ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
24 sports

10 τρελές ιστορίες από 1.000 Γκραν Πρι της Formula 1

Η ιστορία της Formula 1 περιλαμβάνει απίστευτα περιστατικά και στοιχεία, που σε αφήνουν με ανοιχτό στόμα. Δείτε 10 από αυτά, που ξεχωρίσαμε!

Η Formula 1 δεν θεωρείται κορωνίδα όλων των μηχανοκίνητων αθλημάτων μόνον εξαιτίας της τεχνολογίας και της ταχύτητας των μονοθεσίων της, αλλά και επειδή έχουν συμβεί στους αγώνες της απίστευτα περιστατικά. Επίσης στη διάρκεια των μέχρι σήμερα 1.000 Γκραν Πρι έχουν συγκεντρωθεί πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τις ομάδες και τους οδηγούς, που εξακολουθούν να κεντρίζουν ακόμη και σήμερα το ενδιαφέρον. Δείτε 10 τέτοιες ιστορίες, που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές!

1. Η πρώτη καραμπόλα

Χωρίς καθυστέρηση καταγράφηκε η πρώτη σύγκρουση πολλών μονοθεσίων στην ιστορία της Formula 1. Aυτό συνέβη μόλις στον δεύτερο αγώνα του αθλήματος και πιο συγκεκριμένα το 1950 στο Γκραν Πρι του Μονακό, όπου συμμετείχαν δέκα αυτοκίνητα στην πρώτη καραμπόλα. Πρόκειται μάλιστα και για τον πιο αργό αγώνα της Formula 1 με μέση ταχύτητα 98,701 χλμ./ώρα. Θεωρητικά, αυτόν τον τίτλο φέρει το Γκραν Πρι Καναδά του 2011 με μέση ταχύτητα 74,864 χλμ./ώρα, όμως σε αυτήν προσμετρήθηκε ένα διάλειμμα δύο ωρών λόγω έντονης βροχόπτωσης.

2. Ο πιο καυτός αγώνας

Οι υψηλότερες θερμοκρασίες, που έχουν μετρηθεί ποτέ σε αγώνα της Formula 1, ήταν το 1955 στο Γκραν Πρι Αργεντινής με 44 βαθμούς Κελσίου. Αντίθετα, οι ψυχρότερες θερμοκρασίες μετρήθηκαν το 1978 στο Γκραν Πρι του Μόντρεαλ, όπου το θερμόμετρο έδειχνε μόλις δύο βαθμούς πάνω από το μηδέν!

3. Η επικότερη ανατροπή

Ο Τζον Γουάτσον έγραψε το 1983 στο Λονγκ Μπιτς ξεκινώντας από την 22η θέση και νικώντας τελικά στον αγώνα. Ο πιλότος της McLaren προσπέρασε τον Λαφίτ στον 45ο γύρο και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα, μία θέση που διατήρησε έως το τέλος.

4. Ο μακρύτερος και ο συντομότερος αγώνας

Στο Γκραν Πρι Γαλλίας του 1951 νίκησαν ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και Λουίτζι Φατζιόλι, που εναλλάσσονταν στο τιμόνι μίας Alfa Romeo. Οι δύο νικητές διένυσαν συνολικά 601,832 χιλιόμετρα, που ήταν και η μεγαλύτερη απόσταση σε αγώνα της Formula 1. Νικητής του συντομότερου αγώνα ήταν Άιρτον Σένα το 1991 στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας, όπου το Γκραν Πρι ολοκληρώθηκε λόγω βροχής μετά από μόλις 14 γύρους και συνολικά 52,91 χιλιόμετρα, τα οποία είχε καλύψει ο Βραζιλιάνος σε 24 λεπτά και 34 δευτερόλεπτα.

5. Ο άγνωστος νικητής

Το Γκραν Πρι Καναδά του 1973 έμεινε στην ιστορία εξαιτίας των πολυάριθμων πιτ στοπ και της χρήσης ενός αυτοκινήτου ασφαλείας, αν και δεν προβλεπόταν ακόμη τότε από τους κανονισμούς. Επικράτησαν χαοτικές συνθήκες και οι διοργανωτές αποφάνθηκαν τελικά, ότι είχε νικήσει ο Πίτερ Ρέβσον με McLaren. Ο Βρετανός είχε δηλώσει μάλιστα μετά τον αγώνα, ότι δεν πίστευε ούτε ο ίδιος, ότι είναι αυτός ο πραγματικός νικητής. Σύμφωνα με αξιόπιστους παρατηρητές του Γκραν Πρι, ο κανονικός νικητής ήταν πιθανότατα ένας από τους Τζάκι Στιούαρτ και Έμερσον Φιτιπάλντι.

6. Η τελική έκβαση

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 έχει κριθεί 29 φορές μέχρι σήμερα στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Αυτό συνέβη για τελευταία φορά το 2016 στο Αμπού Ντάμπι, όπου στέφθηκε πρωταθλητής ο Νίκο Ρόσμπεργκ με πέντε βαθμούς διαφορά από τον Λιούις Χάμιλτον.

7. Δύο νικητές στον ίδιο αγώνα

Στο Γκραν Πρι Βραζιλίας του 2003 ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ο Κίμι Ράικονεν με McLaren. Δύο εβδομάδες αργότερα δόθηκε το κύπελλο του νικητή στον Τζιανκάρλο Φιζικέλα με Jordan, καθώς οι διοργανωτές διαπίστωσαν ότι ο αγώνας είχε κρατήσει έναν γύρο περισσότερο από το κανονικό.

8. Οι μικρότερες διαφορές

Στο Γκραν Πρι Ιταλίας του 1971 η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του πέμπτου οδηγού ήταν εντός ενός δευτερολέπτου. Ο νικητής Πίτερ Γκέτιν πέρασε τη γραμμή τερματισμού μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πριν τον δεύτερο Ρόνι Πέτερσον, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Φρανσουά Σεβέρ, που βρισκόταν επικεφαλής τρεις στροφές πριν πέσει η καρό σημαία. Τον ακολούθησαν σε απόσταση αναπνοής οι Μάικ Χέλιγουντ και Χόουντεν Γκάνλεϊ.

9. Αγώνας σε δύο δόσεις

Το Γκραν Πρι Γερμανίας του 1959 στο Άβους του Βερολίνου ήταν ο μοναδικός αγώνας στην ιστορία της Formula 1, που έγινε σε δύο δόσεις. Λόγοι ασφαλείας υποχρέωσαν τους διοργανωτές στη λύση δύο αγώνων διάρκειας 30 λεπτών ο καθένας. Τα τελικά αποτελέσματα προέκυψαν από την πρόσθεση των χρόνων των πιλότων, ενώ νικητής αναδείχθηκε ο Βρετανός Τόνι Μπρουκς.

10. Τέσσερις οδηγοί με το ίδιο επώνυμο

Το 1959 συμμετείχαν στο Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας τέσσερις οδηγοί με το ίδιο επώνυμο, καθώς ονομάζονταν όλοι Τέιλορ. Αυτό δεν τους έφερε πάντως τύχη, καθώς οι Ντένις και Τρέβορ Τέιλορ δεν κατάφεραν να προκριθούν στον αγώνα, ο Μάικ εγκατέλειψε και ο Χένρι κατέλαβε μόνον την ενδέκατη θέση

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

X