ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
33° Λευκωσία,
30 Ιουνίου, 2022
sport fm - listen live

GP Μαϊάμι: Ο παράγοντας Verstappen

Ο παρθενικός αγώνας του Μαϊάμι τα είχε όλα

Ο πρωταθλητής ήταν ο καθοριστικός παράγοντας στην τελική επικράτηση της Red Bull έναντι της Ferrari. Παρά το ότι το τριήμερο δεν ξεκίνησε καλά -ο Max αντιμετώπισε πρόβλημα με την RB18 στο FP2- οδηγός και ομάδα κράτησαν την ψυχραιμία τους.

Με τον Verstappen να έχει συμπληρώσει ελάχιστους γύρους την Παρασκευή -όλοι με τα soft- η Red Bull αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το FP3 για την προετοιμασία του αγώνα. Ο Max στα medium και ο Checo στα hard προσπάθησαν να καλύψουν όσο γινόταν το χαμένο έδαφος έναντι των Ferrari. Στην προσπάθειά τους αυτή έπρεπε να θυσιάσουν σε ένα βαθμό τις κατατακτήριες δοκιμές. Εξ ου και το λάθος του Verstappen κατά την τελευταία προσπάθεια του στο Q3 που τον περιόρισε στην τρίτη θέση εκκίνησης.

Ο βαθμός δυσκολίας του αγώνα ήταν υψηλός για τον Max, εάν ήθελε να επικρατήσει. Αρχικά, έπρεπε οπωσδήποτε να περάσει τον Sainz στην εκκίνηση ώστε να μην επιτρέψει στον Leclerc να ξεφύγει στην πρωτοπορία. Και αυτή θα ήταν μόνο η πρώτη από μια σειρά προκλήσεων τις οποίες έπρεπε να αντιμετωπίσει στον δρόμο προς την νίκη.

Λεπτός χειρισμός
Θα το κατάφερνε με την αυτοπεποίθηση και τη σύνεση ενός παγκόσμιου πρωταθλητή. Τέλεια εκκίνηση και πολύ προσεκτικό προσπέρασμα από την εξωτερική της στροφής 1. Πρώτος στόχος επετεύχθη. Μπροστά του, πλέον, βρισκόταν μόνο η F1-75 με τον αριθμό 16.

Όπως και στην Imola, έτσι και στην ζέστη του Μαϊάμι, η RB18 ήταν καλύτερη με την διαχείριση των medium. Ο ρόλος του Verstappen σε αυτό ήταν καθοριστικός. Ο Ολλανδός κατάφερε να είναι ταχύς χωρίς όμως να πιέζει ιδιαίτερα τα Pirelli. Έτσι, επέτρεψε στον Leclerc να αποσπάσει μια μικρή διαφορά κατά τους πρώτους γύρους η οποία όμως δεν έφτασε ποτέ τα δύο δευτερόλεπτα.

Με τα medium να έχουν έρθει στο optimum ήταν η σειρά του Verstappen να επιτεθεί. Το προσπέρασμα ήρθε σχετικά εύκολα στον ένατο γύρο. Ήταν, όμως, ο λεπτός χειρισμός του Verstappen στους προηγούμενους οκτώ που το έκανε να μοιάζει τόσο απλό.

Ελάχιστοι οδηγοί στο παρόν grid μπορούν να εκτελέσουν ένα τέτοιο stint ισορροπώντας τόσο επιδέξια μεταξύ οικονομίας και ταχύτητας. Ο δεύτερος στόχος είχε επιτευχθεί και το Grand Prix βρισκόταν υπό τον έλεγχό του.

Αντέχοντας υπό πίεση
Ποτέ, όμως, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για οτιδήποτε σε έναν αγώνα F1. Ο Verstappen τα είχε καταφέρει περίφημα, φτιάχνοντας μία διαφορά ασφαλείας από τον Leclerc πριν τα pit-stops. Ακόμη και μετά από αυτά, η μεταξύ τους διαφορά αυξανόταν, αγγίζοντας σε κάποιο σημείο τα 7,5 δευτερόλεπτα. Τότε συνέβη η σύγκρουση Norris-Gasly και το επακόλουθο Safety Car που έγειραν την πλάστιγγα υπέρ του Leclerc.

