ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κύπρος: Με τα θερμόμετρα στις τάξεις οι δάσκαλοι μετρούν θερμοκρασία

Στόχος οι κατάλληλες συνθήκες μάθησης

Στο μέτρημα της θερμοκρασίας στις τάξεις και σε άλλους χώρους των Δημοτικών Σχολείων σε όλες τις Επαρχίες, προχώρησαν χθες οι δάσκαλοι, μέλη της ΠΟΕΔ, μετά το κάλεσμα της Οργάνωσης, με στόχο να εξευρεθούν τρόποι δημιουργίας κατάλληλων, από άποψη θερμοκρασίας, συνθηκών μάθησης και διαβίωσης των παιδιών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Από τα δεδομένα που έστειλαν οι εκπαιδευτικοί στην ΠΟΕΔ, τα θερμόμετρα από τις 07:45 κατέγραψαν θερμοκρασίες των 32, των 33 και 38 βαθμών Κελσίου μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είπε ότι η χθεσινή κίνηση ήταν συμβολική.

«Έγινε μια προσπάθεια στην ουσία να αποδείξουμε τα αυτονόητα, αλλά το θέμα είναι ότι φέρνει ξανά στην επικαιρότητα το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο δεν είναι τωρινό».

Πέρσι τέτοια εποχή, είπε, «το είχαμε συζητήσει στην Επιτροπή Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας είχε εξαγγείλει συγκεκριμένη πολιτική προς την κατεύθυνση αυτή».

Αυτό που ήθελαν να αναδείξουν, συμπλήρωσε ο κ. Φυλακτού, είναι ότι «κάτω από το μεγάλο κεφάλαιο της ασφάλειας και της υγείας, εντάσσεται και το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο πραγματικά πρέπει να εξευρεθούν τρόποι να ξεπεραστούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα, γιατί η κατάσταση στις σχολικές μονάδες, όχι ένα μήνα ή δεκαπέντε μέρες -όπως έχει αναφερθεί- αλλά τουλάχιστον τους πέντε μήνες της σχολικής χρονιάς, επικρατούν συνθήκες, οι οποίες είναι και δύσκολες στο να εργαστεί κάποιος, αλλά την ίδια ώρα ελλοχεύουν και κινδύνους και για τους εργαζόμενους και κυρίως για τα παιδιά».

Σημείωσε ότι τόσο η Οργάνωση όσο και το Υπουργείο Παιδείας νοιάζονται για το καλό της εκπαίδευσης.

«Το καλό της εκπαίδευσης το 2018 στην Κύπρο με τις συγκεκριμένες κλιματολογικές συνθήκες δεν μπορεί να συνεχίσει να βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση που καταγράφεται σήμερα», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά τις χθεσινές μετρήσεις, ο κ. Φυλακτού είπε ότι έγιναν απλές μετρήσεις με τα θερμόμετρα και σημείωσε ότι είναι βέβαιοι ότι αν αυτές οι μετρήσεις γίνουν εξειδικευμένα από αρμόδια τμήματα του κράτους, που θα καταμετρήσουν και τη σχετική υγρασία και την ποιότητα του αέρα, τότε τα αποτελέσματα θα είναι χειρότερα, θα είναι πολύ πιο δύσκολα τα αποτελέσματα.

«Θα συνηγορούν περισσότερο σε αυτό που εμείς αναδεικνύουμε εδώ και πάρα πολύ καιρό και προς τούτο, εμείς δεν έχουμε τίποτα άλλο παρά να παραπέμψουμε στις συστάσεις, τις εγκυκλίους του γραφείου Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας, και μάλιστα στον κώδικα θερμικής καταπόνησης, 60 σελίδων, μέσα στον οποίο καταγράφονται όλα αυτά τα πράγματα», σημείωσε.

Ο κ. Φυλακτού διευκρίνισε, ότι αυτά δεν αναφέρονται σε εργασίες που γίνονται έξω, αλλά και για κλειστούς χώρους. «Αυτός ο κώδικας δεν εξαιρεί την εκπαίδευση και δεν εξαιρεί τα σχολεία. Το θέμα ασφάλεια και υγεία, εμείς θα το συζητήσουμε. Ήδη έχουμε πάρει και τη δεύτερη πρόσκληση για τη συνεδρία αυτή και ναι, είναι από τα θέματα που θα βάλουμε στο τραπέζι», συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση αν ήταν παγκύπρια η εκστρατεία, ο κ. Φυλακτού είπε ότι δεν ήταν στοχευμένη και οργανωμένη εκστρατεία, αλλά αυθόρμητη κίνηση από πλευράς της ΠΟΕΔ και των εκπαιδευτικών.

«Ανταποκρίθηκαν οι εκπαιδευτικοί. Έχουμε πάρει πάρα πολλά δεδομένα και παρόλο που ήταν μια μέρα που δεν θεωρείται ακραία ή ημέρα καύσωνα, εντούτοις έδειξε ότι μέσα σε μια σχολική τάξη, σε μια σχολική αίθουσα δεν υπάρχει διαφορά θερμοκρασίας με το εξωτερικό περιβάλλον, αλλά καμιά φορά μπορεί να είναι και χειρότερα».

Χθες, όπως δήλωσε, «από τις 07:45 καταγράφονταν θερμοκρασίες των 32, των 33 και 38 βαθμών κελσίου μέσα στις σχολικές αίθουσες».

Όσον αφορά το θέμα με τα φωτοβολταϊκά, ο κ. Φυλακτού είπε ότι δεν έχει διερευνηθεί, δεν έχουν γίνει εκείνες οι μελέτες που αποφασίστηκαν πέρσι σε συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής.

«Εμείς πιστεύουμε ότι αυτή μπορεί να είναι μια λύση τόσο για τις σχολικές μονάδες όσο και για ολόκληρο το κράτος και την πολιτεία, διότι αν αξιοποιηθούν σωστά οι οροφές των κτιρίων, όχι μόνο θα καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες ακόμα και με το σύστημα κλιματισμού των σχολικών μονάδων, αλλά και ενδεχομένως να είναι κερδοφόρο. Το θέμα αφέθηκε, δεν μελετήθηκε σωστά και είναι καιρός να εγκύψουμε για να δούμε τι κάνουμε σε αυτό το τομέα», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X