ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Καταγγελία - Επιβλήθηκε στους τηλεφωνητές του Μακάρειου Νοσοκομείου να συνεχίσουν εργασία

Καταγγελίες Προέδρου ΚΥΣΟΑ

Η Διεύθυνση του Μακάρειου Νοσοκομείου επέβαλε σε έξι τυφλούς τηλεφωνητές που ήταν θετικοί στον κορωνοϊό να συνεχίσουν να εργάζονται, καταγγέλλει ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ) Χριστάκης Νικολαίδης σημειώνοντας ότι η Συνομοσπονδία θα προχωρήσει στην λήψη μέτρων και στην υποβολή παραπόνων σε διεθνείς αρχές.

Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε ότι αίσθηση προκαλεί η απόφαση της διεύθυνσης του Μακάρειου Νοσοκομείου, όπως ακόμα και μετά τη λήψη δείγματος για τη σχετική εξέταση από τηλεφωνητές που υπηρετούν στο ίδιο τηλεφωνικό κέντρο και ενώ ανάμεναν με αγωνία τα αποτελέσματα, ζητήθηκε από τους τέσσερις από τους έξι τηλεφωνητές που βρέθηκαν τελικά θετικοί την επόμενη μέρα- και ασκήθηκε αφόρητη πίεση σε αυτούς- να συνεχίσουν να εργάζονται στον ίδιο χώρο.

Η ενέργεια αυτή της διεύθυνσης, σημειώνει, ενισχύει ακόμα περισσότερο την άποψη της Συνομοσπονδίας ότι επιβάλλεται να υπάρχει έλεγχος τήρησης των σχετικών πρωτοκόλλων από μέρους των εκάστοτε αρμόδιων διευθύνσεων των νοσηλευτηρίων και στη συγκεκριμένη περίπτωση της διεύθυνσης του Μακάρειου Νοσοκομείου.

«Διερωτόμαστε κατά πόσο με την αφόρητη πίεση που εξασκήθηκε στους τηλεφωνητές από τη διεύθυνση του νοσηλευτηρίου αυτού να συνεχίσουν να εργάζονται κατά παράβαση των σχετικών πρωτοκόλλων, χωρίς να είχαν λάβει τα ενδεδειγμένα για τις περιπτώσεις αυτές προβλεπόμενα μέτρα, όπως είναι ο αυτοπεριορισμός τους για ένα χρονικό διάστημα, το κλείσιμο του χώρου για 48 μέχρι 72 ώρες, η απολύμανση του κ.ά., επιχειρείται να σταλεί το μήνυμα ότι τα άτομα με αναπηρίες δεν έχουν δικαίωμα στη ζωή και ότι η ζωή τους δεν είναι το ίδιο πολύτιμη και δεν αξίζει το ίδιο όπως αυτή των συμπολιτών τους που δεν έχουν αναπηρία», προσθέτει.

Η μετάδοση του COVID-19 στο προσωπικό που απασχολείται στο τηλεφωνικό κέντρο του Μακάριου Νοσοκομείου, συνέχισε ο κ. Νικολαίδης, οφείλεται εν μέρη στο γεγονός ότι στο χώρο στέγασης του τηλεφωνικού κέντρου δεν πληρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές και ρυθμίσεις για την τήρηση ασφαλούς απόστασης μεταξύ των εργαζομένων και των συσκευών που αυτοί χρησιμοποιούν, τις προβλεπόμενες διαστάσεις του χώρου εργασίας τους όσον αφορά τον απαραίτητο διαθέσιμο χώρο για κάθε έναν από αυτούς, ενώ σημαντικό είναι να διευκρινιστεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε δεν είχαν στη διάθεση τους αναλώσιμα, μάσκες προφύλαξης, αντισηπτικά, γάντια και αντισηπτικά για απολύμανση.

