οκτωβρίου σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:

TelREST: 36% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)

ALPHA: 16,1%

ΑΝΤ1: 11,5%

ΡΙΚ1: 10,2%

OMEGA: 9,5%

SIGMA: 8,2%

Other CY: 5,9%

ΕΡΤ WORLD: 1,7%

ΡΙΚ2 : 0,8%

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

#MediaBlog: Τελευταία Ενημέρωση