ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Συνδ. Ξενοδόχων Πάφου - Συνεχίζεται η έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία

«Η έλλειψη προσωπικού αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα μετά την πανδημία»

ΚΥΠΕ

Το φαινόμενο της έλλειψης προσωπικού επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ξενοδόχων Πάφου Θάνο Μιχαηλίδη.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε πως το θέμα της εξεύρεσης προσωπικού στην ξενοδοχειακή βιομηχαμία αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα μετά την πανδημία.

Προσπαθούμε συνέχισε, «να φέρουμε προσωπικό από τρίτες χώρες», σημειώνοντας πως «αυτή η διαδικασία υπάρχει μεν αλλά είναι χρονοβόρα και σε κάποιες περιπτώσεις είσαι στα μέσα της σαιζόν».

Ο κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στην πολύ μεγάλη έλλειψη Κυπρίων εργαζομένων για τη στελέχωση της τουριστικής βιομηχανίας, γεγονός που θεωρείται πάρα πολύ μεγάλο πλήγμα για το παρεχόμενο τουριστικό προϊόν, όπως είπε.

Οι ξενοδόχοι ξεκινούν και αναλύουν πως μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εξεύρεσης προσωπικού, επεσήμανε, σημειώνοντας πως ένας τρόπος για να το αντιμετωπίσεις είναι να αλλάξεις το μοντέλο λειτουργίας.

Δηλαδή εξήγησε, οι ξενοδόχοι ξεκινούν να βλέπουν άλλες μεθόδους και άλλους τρόπους εργασίας, να αλλάξουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν και ίσως να μειώσουν τις επιλογές στα ξενοδοχεία. Αυτές οι αλλαγές ίσως είναι οι πιο δραστικές αλλά στο τέλος της ημέρας εκτίμησε αυτό δεν θα εξυπηρετήσει το τουριστικό προϊόν της Κύπρου.

Ερωτηθείς κατά πόσο σήμερα οι ανάγκες τους ως ξενοδόχοι καλύπτονται από προσωπικό από τρίτες χώρες, ο κ. Μιχαηλίδης σημείωσε πως υπάρχει πρόγραμμα για το θέμα αυτό.

Αλλά, συνέχισε, η εφαρμογή αυτού του προγράμματος είναι τόσο χρονοβόρα που ώσπου να έρθει το προσωπικό από τις τρίτες χώρες βρισκόμαστε ήδη στα μέσα της τουριστικής περιόδου.

Επεσήμανε επίσης πως όλη αυτή η κατάσταση συμβάλλει και στην έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού. Δεν έχεις χρόνο να εκπαιδεύσεις το προσωπικό γιατί μπαίνεις μέσα στην σαιζόν και στο τέλος καταλήγουμε στη μείωση του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών, συμπλήρωσε.

Είπε ακόμη πως οι ξενοδόχοι έχουν επενδύσει εκατομύρια στα ξενοδοχεία τους να προσφέρουν ποικιλία υπηρεσιών, άρα σημείωσε πως ο τελευταίος που έχει κίνητρο για μείωση υπηρεσιών είναι ο ξενοδόχος.

Ερωτηθείς για τις αιτίες που οδηγούν στην έλλειψη προσωπικού και κατά πόσο αυτές έχουν να κάνουν με την εποχικότητα του επαγγέλματος, τον μισθό ή και τις ώρες εργασίας ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε πως οι μισθοί στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι οι πιο υψηλοί. Ενδεικτικά είπε πως ο κατώτατος μισθός στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι πολύ πιο υψηλός από οποιονδήποτε άλλο κατώτατο μισθό.

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία ανά το παγκόσμιο είναι μια βιομηχανία που χρόνο με τον χρόνο έχει ανάπτυξη και που προσλαμβάνει κόσμο εξειδικευμένο και ανειδίκευτο προσωπικό, η βιομηχανία που δουλεύει ασταμάτητα άρα, είπε, υπάρχει η δυνατότητα να εργαστεί κάποιος και part time και full time.

Πρόσθεσε ακόμη πως οι ξενοδόχοι ζητούν επίσπευση των διαδικασιών για την εξεύρεση προσωπικού.

Αναφορικά με τις πληρότητες ο κ. Μιχαηλίδης είπε πως ο Απρίλιος έκλεισε με 65% στα ξενοδοχεία της Πάφου ενώ και ο Μάϊος μήνας θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα. Πρόσθεσε πως ο Μάϊος προ του ουκρανικού προβλήματος ήταν μήνας που ερχόντουσαν Ρώσοι και Ουκρανοί για διακοπές , έτσι συμπλήρωσε είναι ο μήνας κατά τον οποίον φαίνεται σε μεγάλο βαθμό η έλλειψη της ρωσικής αγοράς και ως εκ τούτου οι πληρότητες θα κινηθούν στο 65%.Οι πληρότητες θα αυξηθούν περί τα τέλη Μαϊου με αρχές Ιουνίου, κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση