ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Άφησαν κωφούς μαθητές χωρίς διερμηνέα νοηματικής - Ζητά μέτρα από ΥΠΑΝ η Επ. Διοικήσεως

Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε συγκεκριμένο σχεδιασμό και στην εξεύρεση μόνιμων και μη-γραφειοκρατικών λύσεων

ΚΥΠΕ

Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να προβεί σε συγκεκριμένο σχεδιασμό και στην εξεύρεση μόνιμων και μη-γραφειοκρατικών λύσεων, που θα διασφαλίσουν τη συνεχή, σταθερή και απρόσκοπτη παροχή στους δύο μαθητές υπηρεσιών διερμηνείας νοηματικής, των οποίων η μητέρα υπέβαλε παράπονο στην Επίτροπο Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη.

Αυτή είναι η εισήγηση της Επιτρόπου, η οποία συμπεριλαμβάνεται στην Έκθεση της αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών διερμηνέων σε κωφούς μαθητές.

Όπως αναφέρει η Επίτροπος, η παραπονούμενη, η οποία είναι κωφό άτομο, όπως και δύο παιδιά της, έχει κατ’ επανάληψη θέσει υπόψη του Γραφείου της παράπονα, τα οποία αφορούν στην εργοδότηση διερμηνέων νοηματικής γλώσσας για την εξυπηρέτηση των παιδιών της, κατά τη φοίτησή τους στα σχολεία τους.

«Το γεγονός αυτό πλήττει το δικαίωμά τους να απολαμβάνουν ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση και, ως μη παροχή εύλογων προσαρμογών για τις ανάγκες τους, συνιστά δυσμενή εις βάρος τους διάκριση»

Εξαιτίας, αφενός, του περιορισμένου αριθμού διερμηνέων που μπορούν να εργαστούν σε πλήρες πρωινό ωράριο και αφετέρου των διαδικασιών, που ακολουθούνται από το αρμόδιο Υπουργείο, σημειώνει, πολύ συχνά οι δύο μαθητές παραμένουν για σημαντικό χρόνο χωρίς να λαμβάνουν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

«Το γεγονός αυτό πλήττει το δικαίωμά τους να απολαμβάνουν ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση και, ως μη παροχή εύλογων προσαρμογών για τις ανάγκες τους, συνιστά δυσμενή εις βάρος τους διάκριση», προσθέτει η Επίτροπος.

Δεδομένου, ότι οι δύο μαθητές θα συνεχίσουν να φοιτούν στη Δημοτική και τη Μέση Εκπαίδευση για τα επόμενα χρόνια, συνεχίζει η Επίτροπος, το ΥΠΑΝ οφείλει να προβεί σε συγκεκριμένο σχεδιασμό και στην εξεύρεση μόνιμων και μη-γραφειοκρατικών λύσεων, που θα διασφαλίσουν τη συνεχή, σταθερή και απρόσκοπτη παροχή στους δύο μαθητές υπηρεσιών διερμηνείας νοηματικής.

«Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστεί δυνατό είτε μέσω του διορισμού διερμηνέων σε μόνιμη βάση, τουλάχιστον για τα χρόνια φοίτησης των δύο μαθητών, είτε μέσω της δημιουργίας καταλόγου διερμηνέων νοηματικής, από τους οποίους θα μπορεί να γίνεται η εργοδότηση άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις», επισημαίνει.

Η Επίτροπος υποβάλλει την Έκθεση της στη Γενική Διευθύντρια ΥΠΑΝ, αναμένοντας πως θα μελετήσει και θα επεξεργαστεί τα συμπεράσματα και τις εισηγήσεις και θα την ενημερώσει για τις προθέσεις και τις ενέργειες του Υπουργείου. Η Έκθεση κοινοποιείται, επίσης, στην Κυπριακή Συνομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων προς ενημέρωσή της.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση