ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η Κύπρος είναι η χώρα με τους λιγότερους φορτιστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Στον πάτο η Κύπρος όσον αφορά τον αριθμό φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

autokinito.com.cy

autokinito.com.cy

https://autokinito.com.cy/

facebookinstagram

Με μόλις 57 σημεία φόρτισης, η πατρίδα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όμως, τραγική είναι και η κατάσταση όσον αφορά τα σημεία φόρτισης για ολόκληρη την επικράτεια της Ευρώπης, την ίδια στιγμή που η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση ψηφίζει νόμους για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στα επόμενα χρόνια.

Την κατάσταση με τα σημεία φόρτισης στην Ευρώπη παρουσίασε σε μια νέα ανάλυση δεδομένων η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Μια ανάλυση που δείχνει ότι τα μισά σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεντρώνονται μόνο σε δύο χώρες – την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000).

Αυτές οι δύο χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Το άλλο μισό όλων των φορτιστών είναι διασκορπισμένο στις υπόλοιπες 25 χώρες (το υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της Ευρώπης). Το χάσμα μεταξύ των χωρών στην κορυφή και στον πάτο της κατάταξης είναι τεράστιο. Η Ολλανδία –η χώρα με τις περισσότερες υποδομές– έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές (η Κύπρος, με μόλις 57 σημεία φόρτισης). Οι Ολλανδοί έχουν όσους φορτιστές όσο 23 κράτη μέλη μαζί.

Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου. Για παράδειγμα, μια μεγάλη χώρα όπως η Ρουμανία –κάπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία– έχει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ. Αν και έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), ο συνολικός αριθμός (307.000) υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που απαιτείται.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια. Ο κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) – που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι – έχει σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Ωστόσο, το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές, λέει o ACEA.

«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους AFIR που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Προτρέπουμε τους υπεύθυνους που ασκούν πολιτική να ενισχύσουν το AFIR ώστε να μπορέσει να επιτύχει τον στόχο της δημιουργίας ενός πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, που εκτείνεται από βορρά προς νότο και από ανατολή προς δύση».

Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές:
Ολλανδία (90,284)
Γερμανία (59,410)
Γαλλία (37,128)
Σουηδία (25,197)
Ιταλία (23,543)

Οι πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές
Κύπρος (57)
Μάλτα (98)
Λιθουανία (207)
Εσθονία (385)
Λετονία (420)

 

 

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

Πετάει η Hyundai… στην κυριολεξία!

Πετάει η Hyundai… στην κυριολεξία!

Η κορεάτικη φίρμα έχει παρουσιάσει ένα πρωτότυπο ιπτάμενο όχημα που χρησιμοποιείται για μετακινήσεις σε μεγαλουπόλεις
autokinito.com.cy
 |  AUTO