ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Γάμοι στην Κύπρο από Απρίλιο;

Το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα

Στην αναμονή βρίσκονται χιλιάδες ζευγάρια που επιθυμούν να ενώσουν τις ζωές τους με τα δεσμά του γάμου. Επιχειρηματίες παράλληλα, κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα καθώς ο κλάδος των εκδηλώσεων και γαμήλιων δεξιώσεων βρίσκεται σε πλήρη αναστολή λόγω των περιοριστικών μέτρων που βρίσκονται σε ισχύ, απειλώντας την οικονομική επιβίωση τους.

Πάντως, οι διεργασίες για επανεκκίνηση του κλάδου έχουν ήδη ξεκινήσει. Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Επαγγελματιών Εκδηλώσεων (ΠΑΣΥΕΠΕΚ) βρίσκεται σε επαφή με το Υπουργείο Υγείας αλλά και τη Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή για τον κορωνοϊό ώστε να καθοριστεί το πλαίσιο στο οποίο θα επανεκκινήσουν οι επιχειρήσεις με στόχο την διεκπεραίωση των γαμήλιων δεξιώσεων που έχουν προγραμματιστεί για το 2021.

Όπως ανέφερε στην «Καθημερινή», ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Κωνσταντίνος Μωσαϊκός, έχει ήδη παραδοθεί στο Υπουργείο Υγείας το χρονοδιάγραμμα αλλά και το πρωτόκολλο που έχει ετοιμαστεί το οποίο θα τεθεί ενώπιον των επιστημόνων για αξιολόγηση και τελική λήψη αποφάσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Μωσαϊκό, το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα επανέναρξης εκδηλώσεων από πλευράς του Συνδέσμου είναι η 16η Απριλίου με σταδιακή αύξηση στον αριθμό των ατόμων σε ότι αφορά στις γαμήλιες εκδηλώσεις.

«Συζητούμε και έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας με βάση πάντα την επιδημιολογική εικόνα της χώρας. Όλα είναι ρευστά στο χρονοδιάγραμμα. Εάν η επιδημιολογική εικόνα δεν είναι καλή σίγουρα, δεν θα μπορεί να προχωρήσει», σημειώνει ο κ. Μωσαϊκός.

Το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα:

*το πρωτόκολλο δεν είναι οριστικό - Βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τις Υγειονομικές Αρχές

 

Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Επαγγελματιών Εκδηλώσεων εκπροσωπεί πάνω από 10.000 επαγγελματίες του κλάδου των εκδηλώσεων. Τα μέλη μας απαρτίζονται από τους ακόλουθους κλάδους:

1. Τροφοδοσία φαγητού
2. Χώροι εκδηλώσεων
3. Διοργανωτές εκδηλώσεων
4. Διακοσμητές εκδηλώσεων
5. Φωτογράφοι/κινηματογραφιστές
6. Επαγγελματίες ήχου και φωτισμού, κατασκευών σκηνής και παρεμφερούς εξοπλισμού
7. Μουσική, ψυχαγωγία και άλλες παρεμφερείς υπηρεσίες
8. Οίκοι νυφικών
9. Ενοικιάσεις αντικειμένων και εξοπλισμού συναφών με εκδηλώσεις

Το προτεινόμενο πρωτόκολλο

1.Οδηγίες προς πελάτες πριν την εκδήλωση

1.1. Το ζευγάρι και/ή ο πελάτης θα είναι υποχρεωμένοι να παραδώσουν την λίστα με τους καλεσμένους για το δείπνο για σκοπούς ιχνηλασιμότητας. Αυτή θα κρατείται για τουλάχιστον 2 μήνες.

1.2. Η διαδικασία του συνηθισμένου χαιρετισμού (ασπασμός – χειραψία ) δεν επιτρέπεται στην παρούσα φάση λόγω των μέτρων προφύλαξης κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού COVID-19. Νοείται ότι το ζευγάρι θα μπορεί να επισκέπτεται κάθε τραπέζι για να χαιρετηθεί από τους προσκεκλημένους.

2. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

2.1. Εφαρμογή ειδικών υπηρεσιών καθαρισμού απολύμανσης με ειδικές μηχανές ψεκασμού COVID19 πριν και μετά από κάθε εκδήλωση. Εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών καθαρισμού και απολύμανσης του Υπουργείου Υγείας όπως δημοσιεύονται στον ιστότοπο: https://www.pio.gov.cy/coronavirus/press/pc.pdf

2.2. Σήμανση κτιριακών κατόψεων χρησιμοποιώντας νέα διαγράμματα χωρητικότητας βάσει τετραγωνικών μέτρων και του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

2.3. Καθαρισμός και απολύμανση εξοπλισμού του χώρου, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης του Υπουργείου Υγείας όπως δημοσιεύονται στον ιστότοπο - https://www.pio.gov.cy/coronavirus/press/pc.pdf

2.4. Σήμανση της κυκλοφορίας εκδηλώσεων (ανάλογα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του χώρου). Η κυκλοφορία να ρυθμίζεται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η ταυτόχρονη διέλευση ατόμων στον ίδιο χώρο.

2.5. Προκαθορισμένες ενδείξεις ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ από και προς το χώρο εκδήλωσης.

2.6. Ανακύκλωση και εισροή καθαρού αέρα σε κλειστούς χώρους και ενίσχυση της κυκλοφορίας φρέσκου αέρα.

2.7. Εφαρμογή σε όλους τους κλειστούς χώρους των τεχνικών οδηγιών που εκδόθηκαν από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας, Προνοίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σχετικά με την χρήση συστημάτων κλιματισμού και εξαερισμού, όπως αυτές δημοσιεύονται στον ιστότοπο: https://www.pio.gov.cy/coronavirus/pdf/erg31.pdf

2.8. Διατήρηση φυσικής απόστασης βάσει κατευθυντήριων γραμμών για χωρητικότητα καθισμάτων.

2.9 Μέγιστο Αριθμό καθισμάτων 10 άτομα ανά τραπέζι.

2.10. Η χωροθέτηση των τραπεζιών πρέπει να γίνεται με τρόπο ώστε να μην δημιουργείται συνωστισμός. Ενδεικτικά, μπορεί για εξωτερικούς χώρους, να καθορίζεται ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με τη διάταξη των καθισμάτων ως εξής:

2.11.1. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών δεν τοποθετείται καρέκλα σε κανένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 0,70 μέτρα.

2.11.2. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών τοποθετείται καρέκλα σε ένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 1,10 μέτρο.

2.11.3. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών τοποθετείται καρέκλα σε κάθε ένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 1,70 μέτρα.

2.12. Για εσωτερικούς χώρους, ενδεικτικά καθορίζεται ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με τη διάταξη των καθισμάτων ως εξής:

2.12.1. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών δεν τοποθετείται καρέκλα σε κανένα εκ των δύο τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 0,90 μ.

2.12.2. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών τοποθετείται καρέκλα σε ένα εκ των δύο τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 1,20 μ.

2.12.3. Όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών τοποθετείται καρέκλα σε κάθε ένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 1,80 μ.

2.12 Ο εκάστοτε χώρος δεξιώσεων υποχρεουται να έχει επιτηρητή υπευθυνο για την τήρηση του πρωτοκόλλου. Οι επιτηρητές θα εκπαιδευτούν από το υπουργείο Υγείας και θα χρησιμοποιούν μία λίστα ελέγχου - checklist δείγμα της οποίας επισυνάπτεται.

3. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

3.1. Κοινωνική αποστασιοποίηση των εργαζομένων.

3.2. Ενδυμασία προσωπικού: Καθαρή στολή για κάθε εκδήλωση.

3.3. Όλο το προσωπικό ανεξαρτήτως ειδικότητας θα φέρει προστατευτική μάσκα και γάντια μιας χρήσης, θα πλένει και θα απολυμαίνει συχνά τα χέρια του, και θα περνά από ανέπαφη μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος προτού εισέλθει εντός του χώρου εργασίας του.

3.4. Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον κορωνοϊό COVID-19.

3.5. Αποφεύγουν να ομιλούν, να βήχουν ή να εισπνέουν-εκπνέουν βαθιά κατά τον χειρισμό των τροφίμων/ανοιχτών τροφίμων.

3.6. Σε βήχα ή φτάρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντηλο, ή εκτάκτως με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα αν δεν υπάρχει χαρτομάντιλο. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση του μέσα στους κάδους απορριμμάτων.

3.7. Τακτικό πλύσιμο των χεριών των εργαζομένων με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Προσεκτικό στέγνωμα των χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης οι οποίες θα απορρίπτονται στους κάδους απορριμμάτων. Το πλύσιμο των χεριών πρέπει να γίνεται απαραίτητα μετά την επαφή με αναπνευστικές εκκρίσεις και μετά τη χρήση της τουαλέτας. Επισημαίνεται ότι τα γάντια δεν αντικαθιστούν το πλύσιμο των χεριών.

3.8. Άτομα με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού να μην προσέρχονται στην εργασία τους μέχρι το πέρας των συμπτωμάτων.
3.9. Το προσωπικό θα πρέπει να φέρει μάσκα, ακολουθώντας τις πιο κάτω οδηγίες:

3.9.1. Η μάσκα, πρέπει να είναι κατάλληλη

3.9.2. Να εφαρμόζεται σωστά στο πρόσωπο ώστε να καλύπτει τόσο το στόμα όσο και τη μύτη.

3.9.3. Να αλλάζεται ή να καθαρίζεται/ πλένεται συχνά ώστε να μην αποτελέσει με την πάροδο του χρόνου εστία μικροβίων (σταφυλόκοκκος κτλ.) (ιδιαίτερα κατά την διαβροχή της). Μετά την αφαίρεση της μάσκας να πραγματοποιείται υγιεινή των χεριών

3.10. Υποχρεωτικός εργαστηριακός έλεγχος – rapid test COVID19 για το προσωπικό του χώρου, το ανώτερο 72 ώρες πριν από κάθε event ή να έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.

4. ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

4.1. Προσωπικό στο χώρο (Παρκαδόροι) για διευκρινιστικές οδηγίες παρκαρίσματος.

4.2. Σημάνσεις κατευθυντήριας πορείας (πινακίδες, βέλη, κτλ.)

5. ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΛΕΣΜΕΝΩΝ

5.1. Καταμέτρηση των καλεσμένων από ορισμένο άτομο του προσωπικού του χώρου.

5.2. Χρήση ειδικών διαχωριστικών οπού χρειάζεται (διαχωριστικές αλυσίδες για την σωστή κατεύθυνση των καλεσμένων με σειρά και τάξη.)

5.3. Σταθμοί απολύμανσης χεριών διαθέσιμοι στην είσοδο του κτηρίου και διάσπαρτα στον χώρο της δεξίωσης για συχνή απολύμανση.

5.4. Σημάνσεις με οδηγίες για το πλύσιμο των χεριών, την κοινωνική απόσταση κ.λπ.

5.5. Στην είσοδο και στην έξοδο του χώρου εκδήλωσης να υπάρχει σταθμός με απολυμαντικό χεριών.

5.6. Έλεγχος για τήρηση αποστάσεων μεταξύ των καλεσμένων από ορισμένο άτομο του προσωπικού του χώρου.

5.7. Τοποθέτηση ειδικού ασφαλούς κιβωτίου ή τραπεζιού για την τοποθέτηση των δώρων προς το ζευγάρι για αποφυγή χειραψίας και άμεσης επαφής.

5.8. Σε ώρες αιχμής, όπου ο αριθμός πελατών υπερβαίνει τον αριθμό διαθέσιμων θέσεων, η ρύθμιση εισόδου – εξόδου και γραμμής αναμονής θα ελέγχεται από καταρτισμένο άτομο.

5.9 Παρουσίαση του πιστοποιητικού εμβολιασμού για τους ηλικιωμένους άνω των 75 ετών στην είσοδο του χώρου εκδηλώσεων για την είσοδο του επισκέπτη στον χώρο.

6. COCKTAIL RECEPTION – ΔΕΞΙΩΣΗ

6.1. Χρήση αριθμού χώρων προσφοράς ποτών σύμφωνα με τον αριθμό καλεσμένων για την αποσυμφόρηση του σερβιρίσματος των καλεσμένων. Η εξυπηρέτηση των προσκεκλημένων θα γίνεται με τήρηση αποστασιοποίησης 2 μέτρων και για το σκοπό αυτό θα υπάρχει κατάλληλη σηματοδότηση στο έδαφος.

6.2. Οργάνωση του χώρου ετοιμασίας ποτών ώστε όλα τα προϊόντα (πάγος, ποτήρια, ποτά) να μην βρίσκονται εκτεθειμένα.

6.3. Περιγραφή τροφίμων με ειδικά καρτελάκια.

6.4. Προστατευτικά καλύμματα όπου ενδείκνυται.

7. ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ

7.1. Χρήση απολυμαντικών καθαριστικών, συχνός αερισμός χώρου ανά τακτά διαστήματα (πριν, καθ’ όλη τη διάρκεια και μετέπειτα της ολοκλήρωσης της εκδήλωσης).

7.2. Σημάνσεις μέτρων τήρησης αποστάσεων και κανόνων υγιεινής.

7.3. Εφοδιασμός των τουαλετών με υγρό σαπούνι, χειροπετσέτες /χαρτοπετσέτες μιας χρήσης και αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη) για απολύμανση των χεριών.

7.4. Χρήση κάδων απορριμμάτων με ποδομοχλό.

8. ΔΕΙΠΝΟ

8.1. Καταμέτρηση του αριθμού ατόμων εισόδου στο χώρο, ώστε αυτός να συμμορφώνεται βάση των σχετικών Διαταγμάτων και Οδηγιών του Υπουργείου Υγείας.

8.2. Τοποθέτηση πέραν της μιας λίστας καλεσμένων, για γρήγορη εύρεση του τραπεζιού στο οποίο έχει τοποθετηθεί ο καλεσμένος για αποφυγή συνωστισμού κατά την είσοδο στο δείπνο.

8.3. Έλεγχος διατήρησης αποστάσεων και αριθμού καλεσμένων στο χώρο.

8.4. Σταθμός απολύμανσης χεριών στην είσοδο και έξοδο, αλλά και σε προκαθορισμένα σημείου του χώρου.

8.5. Οδοντογλυφίδες συσκευασμένες μιας χρήσεως και προτείνεται η χρήση συσκευασμένων ατομικών αλατοπίπερων.

8.6. Κατά την διάρκεια του δείπνου το ποτό σερβίρεται μόνο από το προσωπικό ανά ποτήρι.

9. ΜΠΟΥΦΕ

9.1. Τοποθέτηση γαντιών μια χρήσης για τους καλεσμένους στην αρχή του μπουφέ ή τοποθέτηση σταθμού απολύμανσης χεριών.

9.2. Καλυμμένα μπούφε με ειδικό γυαλί (sneeze guards) η εναλλακτικά τοποθέτηση μάσκας μιας χρήσης για τους καλεσμένους στην αρχή του μπουφέ . Στο τέλος του μπουφέ να τοποθετηθεί κάδος για την απόρριψη γαντιών και μασκών.

9.3. Ο χώρος έκθεσης των φαγητών θα αποκόπτεται με εμφανή και ικανοποιητικό τρόπο όπου χρειάζεται.

9.4. Ρύθμιση εισόδου - εξόδου ατόμων στο χώρο του μπουφέ π.χ να καλείται η προσέλευση στο μπουφέ ανά τραπέζι.

9.5. Οι καλεσμένοι σερβίρονται από το μπουφέ προς αποφυγή συνωστισμού όπου είναι εφικτό. Οι λοιποί καλεσμένοι παραμένουν καθισμένοι στο τραπέζι τους.

9.6. Ο χώρος έκθεσης των φαγητών θα τηρεί αυστηρά τις οδηγίες στα ισχύοντα Διατάγματα του Υπουργού Υγείας για αποφυγή συγχρωτισμού και θα τηρείται η απαιτούμενη απόσταση, από πελάτη σε πελάτη, από πελάτη σε προσωπικό και από προσωπικό σε προσωπικό.

9.7. Το συμπλήρωμα φαγητού στο μπουφέ θα γίνεται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα μέτρα ατομικής προστασίας (μάσκα, γάντια) και θα τηρεί αυστηρούς κανόνες ατομικής υγιεινής.

9.8. Χρήση ειδικού προστατευτικού για μπουφέ (μεταξύ πελάτη και φαγητού) όπου είναι εφικτό.

9.10. Χρήση πάνω της μιας γραμμής μπουφέ για γρηγορότερη εξυπηρέτηση, εφόσον αυτό θεωρηθεί απαραίτητο, σύμφωνα με τον αριθμό καλεσμένων.

9.11. Η εκτέλεση εργασιών στο μπουφέ από το προσωπικό περιλαμβάνει αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας, απολύμανση χεριών κάθε φορά, χρήση γαντιών μιας χρήσης, προστατευτική μάσκα. Αυτό ισχύει π.χ. όταν αναπληρώνονται φαγητά στο μπουφέ , όταν παρασκευάζονται φαγητά στο μπουφέ, όταν συμπληρώνονται πιατικά, ασημικά, γυαλικά κλπ., όταν αλλάζονται οι λαβίδες σερβιρίσματος, όταν πρέπει να καθαριστεί ο χώρος και οτιδήποτε άλλη εργασία.

10. ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

10.1. Η θερμοκρασία σώματος των συνεργατών θα λαμβάνεται, ανέπαφα, πριν από την είσοδο τους στο χώρο.

10.2. Έλεγχος εισόδου – εξόδου συνεργείων συνεργατών για τήρηση μέτρων αποστάσεων και μέγιστου αριθμού ατόμων στο χώρο εκδήλωσης.

10.3. Χρήση κατάλληλων απολυμαντικών για απολύμανση των χεριών. Επίσης, χρήση μάσκας και γαντιών όπου κρίνεται απαραίτητο.

10.4. Ενθαρρύνεται χρήση καλυμμάτων παπουτσιών μίας χρήσης όταν εισέρχονται εντός εσωτερικού χώρου.

10.5. Υποχρεωτικός εργαστηριακός έλεγχος – rapid test COVID19 για τους συνεργάτες κάθε 7 μέρες ή να φέρουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.

11. ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ

11.1. Κατάλληλος καθαρισμός και απολύμανση όλων των προϊόντων πριν από την παράδοση στον χώρο. Προτείνεται η χρήση ταινίας πιστοποίησης καθαρισμού όπου είναι εφικτό.

11.2. Οι παραλαβές θα γίνονται από φορτηγά στα οποία θα έχει προηγηθεί απολύμανση προτού αποχωρήσουν από την εταιρεία ενοικίασης εξοπλισμού, προς το χώρο της εκδήλωσης.

Πηγή: Η Καθημερινή / Της Άντρης Θρασυβούλου

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση