ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Το ρολόι στο Μάντσεστερ σταματά στις 15:04

Μια τέτοια μέρα πριν από 62 χρόνια γράφτηκε η πιο τραγική σελίδα στην ιστορία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Εφραίμ Γεωργίου

Εφραίμ Γεωργίου

georgioue@sppmedia.com

Μια τέτοια μέρα το 1958 γράφτηκε η πιο «μαύρη» - τραγική σελίδα στην ιστορία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Μια ιστορία οδύνης, χαμού που σημάδεψε τον αθλητισμό. Με μια λέξη τραγωδία. Η διαδρομή απ’ το Βελιγράδι στο Μάντσεστερ με στάση στο Μόναχο για ανεφοδιασμό σημάδεψε την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ μετά από την πρόκριση κόντρα στον Ερυθρό Αστέρας.

Ήταν 2:15 το μεσημέρι και ο ανεφοδιασμός στην βαυαρική πόλη είχε ολοκληρωθεί. Οι επιβάτες επέστρεψαν και όλα ήταν έτοιμα για την αναχώρηση. Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια στους πιλότους, Τζέιμς Θέιν (κυβερνήτης) και Κεν Ρέιμεντ (συγκυβερνήτης) να απογειωθούν.

Και η διαδικασία απογείωσης ξεκινά, με το αεροπλάνο να είναι θέμα δευτερολέπτων να σηκωθεί απ’ το έδαφος. Και ενώ όλα κυλούν ομαλά ένας περίεργος θόρυβος προβληματίζει τον κυβερνήτη που σταματά την απογείωση. Καθυστέρηση… Λίγα λεπτά αργότερα οι 43 επιβαίνοντες βρίσκονται εκτός αεροπλάνου και απολαμβάνουν τη ζεστασιά του αεροδρομίου.

Πέρασαν 29 ακριβώς λεπτά και πλέον στις 2:34 όλα είναι έτοιμα για τη δεύτερη προσπάθεια απογείωσης. Για ακόμη μια φορά όμως ο κυβερνήτης δεν μπορεί… Σταματά και πάλι στο ίδιο σημείο για τον ίδιο λόγο. Αυτός ο περίεργος θόρυβος απ’ την μηχανή προβληματίζει. Έτσι οι επιβάτες αποβιβάζονται για ακόμη μια φορά και οι μηχανικοί εδάφους ελέγχουν την κατάσταση.

Μια γουλιά καφέ και πίσω… Ο Μπόμπι Τσάρλτον με τον Ντένις Βάιολετ ζήτησαν να αλλάξουν θέσεις με τους Τόμι Τέιλορ και Ντέιβ Πεγκ και κάθισαν μπροστά.

Η ώρα έχει πάει 2:56 και ο κυβερνήτης Θέιν πήρε για τρίτη φορά άδεια απογείωσης. Οι κινητήρες για ακόμη φορά στο φουλ. Στις 3:02 ο πύργος ελέγχου ενημερώνει πως σε δυο λεπτά (3:04) το αεροπλάνο θα έχει τον χώρο να απογειωθεί.

Η τραγωδία ξεκινά…

Το αεροσκάφος και ενώ ήταν σε διαδικασία απογείωσης για τρίτη φορά ξαφνικά έχανε ταχύτητα, η κατεύθυνση του στον φράκτη του διαδρόμου (1200 μέτρα) και οι πιλότοι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Το πρώτο φτερό διαλύεται σε ένα σπίτι που τυλίγεται στις φλόγες. Το δεύτερο φτερό χάνεται επίσης, ενώ ένα κομμάτι απ’ την ουρά φεύγει και το κυρίως κομμάτι της ατράκτου στροβιλίζεται στο έδαφος πριν κτυπήσει σε ένα ξύλινο υπόστεγο, στο οποίο υπάρχει ένα βυτίο με καύσιμα.

Ο απολογισμός...

Ένα ρίγος σε διαπερνά όταν γράφεις τέτοιες ιστορίες. Νεκροί ανασύρθηκαν επτά ποδοσφαιριστές της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Ο αριστερός μπακ και αρχηγός Ρότζερ Μπερν, ο αναπληρωματικός στην ίδια θέση Τζεφ Μπεντ, ο δεξιός μέσος Έντι Κόλμαν, ο κεντρικός αμυντικός Μαρκ Τζόουνς, ο αριστερός εξτρέμ Ντέιβιντ Πέγκ και οι μεσοεπιθετικοί Τόμι Τέιλορ, Λάιαμ «Μπίλι» Γουίλαν είναι νεκροί.

Νεκροί ανασύρονται επίσης οι προπονητές Μπερτ Γουόλι και Τομ Κάρι, το ίδιο και ο γραμματέας της ομάδας Γουόλτερ Κρίκμερ αλλά και οκτώ δημοσιογράφοι που ταξίδευαν με την ομάδα και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Στο νοσοκομείο εξέπνευσαν ο Ντάνκαν Έντουαρντς και ο Ρότζερ Μπιρν.

Μια στιγμή που άλλαξε την ιστορία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Η επόμενη μέρα δύσκολη… Μια ολόκληρη ομάδα ξεκληρίστηκε. Από τότε και κάθε χρόνο τέτοια μέρα όλοι στο οικοδόμημα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ νιώθουν αυτόν τον κόμπο. Όλοι παρόντες στο μνημόσυνο (είτε με φυσική παρουσία, είτε νοητά). Ο ελάχιστος φόρος τιμής για τους νεκρούς.

Το ρολόι στο Μάντεστερ πάντα θα σταματά στις 15:04

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ Γ.: Τελευταία Ενημέρωση