Όλη η σκληρή δουλειά που είχε κάνει ο Max στους προηγούμενους γύρους είχε σχεδόν ακυρωθεί. Ο Leclerc βρισκόταν ακριβώς πίσω του και έτοιμος να πάρει πίσω την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Max θα έπρεπε να μονομαχήσει σκληρά για μία νίκη η οποία λίγους γύρους πριν έμοιαζε σχεδόν βέβαιη.

Πολλοί, αναρωτήθηκαν σε εκείνο το σημείο γιατί η Ferrari δεν έφερε ένα από τα δύο μονοθέσια μέσα για αλλαγή ελαστικών. Η απάντηση, όμως, είναι απλή. Οι μόνες γόμες που είχε διαθέσιμες η Scuderia ήταν μία φρέσκια hard για τον κάθε οδηγό και μερικές χρησιμοποιημένες soft. Οι έντεκα γύροι που απέμεναν μετά την αποχώρηση του SC δεν θα βοηθούσαν καμία από τις δύο.

Η σκληρή γόμα της Pirelli χρειάζεται αρκετούς γύρους για να ανεβάσει θερμοκρασία. Έπειτα από μία προσωρινή πτώση απόδοσης χρειάζεται λίγους γύρους ακόμη για να λειτουργήσει άψογα. Συνολικά, δηλαδή, απαιτούνται περίπου 15-20 γύροι για να έρθει στο optimum. Από την άλλη, η soft γόμα θα έδινε στις Ferrari άμεσα πλεονέκτημα ταχύτητας αλλά μετά από 2-3 γύρους η πτώση στην απόδοσή της θα ήταν ραγδαία.

Έτσι, η Ferrari αποφάσισε ορθά να κρατήσει και τους δύο οδηγούς της έξω με τα χρησιμοποιημένα hard. Στην Scuderia πόνταραν στο ότι η F1-75 ανεβάζει πιο γρήγορα θερμοκρασία στα ελαστικά της σε σχέση με την RB18. Αυτό θα έδινε στον Leclerc το πλεονέκτημα που χρειαζόταν κατά την επανεκκίνηση.

Μάχη για το κάθε χιλιοστό
Όπερ και εγένετο. Ο Leclerc με την επανεκκίνηση κόλλησε κατευθείαν στο πίσω μέρος της Red Bull του Verstappen. Μία ακόμη μεγάλη μονομαχία ανάμεσα στους δύο οδηγούς είχε μόλις ξεκινήσει. Η Ferrari παρά το ότι δεν είχε διαθέσιμο DRS στους δύο πρώτους γύρους ήταν πάνω από 10 χλμ/ώρα ταχύτερη στην πίσω ευθεία από την Red Bull. Όταν δε, άρχισε να ανοίγει και η πίσω πτέρυγα της F1-75 όλα έδειχναν ότι ο Leclerc δεν θα αργούσε να κάνει την ανατροπή.

Όμως και πάλι ο Verstappen κράτησε την ψυχραιμία του. Καμία απότομη αμυντική κίνηση, καμία βιασύνη να φέρει τα ελαστικά πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Όλα έπρεπε να γίνουν με τον σωστό τρόπο ώστε να αποσπάσει το μέγιστο από το πακέτο που είχε στα χέρια του. Ο Ολλανδός έδινε μάχη για το κάθε χιλιοστό της πίστας. Στην “πίστα καρτ” του δεύτερου τομέα κατάφερνε με τα εξαιρετικά του περάσματα να παίρνει την απαραίτητη διαφορά από τον Leclerc ώστε να μην απειλείται στην επερχόμενη μεγάλη ευθεία.

Η προσέγγιση του Verstappen θα δικαιωνόταν. Με κάθε γύρο που περνούσε, ο Leclerc έβλεπε την RB18 να απομακρύνεται. Στους τελευταίους γύρους, μάλιστα, ο Ολλανδός θα κατάφερνε να βγάλει τον οδηγό της Ferrari από το DRS του. Ο Max θα υπογράμμιζε την κυριαρχία του με την επίτευξη και του ταχύτερου γύρου, η νιοστή φορά που θα έκανε χθες κάτι τέτοιο.

Ήταν μία πολύ μεγάλη νίκη για τον Max Verstappen, η οποία ήρθε σε ένα σενάριο αγώνα το οποίο ευνοούσε περισσότερο τον Leclerc από ότι εκείνον. Ο Μονεγάσκος προηγείται ακόμη με 19 βαθμούς έναντι του Ολλανδού στη βαθμολογία. Όμως, το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο ακόμη.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση