ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

«Τιτανικός των Άλπεων»: Το ναυάγιο που θα ανελκυστεί μετά από 90 χρόνια

Η απίστευτη ιστορία του

Ένα ναυάγιο που ονομάστηκε «Τιτανικός των Άλπεων» πρόκειται να σηκωθεί από τον υδάτινο τάφο του αφού έμεινε εγκαταλελειμμένο για 90 χρόνια.

Το ατμόπλοιο Säntis θα βγει στην επιφάνεια αφού τελικά εγκρίθηκε η αποστολή διάσωσης 700 πόδια κάτω από το νερό.

Γιατί είπαν το πλοίο «Τιτανικό των Άλπεων»

Αφού βυθίστηκε το 1933 κάτω από τα απόκοσμα νερά της λίμνης της Κωνσταντίας, το Säntis έλαβε την ατυχή σύγκριση με τον Τιτανικό για τον τρόπο που βυθίστηκαν και τα δύο όμορφα πλοία. Και τα δύο «μαμούθ» σκάφη μπήκαν αργά στον υγρό τάφο με τις τεράστιες πρύμνες τους να υψώνονται από το νερό καθώς βυθίζονταν.

Τα δύο πλοία, μοιράζονται επίσης μια σειρά από τεχνικές ομοιότητες στον τρόπο κατασκευής και χρήσης τους, όπως το ότι και τα δύο χρησιμοποιούσαν μια μοναδική τρικύλινδρη μηχανή ατμού.

Αλλά σε αντίθεση με το αναμφισβήτητα πιο γνωστό ναυάγιο στον πλανήτη, το Säntis θα ανασυρθεί και θα επιστρέψει στην ακτή.

Η ανέλκυση του Τιτανικού των Άλπεων

Οι ελβετικές αρχές έδωσαν την άδεια στο Ship Salvage Association να το τραβήξει πίσω και να το ανεβάσει με ασφάλεια στη γειτονική γη αργότερα τον Μάρτιο.

Συνορεύοντας με τη Γερμανία, την Ελβετία και την Αυστρία, η λίμνη της Κωνσταντίας διατηρεί το πλοίο σε εξαιρετική κατάσταση από τότε που βυθίστηκε.

Ο Silvan Paganini, πρόεδρος της ένωσης είπε: «Είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Εδώ έχουμε μια λίμνη γλυκού νερού, είναι πολύ βαθιά στα 210 μέτρα, είναι πολύ σκοτάδι εκεί, δεν έχει πολύ οξυγόνο, επομένως είναι πολύ καλά συντηρημένο. Μπορείτε ακόμα να δείτε το χρώμα στο πλάι και να διαβάσετε τα γράμματα στο πλάι του πλοίου».

Μόλις το Säntis σωθεί από τα σκοτεινά βάθη της λίμνης, θα αναγνωριστεί επίσημα ως το παλαιότερο ατμόπλοιο που έχει διασωθεί από τη λίμνη της Κωνσταντίας.

Παρά τις ομοιότητες του Τιτανικού στην εμφάνιση και τη σχεδίαση, το Säntis βυθίστηκε ενώ μαστιζόταν από οικονομικά ζητήματα.

Το πλοίο Santis, πήρε το όνομά του από το βουνό των Άλπεων. Μπορούσε να μεταφέρει έως και 400 επιβάτες και πέρασε 40 χρόνια ταξιδεύοντας στη λίμνη της Κωνσταντίας. Με ένα εντυπωσιακό μήκος 158 ποδιών, το πλοίο θεωρούνταν πάντα ως ένα αξιόπιστο μεταφορικό πλοίο.

Γιατί βυθίστηκε το πλοίο

Ο Paganini είπε ότι το πλοίο ήταν το πρώτο που άλλαξε από κινητήρα με κάρβουνο σε κινητήρα πετρελαίου, κάτι που τελικά προκάλεσε την τραγική πτώση του. Η λειτουργία του κατέληξε να είναι ασύμφορη, κυρίως όταν η περιοχή βυθίστηκε σε οικονομική ύφεση.

«Το πλοίο βυθίστηκε γιατί δεν χρησιμοποιούνταν και δεν χρειαζόταν πια. Ήταν μια μεγάλη κρίση το 1933, και αφαίρεσαν ό,τι μπορούσαν ακόμα να χρησιμοποιήσουν – έτσι, για παράδειγμα, αφαίρεσαν ολόκληρο το ξύλινο κατάστρωμα επειδή μπορούσαν να κάψουν τα ξύλα για να παράξουν θερμότητα. Επίσης κάποιες από τις πόρτες για παράδειγμα βρέθηκαν σε κελάρια στο χωριό εδώ. Τότε τους είχε μείνει ακόμα το ατσάλι και στην κρίση ο χάλυβας δεν είχε αξία».

Το τίμημα της καταστροφής του Säntis ήταν 10 φορές υψηλότερο από την αξία του να γίνει παλιοσίδερα, έτσι ο καπετάνιος αποφάσισε να το βυθίσει εσκεμμένα τον Μάιο του 1933. Έτσι, το πλήρωμα βύθισε σκόπιμα το μεγάλο πλοίο και είχε ξεχαστεί μέχρι το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Αλλά αφού ανακαλύφθηκε εκ νέου το 2013, το Säntis συμμετείχε σε ένα εντυπωσιακό έργο crowdfunding ύψους 182.000 λιρών για να ανεβάσει το πλοίο στην επιφάνεια.

Ο κ. Paganini είπε χαρακτηριστικά: «Η φθηνότερη λύση είναι οι σάκοι ανύψωσης. Είναι σαν μπαλόνια που λειτουργούν κάτω από το νερό, τα γεμίζεις με αέρα και μετά ανασηκώνονται».

«Σχεδιάζουμε να κάνουμε την πρώτη ανύψωση στα τέλη Μαρτίου, από τα 210 μέτρα στα 12 μέτρα, και στη συνέχεια τον Απρίλιο, την τελική ανύψωση από τα 12 μέτρα στην επιφάνεια».

Στη συνέχεια, το Säntis θα αποκατασταθεί στο κοντινό ναυπηγείο στο Romanshorn - όπου είχε ανακαινιστεί προηγουμένως το 1898. «Θέλουμε να παρουσιάσουμε στο κοινό αυτό που έχουμε εδώ. τι μνημείο έχουμε από τους προκατόχους μας. Αυτός είναι ο βασικός στόχος» πρόσθεσε ο Paganini.

Άλλα παρατημένα ναυάγια

Ένα άλλο εγκαταλελειμμένο ναυάγιο με θησαυρό αξίας 16 δισεκατομμυρίων λιρών πρόκειται να ανελκυστεί από τη θάλασσα 300 χρόνια αφότου βυθίστηκε κατά τη διάρκεια μάχης με βρετανική μοίρα.

Το θρυλικό San Jose Galleon, το οποίο ονομάστηκε το «ιερό δισκοπότηρο των ναυαγίων» πρόκειται επιτέλους να απομακρυνθεί από την Καραϊβική Θάλασσα από την κολομβιανή κυβέρνηση.

Η τοποθεσία του πλοίου είναι ένα απόλυτο μυστικό με φήμες να υποδηλώνουν ότι μόνο τα κορυφαία μέλη του κοινοβουλίου της Κολομβίας γνωρίζουν τις ακριβείς συντεταγμένες.

Σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, 52 διαφορετικά ναυάγια προστατεύονται και διατηρούνται με μόνο πέντε από αυτά να επιτρέπεται να φαίνονται.

Μόνο δύτες με άδεια βάσει του νόμου περί προστασίας των ναυαγίων του 1973 μπορούν να αναζητήσουν τα χαμένα αγαθά και να εξερευνήσουν τι βρίσκεται κάτω από τη θάλασσα.

Πηγή: iefimerida.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση