ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Διαψεύδει ότι λείπουν εξαρτήματα €8-9 εκατ. από τον «Προμηθέα»

CPP Metron: «Η ΕΤΥΦΑ δεν αναγνώρισε κανένα ελλείπον εξάρτημα κατά την παράδοση»

24news team

Η κοινοπραξία CPP Metron διέψευσε ότι λείπουν δύο εξαρτήματα από το πλοίο «Προμηθέας», κόστους 8-9 εκατομμυρίων ευρώ. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει επίσης πως η ΕΤΥΦΑ συμμετείχε στην επιθεώρηση πριν, μαζί με άλλους ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, πριν το παραλάβει.

Σημειώνει επίσης πως ενώ έχει υποβάλει ερωτήματα στην ΕΤΥΦΑ για τις τροποποιήσεις που επιχειρεί στο πλοίο, παρότι προειδοποίησε για κινδύνους, δεν έλαβε ακόμα καμία απάντηση.

Για επιπλέον κόστος 8-9 εκατομμυρίων ευρώ για δύο συστήματα που χρειάζεται ο «Προμηθέας», στο πλαίσιο της διαδικασίας για να πάρει πιστοποίηση ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, είχε αναφερθεί ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Παπαναστασίου, ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.

Τι αναφέρει η CPP METRON

Η ανακοίνωση από την κοινοπραξία CPP METRON αναφέρει τα ακόλουθα: «Έχουμε διαβάσει πρόσφατα άρθρα στα μέσα ενημέρωσης που υπονοούν ότι από το πλοίο “ΕΤΥΦΑ Προμηθέας”, το οποίο παραδόθηκε στην ΕΤΥΦΑ τον Δεκέμβριο του 2024, έλειπαν δύο εξαρτήματα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 8-9 εκατομμυρίων ευρώ.

Θέλουμε να διευκρινίσουμε κατηγορηματικά ότι αυτοί οι ισχυρισμοί είναι ανακριβείς. Δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική κατάσταση του πλοίου κατά τη στιγμή της παράδοσης από την CPP και είναι αντίθετοι με τις πιστοποιήσεις που έλαβε πριν από την παράδοση. Στην πραγματικότητα, το πλοίο επιθεωρήθηκε επανειλημμένα και διεξοδικά, μεταξύ άλλων από την ΕΤΥΦΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, πριν από την παράδοση. Πιστοποιήθηκε επίσης επίσημα από τη Lloyd’s Register, έναν από τους κορυφαίους νηογνώμονες στον κόσμο, ως LNGC, καθώς και από την ΕΤΥΦΑ.

«Δεν αναγνώρισε κανένα ελλείπον εξάρτημα»

Το πιστοποιητικό LNGC που εκδόθηκε από τη Lloyd’s Register επιβεβαίωσε ότι όλες οι βασικές εργασίες που απαιτούνται για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του πλοίου είχαν ολοκληρωθεί σε πλήρη συμμόρφωση με τα ισχύοντα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα. Ομοίως, το πιστοποιητικό προσωρινής αποδοχής που εκδόθηκε από την ΕΤΥΦΑ δεν αναγνώρισε κανένα ελλείπον εξάρτημα κατά την παράδοση.

Από την επίσημη παράδοση του πλοίου στην ΕΤΥΦΑ τον Δεκέμβριο του 2024, έχουμε διαβάσει δημοσιεύματα του Τύπου στα οποία η ΕΤΥΦΑ προσπάθησε άδικα να κατηγορήσει την CPP για τη δική της αδράνεια και άλλες αποτυχίες.

«Έχουμε προειδοποιήσει για τους κινδύνους»

Έχει επίσης αναφερθεί ότι η ΕΤΥΦΑ επιδιώκει τώρα να τροποποιήσει το πλοίο. Έχουμε υποβάλει επανειλημμένα ερωτήματα σχετικά με την κατάσταση και την επιχειρησιακή κατάσταση του πλοίου και έχουμε προειδοποιήσει την ΕΤΥΦΑ για τους κινδύνους τέτοιων τροποποιήσεων στο πλοίο, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο, περίπλοκο δυναμικό σύστημα. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.

Προτρέπουμε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης να βασίζονται στις αντικειμενικές αξιολογήσεις, την επαληθευμένη τεχνική τεκμηρίωση και τις διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις για μια πραγματική εικόνα της κατάστασης του “ΕΤΥΦΑ Προμηθέας”. Η εταιρεία μας παραμένει πλήρως προσηλωμένη στη διαφάνεια, τη συμμόρφωση και την ασφάλεια σε όλα τα έργα. Χαιρετίζουμε τον εποικοδομητικό διάλογο βασισμένο σε γεγονότα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση