ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

YouTube: Τι αλλάζει για να προστατεύσει τους έφηβους χρήστες του

Προστασία από αγωγές

Περιορισμούς στο πόσο συχνά οι έφηβοι χρήστες του εκτίθενται σε προτάσεις για βίντεο που προβάλλουν ευαίσθητα θέματα όπως η εικόνα για το σώμα μας, έχει εφαρμόσει το YouTube, αρχής γενομένης από χθες Πέμπτη 2 Νοεμβρίου όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι νέες δικλείδες ασφαλείας είναι επιστέγασμα της συνεργασίας του με τη Συμβουλευτική Επιτροπή για τη Νεολαία και τις Οικογένειες των ΗΠΑ, η οποία αποτελείται από ψυχολόγους, ερευνητές και άλλους ειδικούς σε θέματα παιδικής ανάπτυξης, παιδικών μέσων και ψηφιακής μάθησης. Εδώ και χρόνια, η επιτροπή συμβουλεύει το YouTube σχετικά με τις δυνητικά επιβλαβείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία που μπορεί να έχει στους εφήβους η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε συγκεκριμένο περιεχόμενο στο διαδίκτυο.

«Η μεγαλύτερη συχνότητα περιεχομένου που εξιδανικεύει ανθυγιεινά πρότυπα ή συμπεριφορές, μπορεί να δώσει έμφαση σε δυνητικά προβληματικά μηνύματα -και αυτά τα μηνύματα μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι έφηβοι βλέπουν τον εαυτό τους», εξηγεί η Άλισον Μπρίσκο-Σμιθ, ερευνήτρια και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τη Νεολαία και τις Οικογένειες σε δελτίο τύπου. «Οι προστατευτικές μπάρες μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους να διατηρήσουν υγιή πρότυπα, καθώς συγκρίνουν φυσικά τον εαυτό τους με τους άλλους και υπολογίζουν πώς θέλουν να εμφανίζονται στον κόσμο».

Το YouTube συνεργάστηκε με τη συμβουλευτική επιτροπή για τον εντοπισμό κατηγοριών βίντεο που θα μπορούσαν ενδεχομένως να δημιουργήσουν πρόβλημα εάν προβάλλονται επαναλαμβανόμενα. Πλέον, οι έφηβοι χρήστες δεν θα λαμβάνουν επαναλαμβανόμενες συστάσεις για βίντεο για περιεχόμενο που «συγκρίνει σωματικά χαρακτηριστικά και εξιδανικεύει ορισμένους τύπους έναντι άλλων, εξιδανικεύει συγκεκριμένα επίπεδα φυσικής κατάστασης ή σωματικά βάρη ή παρουσιάζει κοινωνική επιθετικότητα με τη μορφή αγώνων χωρίς επαφή και εκφοβισμό».

Το YouTube ανακοίνωσε επίσης και άλλες ενημερώσεις που σχετίζονται με την ευημερία των εφήβων, όπως πιο συχνές και υπενθυμίσεις «κάνε ένα διάλειμμα» και υπενθυμίσεις για την ώρα του ύπνου. Το YouTube μετέτρεψε τη λειτουργία που συνδέει τους χρήστες που αναζητούν ερωτήματα όπως «διατροφικές διαταραχές» με ζωντανή υποστήριξη από συνεργάτες. Θα υπάρχουν πιο εμφανείς ενδείξεις για τις τηλεφωνικές γραμμές, ενώ παράλληλα θα προσπαθούν να ανακατευθύνουν τα ερωτήματα με προτάσεις για θέματα όπως «αυτοσυμπόνια» ή «ασκήσεις χαλάρωσης».

Επιπλέον, το YouTube αναφέρει ότι συνεργάζεται με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) και τα δίκτυα Common Sense Networks για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών πόρων για γονείς και εφήβους. Θα περιλαμβάνονται οδηγίες για το πώς να δημιουργούν βίντεο στο διαδίκτυο με ασφάλεια και ενσυναίσθηση, καθώς και για το πώς να ανταποκρίνονται στα σχόλια.

 

Προστασία από αγωγές

Με την κυκλοφορία αυτών των ενημερώσεων, το YouTube ενδεχομένως προσπαθεί να προστατευτεί μετά την κατάθεση αγωγής δεκάδων πολιτειών των ΗΠΑ εναντίον της μητρικής Meta την περασμένη εβδομάδα, για πρόκληση διαταραχή της ψυχικής υγείας των νέων. Στην αγωγή, οι πολιτείες κατηγορούν τη Meta ότι εν γνώσει της έθεσε σε κυκλοφορία χαρακτηριστικά που προωθούν επιβλαβείς συμπεριφορές, ενώ δεν κατάφερε να θέσει υπό έλεγχο περιεχόμενο που σχετίζεται με τη διαταραγμένη διατροφή και τον εκφοβισμό.

Η Meta δεν είναι το μόνο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αντιμετωπίζει νομικά προβλήματα φέτος. Τον Ιούνιο, η σχολική περιφέρεια του Μέριλαντ μήνυσε τη Meta καθώς και τις Google, Snap και την ιδιοκτήτρια του TikTok, ByteDance, επειδή φέρεται να συνέβαλαν στην «διαταραχή της ψυχικής υγείας» των μαθητών.

«Κατά την τελευταία δεκαετία, οι εναγόμενοι ακολούθησαν αμείλικτα μια στρατηγική ανάπτυξης με κάθε κόστος, αγνοώντας απερίσκεπτα τον αντίκτυπο των προϊόντων τους στην ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών», αναφέρεται στην αγωγή. «Στην προσπάθεια για να εδραιωθούν στην "πολύτιμη αλλά ανεκμετάλλευτη" αγορά των νεαρών και έφηβων χρηστών, κάθε εναγόμενος σχεδίασε χαρακτηριστικά προϊόντων για να προωθήσει την επαναλαμβανόμενη, ανεξέλεγκτη χρήση τους από τα παιδιά».

Όπως προαναφέρθηκε, το YouTube έχει αρχίσει να περιορίζει τις επαναλαμβανόμενες συστάσεις για βίντεο στους εφήβους στις ΗΠΑ από τις 2 Νοεμβρίου, ενώ η πολιτική αυτή θα εφαρμοσθεί και σε άλλες χώρες από το 2024.

Πηγή: economistas

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Tech: Τελευταία Ενημέρωση