ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Formula 1: Η «ακτινογραφία» των ομάδων

Αύριο για πρώτη φορά στο 2021 θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα και θα δοθεί εκκίνηση στο εναρκτήριο Grand Prix στο Μπαχρέιν

Εφραίμ Γεωργίου

Εφραίμ Γεωργίου

georgioue@sppmedia.com

Η σεζόν της F1 είναι προ των πυλών και αύριο για πρώτη φορά στο 2021 θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα και θα δοθεί εκκίνηση στο εναρκτήριο Grand Prix στο Μπαχρέιν. Μια χρονιά με πολλά ερωτηματικά και σε όλα τα επίπεδα. Φαίνεται πως μετά από χρόνια η κυριαρχία της Mercedes τίθεται υπό αμφισβήτηση και δεν είναι μια κλισέ αναφορά αυτό αλλά μια πραγματικότητα. Η McLaren δείχνει και φέτος δυνατή και ικανή να κάνει ακόμη ένα βήμα προς τα πάνω, ενώ μετά από χρόνο το όνομα Σούμαχερ βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης.

Η «ακτινογραφία» των ομάδων

Mercedes

Με τους Λούις Χάμιλτον και Βαλτέρι Μπότας ασφαλώς και η Mercedes από πλευράς οδηγών έχει αυτό που χρειάζεται. Ένα πετυχημένο δίδυμο με συγκεκριμένο ρόλο ο καθένας, όσο και αν αυτό πληγώνει τον Μπότας που είναι το νούμερο δυο. Φέτος όμως όπως σημειώσαμε η Mercedes έχει θεματάκια να λύσει. Τα δοκιμαστικά έδειξαν πως το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίνεται στο 100% και όταν η Mercedes επιλέγει να κάνει λίγους γύρος στα δοκιμαστικά για να προχωρήσει σε διορθώσεις είναι αντιληπτό πως υπάρχει θέμα. Κάποιες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς (όπως το όριο βάρους) φαίνεται να έχουν κοστίσει στους μόνιμους πρωταθλητές και ακόμη ψάχνονται. Βέβαια Mercedes είναι και θα βρει την ισορροπία της. Το ερωτηματικό είναι αν μέχρι να λύσει τα προβλήματα μπορεί η Red Bull να την χτυπήσει.

Red Bull

Καμιά φορά ο σχεδιασμός του μονοθέσιου λειτουργεί ακριβώς όπως θέλουν οι ομάδες και δεν χρειάζονται μεγάλες αλλαγές. Αυτός όμως δεν είναι ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση. Φέτος φαίνεται πως στην Red Bull βρέθηκαν στις εξαιρέσεις. Ο Μαξ Φερστάπεν μοιάζει πιο γρήγορος από ποτέ, και ήδη στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής κατέγραψε με ευκολία τον πιο γρήγορο χρόνο. Ο δε Πέρες μοιάζει ικανός για να είναι ένα καλό νούμερο 2 για την Red Bull, κάτι που στα τελευταία χρόνια δεν… Είπαμε το μεγάλο ερώτημα είναι αν η Red Bull μπορεί να εκμεταλλευτεί τα θεματάκια της Mercedes και να βρεθεί στην κορυφή. Τους πιλότους τους έχει, το αυτοκίνητο μάλλον ναι… θα δούμε.

McLaren

Η McLaren με νέο κινητήρα (επανέρχεται μετά από χρόνια στην Mercedes), νέο δυνατό δίδυμο μιας και πήρε απ’ την Renault τον Ρικιάρντο και κράτησε στον Λάντο Νόρις που εντυπωσίασε τα προηγούμενα χρόνια, δείχνει ικανή για μεγάλα πράγματα. Το γεγονός δε πως τα μονοθέσια της δείχνουν πολύ δυνατά απ’ την αρχή πρέπει να προβληματίσει την Mercedes, μιας και τα δικά της προβλήματα δεν αφορούν τον κινητήρα αφού οι δυο ομάδες έχουν ίδιους κινητήρες. Το ερώτημα για την McLaren είναι αν θα κάνει ακόμη ένα βήμα προς τα πάνω και θα κλείσει την απόσταση απ’ τις δυο ομάδες που κυριαρχούν. Αρκετοί θεωρούν πως μπορεί να το πράξει αυτό, όμως στην F1 λίγες φορές μπορείς να μιλήσεις με σιγουριά.

Ferrari 

Το 2020 ήταν μια σεζόν για να ξεχάσει η Ferrari. Όλα πήγαν στραβά και ανάποδα και στην πραγματικότητα το ερωτηματικό είναι πως μπορεί η ομάδα σύμβολο της F1 να βρει και πάλι το δρόμο της στα ψηλά. Έχει καλό δίδυμο με τον Λεκλέρκ να είναι το νούμερο 1 της ομάδας. Πιστεύουν πολύ σε αυτό και αν το δώσουν ένα καλό μονοθέσιο ο νεαρός μπορεί να κάνει θαύματα. Απ’ την άλλη είναι και ο Κάρλος Σάινθ. Ένας πιλότος με καλές εμφανίσεις στην περσινή χρονιά και βοήθησε πολύ την McLaren, για τον οποίο όμως πολλοί θεωρούν πως βρίσκεται στη Ferrari για να κρατά «ζεστή» τη θέση του Μικ Σούμαχερ. Κι όμως έχει ικανότητες ο Σάινθ και θα βοηθήσει. Αν πάμε όμως στην ωμή πραγματικότητα και φέτος η Ferrari δεν είναι η ομάδα που θα θέλουν να δουν οι φίλοι της. Βήματα, ίσως και άλματα προόδου, θα κάνει σε σχέση με πέρυσι, όμως το πλάνο της Ferrari λέει επιστροφή στα πολύ ψηλά στις επόμενες χρονιές. Φέτος θα μπουν οι βάσεις.

Aston Martin

Η ομάδα μυστήριο της φετινής χρονιάς. Πέρσι είχαμε την ροζ Mercedes (μιας και η Aston Martin είναι η Racing Point) και ήταν ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Όμως φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μπήκε ένα όριο απ’ την FIA και δεν μπορείς να κάνεις αυτά που έκανες πέρυσι. Ως εκ τούτου η Aston Martin έβαλε μπόλικη δουλειά στο μονοθέσιο της. Είχαν διάφορα θεματάκια στο δοκιμαστικά. Λανς Στρολ και Σεμπάστια Φέτελ αποτελούν ένα καλό δίδυμο, όμως δεν εξαρτιούνται όλα από αυτούς. Πάντως αν υπήρχαν βραβεία του πιο όμορφου μονοθέσιου, δεν θα είχαμε συζήτηση μιας και η Aston Martin θα έφθανε στην κορυφή με ευκολία.

Alpine Renault

Η Renault πλέον έγινε Alpine Renault και έχοντας ως πιλότους τους Εστεμπάν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο ελπίζει για μια καλή χρονιά. Στόχος της εκ των πραγμάτων είναι η 3η θέση και θα παλέψει γι’ αυτήν. Ο Αλόνσο θα χρειαστεί χρόνο για να βρει τον εαυτό του, ενώ απ’ την άλλη ο Οκόν έδειξε πως είναι καλός οδηγός, έχοντας και ένα βάθρο την περσινή σεζόν. Για την ώρα δεν γεμίζει το μάτι πως μπορεί να πετύχει αυτό που θέλει, όμως ασφαλέστερα συμπεράσματα θα βγουν σε βάθος χρόνου.

Alpha Tauri

Η περσινή χρονιά μόνο πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί για την Alpha Tauri. Μια ομάδα που ο λόγος ύπαρξης της εδώ και χρόνια ήταν να δημιουργεί πιλότους για την Red Bull. Όταν αυτή η ομάδα πέρσι έφθασε πανηγύρισε τη νίκη σε αγώνα τότε δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς πως έχει κάνει βήματα προόδου. Ο Πιερ Γκασλί είναι στο στοιχείο του και δείχνει πως αξίζει σαν οδηγός και ήταν αυτός που έφερε την περσινή πρωτιά, ενώ new entry ο κύριος Yuki Tsunoda. Όπως και στην Red Bull έτσι και στην Alpha Tauri τα μονοθέσια δείχνουν καλά και δεν χρειάζονται υπερβολική δουλειά πάνω τους, ενώ το μεγάλο ερωτηματικό είναι τι μπορεί να κάνει ο Tsunoda. Η πρώτη γεύση από αυτόν εντυπωσιακή μιας και όχι μόνο έδειχνε γρήγορος αλλά η F1 μας παρουσίασε βιντεάκι στο οποίο ξεκινά τη χρονιά με μπινελίκια.

Alfa Romeo

Στα δοκιμαστικά η Alfa Romeo τα πήγε καλά αφού ο Ράικονεν έγραψε 229 γύρος και μόνο ο Γκασλί έγραψε περισσότερους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το μονοθέσιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ομάδας, που στην πραγματικότητα δεν είναι και πάρα πολύ υψηλές. Ράικονεν και Τζιοβινάτσι έχουν ως στόχο να οδηγήσουν την ομάδα σε αυτές που λέμε μεσαίας δυναμική ομάδες, όμως φαντάζει πολύ δύσκολο. Αντικειμενικά ο στόχος της Alfa Romeo πρέπει να είναι η 3η θέση από το τέλος. Να περάσει δηλαδή την Haas και την Williams.

Williams

Πρόκειται για ομάδα που βρίσκεται στην διαδικασία μεγάλων αλλαγών. Η VW θέλει να μπει σιγά σιγά στην F1 και η Williams είναι μάλλον ο δρόμος της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση Τζορτζ Ράσελ που στο πρόσωπο του η Mercedes βλέπει τον μελλοντικό αντικαταστάτη του Χάμιλτον. Απ’ την άλλη ο Λατίφι δεν είναι απ’ τους οδηγούς που ξεχωρίζουν. Αντίθετα είναι από αυτούς που αν βάλουμε κάτω τις δυνατότητες άλλων οδηγών που δεν πήραν θέση στην F1 θα διερωτηθούμε πως έγινε αυτό. Θα δώσει μάχη με την HAAS και την Alfa Romeo η Williams όμως φαντάζει δύσκολο να νικήσει αυτή την μάχη.

HAAS

Η απόφαση της ομάδας να μην αλλάξει πολλά από το περσινό μονοθέσιο και να επικεντρωθεί στην επόμενη χρονιά δεν αποτελεί έκπληξη. Η ομάδα έχει βάλει ένα πλάνο κάτω και σε αυτό η φετινή χρονιά δεν θα δώσει κάτι. Τα φώτα βέβαια είναι στραμμένα στον Μικ Σούμαχερ, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του στην F1. Θα ιδρώσει αρκετά με το χειρότερο μάλλον μονοθέσιο της χρονιάς, όμως παράλληλα θα κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της F1. Το πλάνο της HAAS ήταν με τον Μικ να προσελκύσει χορηγούς και παράλληλα να χτίσει στο μονοθέσιο του 2022. Ο δεύτερος οδηγός είναι ο Νικίτα Μάζεπιν, ο οποίος βρίσκεται στην ομάδα καθαρά για τους χορηγούς που μπορεί να φέρει.

Αυτή λοιπόν είναι η πρώτη ακτινογραφία των ομάδων της Formula 1 για τη φετινή σεζόν. Πολλά τα ερωτηματικά τα οποία και θα απαντηθούν στην πορεία. Μεγαλύτερο όλων αν μπορεί να αλλάξει χέρια η κορυφή. Ίδωμεν…

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Υπόλοιπα: Τελευταία Ενημέρωση