ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Mediablog: Ο αλγόριθμος του Φειδία και των δημοσιογράφων

Μεγάλος καυγάς για τη Γιουροβίζιον και τη… σημαία

Χρύσανθος

Χρύσανθος

Πόσο πιο viral μπορεί να γίνει ο Φειδίας Παναγιώτου;

O ευρωβουλευτής Φειδίας Παναγιώτου έκανε ξανά το θαύμα του. Φορώντας μια κόκκινη μύτη κλόουν εξήγγειλε πρόσφατα το κόμμα του και από εκείνη τη στιγμή δεν σταματά να εμφανίζεται σε τηλεοπτικά παράθυρα, μαγκαζίνο, τηλεοπτικές εκπομπές και podcast και να γίνεται κύριο θέμα σε ειδησεογραφικά και άλλα sites.

Η πιο πρόσφατη εμφάνισή του στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα έβγαλε και την… είδηση ότι θα μπορούσε να ήταν και ο επόμενος Πρόεδρος της Κύπρου. Σε άλλη συνέντευξη σε podcast δεν απέκλεισε το κόμμα του να σαρώσει στις επερχόμενες βουλευτικές και να γίνει και πρώτο κόμμα. Όπως είπε θα μπορούσε η Άμεση Δημοκρατία, όπως ονόμασε το κόμμα του, να ξεπεράσει το 19% που έλαβε στις ευρωεκλογές και να φτάσει το 25% ακόμα και το 30%!

Μ’ αυτά και μ’ αυτά κατάφερε ξανά να γίνει το θέμα της ημέρας, με τα ΜΜΕ να τον ακολουθούν πιστά, όπως ο φακός ακολουθεί έναν influencer σε unboxing βίντεο.

Οι νέοι πολιτικοί φαίνεται πως δεν χρειάζονται πια πρόγραμμα αλλά… αλγόριθμο. Μήπως το ίδιο χρειάζονται πια και οι δημοσιογράφοι και άλλοι λειτουργοί των media;

Η μέθοδος Φειδία είναι απλή και, δυστυχώς, αποτελεσματική: κάθε λίγες μέρες μια νέα «δήλωση», μια viral συνέντευξη με επώνυμους, μια «έκπληξη», ένα «σοκ»… Κάπως έτσι η επικαιρότητα μετατρέπεται σε reality. Δεν έχει σημασία αν οι δηλώσεις του έχουν πολιτικό περιεχόμενο· αρκεί που ξαφνιάζουν και προκαλούν. Και τα κυπριακά αλλά και ελλαδικά ΜΜΕ, διψασμένα για clicks και τηλεθέαση, του στρώνουν κόκκινο χαλί αντί για κόκκινη κάρτα.

Αναμφίβολα, το φαινόμενο Φειδίας έχει μετατραπεί σε case study για το πώς η κυπριακή τηλεόραση και τα media αντιμετωπίζουν με τον ίδιο ενθουσιασμό ένα σκάνδαλο, μια προεκλογική εκστρατεία και μια viral φάρσα. Αν μη τι άλλο, η χώρα μπορεί να κοιμάται ήσυχη: αν χαθούν οι πολιτικοί, έχουμε ήδη έτοιμη τη νέα γενιά... YouTube ηγετών. Οι νέοι πολιτικοί φαίνεται πως δεν χρειάζονται πια πρόγραμμα αλλά… αλγόριθμο. Μήπως το ίδιο χρειάζονται πια και οι δημοσιογράφοι και άλλοι λειτουργοί των media;

 

Μεγάλος καυγάς για τη Γιουροβίζιον και τη… σημαία

Μεγάλος καυγάς βρίσκεται σε εξέλιξη για το ποιος θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Γιουροβίζιον. Οι φήμες που θέλουν την Josephine να είναι σχεδόν «κλειστή» για το ΡΙΚ ως εκπρόσωπος της Κύπρου διαψεύστηκαν από το ίδρυμα. Χωρίς όμως να λένε πως δεν θα είναι αυτή η εκπρόσωπος. Η ανακοίνωση του ΡΙΚ λέει σε ανακοίνωσή του πως η διαδικασία επιλογής για την κυπριακή συμμετοχή στη Eurovision βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Και ότι το αποτέλεσμα θα ανακοινθεί μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Ταυτόχρονα δημόσια έχουν ακουστεί επικρίσεις για την διαδικασία που ακολουθεί το ΡΙΚ με πρώτο και καλύτερο τον Μαύρικιο Μαυρικίου ο οποίος ανέφερε ότι έστειλε τραγούδι στην ΕΡΤ για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Γιουροβίζιον.

Αφού επέκρινε ξανά την πρακτική του ΡΙΚ να μην επιλέγει Κύπριους καλλιτέχνες για την Γιουροβίζιον και σχολιάζοντας τις φήμες για προεπιλογή της Josephine ανέφερε:

«Γιατί να πάει η Josephine στην Eurovision για την Κύπρο; Έχουμε γίνει γραφείο ενοικιάσεως τραγουδιστών. Όταν το νησί έχει τόσα ταλέντα, γιατί κοιτάζουμε συνέχεια εκτός χώρας; Αυτό δεν είναι επιλογή, είναι αποξένωση. Δεν θέλω να αφήσω καμία σκιά για τη Josephine. Είναι μία καταπληκτική επαγγελματίας, εξαιρετική, με λάμψη» και συνέχισε:  

«Η Κύπρος που έβγαλε την Άννα Βίσση, τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, τον Γιώργο Παπαδόπουλο, τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου, την Αλέξια… Δεν δικαιούμαστε να δούμε έναν Κύπριο να κρατά τη σημαία;».

Το ενδιαφέρον βέβαια είναι αυτό που θα ακολουθήσει μετά την όποια επιλογή του ΡΙΚ. Όχι μόνο για το πως θα τα πάει η εκπροσώπησή μας στην Γιουροβίζιον αλλά και οι φωνές που θα ακουστούν για τη διαδικασία που ακολουθείται. Κάποιοι που φαίνεται πως γνωρίζουν, μιλούν για το νέο σήριαλ που θα μας απασχολήσει πολύ σύντομα...

  

Τι λέει η τηλεθέαση;

Ολόκληρη η δεκάδα των πρώτων σε τηλεθέαση εκπομπών ήταν την περασμένη εβδομάδα του ALPHA. Με πρώτο και καλύτερο το σόου του Λούη Πατσαλίδη το οποίο παρακολούθησαν στις 83,270 τηλεθεατές με ποσοστό 29,2% στις 17/10. Στις επόμενες τέσσερις θέσεις του TOP 50, στους αριθμούς 2-5 φιγουράρει απτόητος ο Άγιος Έρωτας. Στη θέση 6 βρίσκεται η Μπέμπα, στη θέση 7 το DEAL, στη θέση 8 το Ναυάγιο και στη θέση 9 Η γη της Ελιάς. Τo DEAL επανεμφανίζεται στη θέση 10 και κλείνει ολόκληρη τη δεκάδα για τον ALPHA.

O ANT1 εμφανίζεται στη θέση 11 με το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» για να συνεχίσει ο ALHPA στην επόμενη τριάδα με το DEAL, το Ναυάγιο και ξανά το DEAL μέχρι τη θέση 14.

Το SIGMA εμφανίζεται στη θέση 15 με το THE VOICE OF GREECE.

H δεύτερη εμφάνιση του ANT1 στη λίστα γίνεται στη χαμηλή θέση 16 με το Casa de Mikel του Μιχάλη Σοφοκλέους. Το γνωστό σόου που παλαιότερα φιγούραρε στη δεύτερη θέση της κυπριακής τηλεθέασης.

Από τα αξιοσημείωτα του το TOP 50 της περασμένης εβδομάδας είναι ότι το OMEGA εμφανίζεται σε πέντε θέσεις, χαμηλά, (35,38, 42, 45, 50) με μία μόνο εκπομπή, το τηλεπαιχνίδι «Ο τροχός της τύχης». Καμιά άλλη εκπομπή του σταθμού δεν κατάφερε να μπει στην 50άδα των αγαπητών εκπομπών της κυπριακής TV.

 

Τι έγραψαν τα κανάλια;

Η σειρά στην οποία βρέθηκαν τα κυπριακά τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα 13 – 19 Οκτωβρίου σύμφωνα με τις μετρήσεις Nielsen είναι:

TelREST: 37,4% (Σταθερά πρώτα είναι όλα τα άλλα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκτός από τα παραδοσιακά κανάλια)

ALPHA: 16,6%

ΑΝΤ1: 11,2%

OMEGA: 9,7%

ΡΙΚ1: 9,6%

SIGMA: 8%

Other CY: 4,8%

ΕΡΤ WORLD: 1,6%

ΡΙΚ2 : 1,1%

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

#MediaBlog: Τελευταία Ενημέρωση