ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τα πάντα για το Halo που έσωσε τη ζωή του Χάμιλτον (vid)

Στο GP Ιταλίας γίναμε μάρτυρες μιας τρομακτικής σύγκρουσης ανάμεσα στους Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν

Στον 26ο γύρο του GP Ιταλίας, ο Λιούις Χάμιλτον βγήκε από τα pit έχοντας δίπλα του στην πίστα τον Μαξ Φερστάπεν. Οι δύο οδηγοί έστριψαν δίπλα-δίπλα στο σικέιν Ρετεφίλιο, όμως ο Φερστάπεν δεν είχε χώρο και πάτησε άτσαλα στο κέρμπ για τη στροφή. Το αποτέλεσμα ήταν να συγκρουστούν τα δύο μονοθέσια.

Η RB16B του Φερτάπεν «σκαρφάλωσε» πάνω στην W12 του Χάμιλτον, με το πίσω μέρος της Red Bull να χτυπά πάνω στο Halo της Mercedes. Μάλιστα το πίσω δεξί ελαστικό το Φερστάπεν χτύπησε το κράνος του Χάμιλτον σε μια πολύ τρομακτική στιγμή. Όμως δίχως το Halo το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ πιο άσχημο.

Τι είναι το Halo

Μετά το ατύχημα του Ζίλ Μπιανκί στο GP Ιαπωνίας το 2014, που οδήγησε ένα χρόνο μετά στον θάνατό του, η Formula 1 έπρεπε να δράσει και να πάρει μέτρα για την ασφάλεια των οδηγών. Στο παρελθόν είχαμε πολλά ατυχήματα που οδήγησαν σε τραυματισμό οδηγών ή sτο θάνατό τους. H ένταξη μιας διάταξης που θα έκανε τα μονοθέσια ακόμα πιο ασφαλή ήταν πλέον μονόδρομος.

Ο γιος του Τζον Σέρτις, Χένρι, σκοτώθηκε σε αγώνα μικρής κατηγορίας μονοθεσίων όταν ελαστικό από προπορευόμενο μονοθέσιο τον χτύπησε στο κεφάλι. Το 2007, στο GP Αυστραλιας, οι Ντέιβιντ Κούλθαρντ και Άλεξ Βούρτς είχαν επαφή στη στροφή 3. Ο οδηγός της Williams εκτοξεύθηκε και πέρασε ξυστά μπροστά από το κράνος του οδηγού της Red Bull Το 2009, ένα ελατήριο από τη Brawn GP του Ρούμπενς Μπαρικέλο, έφυγε από το μονοθέσιο και χτύπησε τον Φελίπε Μάσα πάνω από το μάτι, αφήνοντάς τον αναίσθητο. Ο Βραζιλιάνος χειρουργήθηκε αρκετές φορές και επέστρεψε στο σπορ το 2010.

To 2012 στην εκκίνηση του GP Βελγίου ο Ρομέν Γκροζάν έχασε τα φρένα στη στροφή 1, προκάλεσε καραμπόλα ανάμεσα σε πολλά μονοθέσια και λίγο έλλειψε να χτυπήσει στο κεφάλι τον Φερνάντο Αλόνσο.

Για να αποφευχθεί ανάλογο επικίνδυνο περιστατικό, το 2018 η Formula 1 υιοθέτησε το Halo, έπειτα από πολλά χρόνια ειδικής μελέτης και δοκιμών. Μια διάταξη κατασκευασμένη από ειδικό κράμα τιτανίου, που μπορεί να αντέξει το βάρος ενός διώροφου λεωφορείου ή 12.000 κιλά. Είναι το ισχυρότερο μέρος ενός μονοθεσίου και αποτελεί μέρος του σασί.

Το βάρος του είναι μόλις 7 κιλά και μπορεί να απωθήσει μεγάλα αντικείμενα όπως τροχοί ή θραύσματα μονοθεσίων. Ο εμπρός πυλώνας χωρίζεται σε δύο διόδους που καλύπτουν το κεφάλι του οδηγού, όμως η όραση δεν περιορίζεται. Η ένταξή του στη Formula 1 έφερε πολλές αντιδράσεις, τόσο από τον κόσμο αλλά και από τους οδηγούς. Όμως, με το πέρασμα του χρόνου αναγνωρίστηκε η σημασία του και το τι προσφέρει στην ασφάλεια των οδηγών, με τα λόγια τους είναι πλέον μόνο θετικά.

Η απόδειξη της ασφάλειας

Το 2018 στην εκκίνηση του GP Βελγίου, είδαμε μια ανάλογη περίπτωση με την εκκίνηση του 2012. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έπεσε πάνω στον Φερνάντο Αλόνσο, με τον Ισπανό να εκτοξεύεται και να περνά ακριβώς πάνω από τον Σάρλ Λεκλέρ. Εικόνες μετά το ατύχημα, σε συνδυασμό με ειδικές μετρήσεις, έδειξαν πως το Halo έσωσε τη ζωή του Μονεγάσκου.

Το 2020 στο GP Μπαχρέιν, ο Ρομέν Γκροζάν είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στην εκκίνηση του αγώνα. Ο Γάλλος έφυγε με πολλά χιλιόμετρα στις προστατευτικές μπαριέρες και το μονοθέσιό του πήρε φωτιά. Κατά τη σύγκρουση, το Halo απώθησε τις μπαριέρες από το να χτυπήσουν το κεφάλι του οδηγού και του επέτρεψε να ανασυρθεί μέσα από τις φλώγες.

Η Formula 1 και η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού (FIA) πιέζουν συνεχώς για να αυξηθεί η ασφάλεια με κάθε δυνατό μέσο. Το Halo έχει υιοθετηθεί σε μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει αναγνωριστεί η αξία του και το τι προσφέρει.

Πηγή: gazetta.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO