
must.com.cy
Της Άννας Πολυβίου
Σε έναν κόσμο όπου η εικόνα μετράει όσο οι λέξεις -αν όχι και περισσότερο-, το λογότυπο (logo) μιας εταιρείας αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό γραφιστικό σχέδιο.
Είναι η πρώτη εντύπωση, το σήμα κατατεθέν, η «εικαστική ταυτότητα» που κουβαλά την ιστορία και τον χαρακτήρα μιας εταιρείας. Από μια απλή πινελιά σε ένα προϊόν, μέχρι ένα σύμβολο που αναγνωρίζεται παγκοσμίως με μια ματιά, το logo έχει τη «δύναμη» να γίνει εμβληματικό και να καταστεί το σήμα κατατεθέν μιας εταιρείας.
Πίσω από πολλά εκ των πιο γνωστών λογότυπων που βλέπουμε καθημερινά, κρύβονται ιστορίες που λίγοι γνωρίζουν. Κάποια σχεδιάστηκαν από διάσημους καλλιτέχνες και γραφίστες, όπως ο Salvador Dalí (από τους σημαντικότερους Ισπανούς ζωγράφους στην ιστορία της τέχνης) ή ο Paul Rand (από τους πιο γνωστούς και καινοτόμους σχεδιαστές γραφικών του 20ού αι.), άλλα γεννήθηκαν από αναπάντεχες εμπνεύσεις, προσωπικές υπογραφές, ή και απλές συμπτώσεις που εξελίχθηκαν σε logo με τεράστια απήχηση.
Από το δαγκωμένο μήλο της Apple και το ανθρωπάκι της Michelin, μέχρι το ρετρό λογότυπο της Harley-Davidson, κάθε logo έχει κάτι να πει, ή… να δείξει.
Παρακάτω, παρουσιάζουμε μερικά από τα πιο εμβληματικά λογότυπα διάσημων εταιρειών, αποκαλύπτουμε ποιοι τα σχεδίασαν, τι συμβολίζουν και πώς κατάφεραν να γράψουν το δικό τους κεφάλαιο στην ιστορία του branding.
1. Chupa Chups
Και ποιος δεν έχει δοκιμάσει ένα γλειφιτζούρι Chupa Chups; Το λογότυπο του διάσημης ισπανικής λιχουδιάς ίσως είναι το μοναδικό που σχεδιάστηκε από έναν από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του 20ού αιώνα, τον Salvador Dalí.
Το 1969, ο ιδρυτής της εταιρείας, Enric Bernat, θέλοντας να ανανεώσει την εικόνα του προϊόντος, ζήτησε από τον Dalí να επανασχεδιάσει το λογότυπο. Ο διάσημος καλλιτέχνης όχι μόνο ανταποκρίθηκε, αλλά το ολοκλήρωσε μέσα σε λιγότερο από μία ώρα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα λουλουδένιο σχήμα με το όνομα «Chupa Chups» με έντονα γράμματα, σχεδιασμένο έτσι ώστε να τοποθετείται πάνω στο καραμελάκι, και όχι στο πλάι, μια ιδέα που αύξησε θεαματικά την αναγνωρισιμότητα του brand. Από τότε, το logo παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο.
Διαβάστε την συνέχεια στο must