Ως αποτέλεσμα, σημείωσε, κατά τις αλλαγές βάρδιας, πέραν από τον καθαρισμό με αλκοόλη που έκαναν οι ίδιοι οι τυφλοί τηλεφωνητές, δεν λαμβάνονταν οποιαδήποτε μέτρα για απολύμανση των συσκευών και των χώρων απασχόλησης γενικότερα, ούτε γινόταν ο ολιγόλεπτος εξαερισμός με προσωρινή ελευθέρωση του χώρου όπως προβλέπεται στα σχετικά πρωτόκολλα.

«Λαμβάνοντας υπόψη τις ανακοινώσεις των αρμοδίων υπηρεσιών της υγείας και όσα αναφέρονται δημόσια από τους εκπροσώπους του Ο.Κ.Υ.Π.Υ. του Μακάρειου Νοσοκομείου συμπεριλαμβανομένου, είναι φανερό ότι οι αρμόδιοι δεν έχουν, μέχρι σήμερα τουλάχιστο, συνειδητοποιήσει την τεράστια ζημιά που προκλήθηκε στα άτομα με αναπηρίες και τις οικογένειες τους, για την προστασία των οποίων η πολιτεία είχε υποχρέωση να λάβει επιπρόσθετα μέτρα, σύμφωνα και με τη διεθνή Σύμβαση των Δικαιωμάτων τους», προσθέτει.

Τονίζει ότι η Συνομοσπονδία των ατόμων με αναπηρίες που ως ο τριτοβάθμιος φορέας εκπροσώπησης τους σε εθνικό επίπεδο έχει την ευθύνη για την προστασία και προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων αυτών και των οικογενειών τους είναι υποχρεωμένη «να προχωρήσει στη λήψη όλων των ενδεδειγμένων προς την κατεύθυνση αυτή, νόμιμων μέτρων συμπεριλαμβανομένου και της υποβολής παραπόνου σε όλες τις αρμόδιες εθνικές και διεθνείς αρχές, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών απασχόλησης των τηλεφωνητών στο τηλεφωνικό κέντρο καθώς και των συνθηκών υπό τις οποίες έχουν προσβληθεί με μαζικό τρόπο οι εν λόγω υπάλληλοι με αναπηρίες και πιο συγκεκριμένα κατά πόσο σημειώθηκαν διακρίσεις σε βάρος τους, παραβιάστηκαν τα αναφαίρετα ανθρώπινα δικαιώματα τους και παρατηρήθηκε οποιαδήποτε ολιγωρία ή αμέλεια από μέρους των αρμόδιων αρχών αναφορικά με τη λήψη κατάλληλων μέτρων για την προστασία τους».

Όπως εξήγησε, μετά την εμφάνιση συμπτωμάτων κορωνοϊού σε υπαλλήλους του Μακάρειου, υπήρξε αναστάτωση μεταξύ των μελών του υπόλοιπου προσωπικού.

Τελικά, ένας τηλεφωνητής με αναπηρία με πυρετό που έφτανε τους 39 βαθμούς, συμπλήρωσε την απογευματινή του βάρδια και μεταφέρθηκε από συνάδελφο του στην οικία του. Στην συνέχεια, η μητέρα του κατέβαλλε απέλπιδες προσπάθειες για τη μεταφορά του στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας για νοσηλεία, κάτι που κατέστη δυνατό πέντε ημέρες αργότερα.

Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης του βρέθηκε μέσα σε λίγες ώρες, διασωληνωμένος στη Μονάδα Εντατικής Παρακολούθησης του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και θετικός στον κορωνοϊό με βάση τα αποτελέσματα της εξέτασης του δείγματος που έδωσε.

Ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος τηλεφωνητής εργάστηκε στο τηλεφωνικό κέντρο με άλλους συναδέλφους του.

Όπως αποδεικνύεται, σημειώνει, ο χρόνος ήταν υπέρ αρκετός για τη διάδοση του κορωνοϊού, όχι μόνο στο προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου αλλά και σε άλλους εργαζόμενους στο Μακάρειο.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση