ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Formula 1: Τι να περιμένουμε στο GP Μονακό από πλευράς ελαστικών

Το Μονακό είναι ένας αγώνας με αρνητικά ρεκόρ

Το Grand Prix Μονακό αποτελεί τον πιο διάσημος αγώνας της χρονιάς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1.

Τα χαρακτηριστικά του δεν έχουν αλλάξει από το 1920, πρόκειται για μια αργή, στενή διαδρομή που διασχίζει το κέντρο του Πριγκιπάτου. Κι οι θρυλικές μπαριέρες δεν αφήνουν κανένα λάθος ατιμώρητο.

Ως συνήθως η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες για τον πιο αργό αγώνα στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού: Η C3 είναι η P Zero λευκή, σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη, μέση, και η C5 είναι η P Zero κόκκινη, μαλακή.

Χαρακτηριστικά πίστας
– Το Μονακό είναι ένας αγώνας με αρνητικά ρεκόρ, όπως η χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα ενώ διαθέτει και την πιο αργή στροφή της σεζόν. Πρώτη προτεραιότητα είναι η μεγιστοποίηση της μηχανικής πρόσφυσης γι’ αυτό και επιλέγονται οι πιο μαλακές γόμες.
– Σημαντικά τμήματα της διαδρομής έχουν νέο οδόστρωμα φέτος, όμως στρώθηκαν με την ίδια άσφαλτο δημόσιων δρόμων που προϋπήρχε, οπότε δεν αναμένουμε μεγάλη διαφοροποίηση.
– Η στρατηγική μιας αλλαγής είναι αναμενόμενη στο Μονακό και πρέπει να συμβεί κάτι ασυνήθιστο για να αλλάξει αυτό φέτος. Το χρονικό σημείο που θα επιλέξει κανείς να μπει στα pit είναι σημαντικό καθότι τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.
– Η πρόσφυση στο Μονακό είναι χαμηλή και η διαδρομή βελτιώνεται σχετικά λίγο (παίζει ρόλο ότι είναι ανοικτή στην κυκλοφορία την Παρασκευή). Αυτό σε συνδυασμό με τα στενά περάσματα καθιστά πιθανή την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας.
– Αντίθετα με τον προηγούμενο αγώνα στους δρόμους του Μπακού, τα ελαστικά στο Μονακό δουλεύουν συνεχώς καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Αυτό διευκολύνει τους οδηγούς να φέρουν τη γόμα στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε σχετικά με τον έκτο αγώνα της σεζόν: «Δεν αποτελεί έκπληξη ότι επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας για το Μονακό. Η C5 είναι σε μεγάλο βαθμό ανάλογη της περσινής εξαιρετικά μαλακής γόμας αλλά έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρουσιάζει λιγότερη παραμόρφωση στις χαμηλές θερμοκρασίες. Οπότε επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν οριακά από την αρχή ως το τέλος της διάρκειας ζωής της. Κατά συνέπεια δεν χρειάζεται την προσεκτική διαχείριση που απαιτούσε η εξαιρετικά μαλακή γόμα πέρυσι, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η εξαιρετική της απόδοση. Πιθανόν λοιπόν ο ρυθμός αγώνα να είναι ταχύτερος από τον περσινό. Το Μονακό δε μοιάζει με τίποτα άλλο, είναι όμως ένα grand prix που πρέπει να είσαι έτοιμος ν’ αδράξεις, οιαδήποτε ευκαιρία, ειδικά αν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας. Καθώς τα προσπεράσματα είναι πρακτικώς αδύνατα, όπως απέδειξε ο Daniel Ricciardo που κέρδισε από την pole πέρυσι παρά το τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε, ο χρόνος που θα κερδίσεις ή θα χάσεις στα pit είναι καθοριστικός».

newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

Έτσι θα είναι το νέο Audi A3

Έτσι θα είναι το νέο Audi A3

Από τις αρχές του 2020 και μέχρι τα μέσα του 2021 η Audi θα παρουσιάσει 7 διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος του νέου A3
 |  AUTO
H Porsche Panamera της TopCar!

H Porsche Panamera της TopCar!

Για όσους θέλουν ακόμα περισσότερα από όσα προσφέρει η Porsche Panamera, η TopCar έχει κάτι να προτείνει
 |  AUTO
X