ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Λευκωσία: Πάλι «τσούλησε» μόνο του λεωφορείο

Ευτυχώς δεν υπήρξε οτιδήποτε δυσάρεστο

24news team

Νέο τροχαίο με λεωφορείο που κινήθηκε μόνο του, σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης (29/10), αυτή τη φορά στη Πλατεία Σολωμού στη Λευκωσία.

Ευτυχώς, από το ατύχημα, δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, ωστόσο προκαλείται εκ νέου προβληματισμός για τα τροχαία παρόμοιου τύπου που προκαλούνται από τα νέα αστικά λεωφορεία που κινούνται μόνα τους. Θυμίζουμε ότι στο πρόσφατο παρελθόν είχαν συμβεί κι άλλα παρόμοια ατυχήματα, μεταξύ των οποίων και θανατηφόρο στην Μακεδονίτισσα.


Λεμεσός: ΜΜΑΔίτης κάηκε από μολότοφ - Πυροσβέστης με τραύμα στο κεφάλι


Τα συγκεκριμένα νέα λεωφορεία της Nicosia Public Transport όπως έγινε γνωστό τότε όταν συνέβη το μοιραίο στην Μακεδονίτισσα, όταν ο οδηγός παρασύρθηκε από το ίδιο του το λεωφορείο, σε περίπτωση που το χειρόφρενο είναι ξεχασμένο κάτω αλλά η πόρτα ανοικτή, το όχημα δεν μετακινείται, αλλά όταν η πόρτα κλείσει -όπως στην προκειμένη- το όχημα μετακινείται.

Με αφορμή τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν με τα συγκεκριμένα λεωφορεία, ο Εμπορικός Διευθυντή της Εταιρείας, Αλέξανδρος Καμπέρο, είχε δηλώσει τον Αύγουστο ότι «τα λεωφορεία δεν τσουλάνε μόνα τους, έχουν συστήματα ασφαλείας».

Ερωτηθείς τι εμπειρία και τι εκπαίδευση έχουν οι οδηγοί λεωφορείων της εταιρείας, ο κ. Καμπέρος είπε ότι οι πλείστοι οδηγοί ήταν οδηγοί με την προηγούμενη εταιρεία, οπότε έχουν μεταξύ πέντε και δέκα χρόνια εμπειρίας στο τιμόνι.

«Στην εταιρεία όταν ήρθαν γίνεται εκπαίδευση πάνω στην κατάρτιση του οχήματος, τα συστήματα ασφαλείας, το οποίο ήταν σε εβδομαδιαία βάση και ενισχύθηκε μετά το πρώτο δυστύχημα και τώρα πλέον ενισχύεται ακόμα παρά πάνω και θα ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας για να αποφύγουμε αυτό που είχαμε και χθες», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση πόσο καιρό έγινε εκπαίδευση πάνω στα συγκεκριμένα λεωφορεία πριν να τεθεί σε λειτουργία η εταιρεία, ο κ. Καμπέρος είπε ότι πριν τεθεί σε λειτουργία η εταιρεία είχαν πέραν των χιλίων ωρών εκπαίδευση και μετά το πρώτο ατύχημα ενισχύθηκαν με τρία ενισχυμένα sessions, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στα εβδομαδιαία, και επικεντρώνονται συγκεκριμένα πάνω στη χρήση του χειρόφρενου και τα συστήματα ασφαλείας.

Κληθείς να αναφέρει ποια είναι τα συστήματα ασφαλείας αυτών των λεωφορείων, ο κ. Καμπέρος είπε, μεταξύ άλλων, ότι το λεωφορείο διαθέτει χειρόφρενο, την επιλογή στάθμευσης και τον μηχανισμό κλειδώματος των φρένων όταν οι πόρτες είναι ανοιχτές.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Καμπέρος είπε ότι το λεωφορείο δεν κινείται από μόνο του. Αν έχει ταχύτητα μέσα, όπως οποιοδήποτε αυτόματο αυτοκίνητο, αν είναι στο D και ελευθερώσεις το φρένο θα κινηθεί.

Αναφορικά με το κάθε πόσο ελέγχεται η ικανότητα του οδηγού και αν τηρεί τις προϋποθέσεις και τους κανόνες ασφαλείας, ο κ. Καμπέρος είπε ότι γίνεται αξιολόγηση από το Τμήμα Ασφαλείας και από το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού.

«Υπάρχουν εκπαιδεύσεις που γίνονται με επαγγελματίες Σχολής Οδηγών», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς τι διαπιστώθηκε από τις έρευνες σε προηγούμενα ατυχήματα, ο κ. Καμπέρος είπε ότι διαπιστώθηκε ότι ήταν ανθρώπινο λάθος.

Το θανατηφόρο 

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Δευτέρας (13/7) στην περιοχή Μακεδονίτισσας, πλησίον του Λευκόθεου.

Νεκρός είναι ο Παναγιώτης Χριστοφή, 51 ετών, από Λακατάμια.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, 51χρονος Ελληνοκύπριος οδηγός λεωφορείου, παρασύρθηκε από το ίδιο το όχημά του.

Συγκεκριμένα, ο άτυχος 51χρονος αφού κατέβηκε από το λεωφορείο, φαίνεται να ξέχασε να ανεβάσει το χειρόφρενο, με αποτέλεσμα, όταν έκλεισε η πόρτα, αυτό να ξεκίνησε αυτόματα την πορεία του.

Ο άτυχος οδηγός, προσπάθησε να ανακόψει την πορεία του λεωφορείου, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση