
Ο Stuart Morrison, διευθυντής επικοινωνίας της ομάδας Money Gram Haas Formula 1, ήταν ένας από τους κεντρικούς ομιλητές στο Digital Agenda Cyprus Summit 2025, όπου μίλησε για τη ριζική μεταμόρφωση του αθλήματος τα τελευταία χρόνια.
Ποιος είναι ο Stuart Morrison
Με περισσότερα από δέκα χρόνια στην Haas και πάνω από 200 Γκραν Πρι στο ενεργητικό του, ο Morrison αποτελεί έναν από τους ανθρώπους-κλειδιά στη νέα εποχή της Formula 1.
Όπως εξήγησε, ο ρόλος του επικεντρώνεται στη σύνδεση όλων των κομματιών της ομάδας, από τους οδηγούς μέχρι το τμήμα μάρκετινγκ, ώστε το «μήνυμα» της Haas να παραμένει ξεκάθαρο και συνεπές.
«Η Haas μπορεί να μην είναι από τις μεγαλύτερες ομάδες, αλλά παραμένουμε ανταγωνιστικοί γιατί ξέρουμε ποιοι είμαστε και πώς να φτάνουμε στο κοινό που ταιριάζει στην ταυτότητά μας. Ο ρόλος μου είναι να εμπνέω όσους μιλούν εκ μέρους της ομάδας, δίνοντάς τους την ενέργεια και το πλαίσιο για να μεταφέρουν σωστά το μήνυμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η αλλαγή εποχής με τη Liberty Media
Σύμφωνα με τον Morrison, το 2017 αποτέλεσε σημείο καμπής για τη Formula 1, όταν η Liberty Media ανέλαβε τον έλεγχο από τον Bernie Ecclestone.
Η νέα διοίκηση άλλαξε ριζικά τη φιλοσοφία της F1, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια και τη σύνδεση με τους φιλάθλους, κάτι που δεν συνέβαινε πριν. Αντίθετα η F1 έμοιαζε με ένα κλειστό κλαμπ για λίγους, χάνοντας σιγά σιγά κοινό, το οποίο έστρεφε την προσοχή του σε άλλα αθλήματα. Επί τούτου η αλλαγή που επιχείρησε η Liberty Media ήταν άμεση απ’ την πρώτη κιόλας στιγμή.
«Από τη μία μέρα στην άλλη, τα pit lane και τα paddock γέμισαν κάμερες και φωτογράφους», σημείωσε, αναφερόμενος στην ελευθερία που δόθηκε στις ομάδες να προβάλλουν περισσότερο παρασκήνιο μέσω των social media.
Αξιοποίησαν ουσιαστικά όλα τα τεχνολογικά εργαλεία της εποχής για να ενισχύσουν τη σχέση ανάμεσα στο άθλημα και το κοινό, συνδυάζοντας δεδομένα, αφήγηση και φυσικά το δράμα που προσφέρει το ίδιο το άθλημα..
Τα αποτελέσματα είναι ορατά καθώς στους πρώτους 12 αγώνες της τρέχουσας σεζόν, υπήρξαν 3,5 εκατομμύρια θεατές, με το 36% να είναι γυναίκες και το 44% κάτω των 35 ετών.
Χαρακτηριστικά, σε μια προσπάθεια να δείξει τη μεγάλη στροφή της F1, ο Morrison θύμισε τη δήλωση του Ecclestone όταν κάποτε ρωτήθηκε για τη χρήση των social media: «Έχεις δίκιο ότι πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε για να προωθήσουμε τη Formula 1. Απλώς δεν ξέρω πώς», είχε παραδεχθεί ο τότε ισχυρός άνδρας του σπορ.
Το «Netflix Effect»
Την ίδια ώρα απέδωσε επίσης σημαντικό μέρος της ανανέωσης της Formula 1 στο “Drive to Survive” του Netflix. Μια σειρά η οποία έφερε μια διαφορετική οπτική του αθλήματος κι άνοιξε το δρόμο σε νέο κοινό. Ξέφυγε απ’ την πίστα και έδωσε στα φως στα πρόσωπα. Εκ των πραγμάτων σημείωσε πως το δράμα σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να άφηνε χώρο για ερμηνείες που δεν συμβάδιζαν στο 100% με την πραγματικότητα, όμως τα οφέλη ήταν πολλαπλά.
Η Haas, όπως είπε, άνοιξε διάπλατα τις πόρτες της στους παραγωγούς, επιτρέποντάς τους πλήρη πρόσβαση στα παρασκήνια — μια απόφαση που αποδείχθηκε χρυσή. Η σειρά έφερε νέο κοινό, μετέτρεψε πρόσωπα όπως τον πρώην επικεφαλής Guenther Steiner σε “σταρ” και έδωσε νέα δυναμική στην εικόνα της F1.
«Ως μικρότερη ομάδα, χωρίς πολυμετοχική δομή, ήταν πιο εύκολο για εμάς να αγκαλιάσουμε την ιδέα του Netflix σε σχέση με τους “μεγάλους” όπως Red Bull ή McLaren», εξήγησε ο Morrison, τονίζοντας πως η ομάδα του είχε πολλαπλά οφέλη, στην ανάπτυξη του brand, την απόκτηση κοινού και φυσικά στην εμπορική εκμετάλλευση.
Formula 1: Aπό άθλημα σε mainstream εμπειρία
Μετά την ομιλία του Morrison, ακολούθησε πάνελ με τον ιδρυτή του Digital Agenda, Δημήτρη Λοττίδη, και τους Πιέρη Χουρίδη και Δρ. Waldemar Pfoertsch.
Ο Χουρίδης τόνισε ότι η επικοινωνία στα media πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς, ώστε να φτάνει το σωστό μήνυμα στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή, ενώ από την πλευρά του, ο Pfoertsch επαίνεσε τη Liberty Media, λέγοντας πως η νέα εποχή της Formula 1 βασίζεται στην εμπιστοσύνη και την αυθεντικότητα.
«Η αλλαγή στον τρόπο επικοινωνίας ήταν απαραίτητη. Και η Formula 1 αποτελεί ξεκάθαρο παράδειγμα αυτής της μεταμόρφωσης», σημείωσε, ενώ ταυτόχρονα τόνισε πως η περίπτωση της HAAS αποτελεί από μόνη της μια ξεχωριστή περίπτωση που χρίζει μελέτης για τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να εξελιχθεί σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, με λιγότερους πόρους και λίγο προσωπικό.
Εν κατακλείδι η εποχή που η Formula 1 ήταν ένα κλειστό club ισχυρών έχει τελειώσει. Σήμερα, η δύναμη ανήκει σε εκείνους που ξέρουν να επικοινωνούν, να αφηγούνται και να συνδέονται. Και αυτό, ίσως, είναι το πιο γρήγορο “pit stop” προς το μέλλον που θα μπορούσε να κάνει ποτέ το άθλημα.