ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Η θέση του Χάμιλτον στην ιστορία

Δεύτερος όλων των εποχών, αλλά από αναγνώριση;

Δημήτρης Χριστοφόρου

Δημήτρης Χριστοφόρου

dimis_r21@hotmail.com

Ο αγώνας στο Μεξικό δεν έφερε πανηγύρια για το Λούις Χάμιλτον για τον παγκόσμιο τίτλο της F1, όμως λίγο πολύ καταλάβαμε πως ο Βρετανός απλά πήρε για λίγες μέρες αναβολή. Το σιρκουί μεταφέρθηκε στο Όστιν του Τέξας στις ΗΠΑ και με τη δεύτερη θέση που πήρε πανηγύρισε τον έκτο τίτλο της καριέρας του.

Μέσα στους αγώνες ανέτρεψε καταστάσεις, κέρδισε και μάχες από τη στρατηγική της ομάδας του, και στο Μεξικό έκανε τη 10η φετινή του νίκη.

Πρωταθλητής ο Χάμιλτον και νικητής ο Μπότας στις ΗΠΑ

Είναι πλέον δεύτερος στη σχετική λίστα όλων των εποχών με έξι παγκόσμιους τίτλους. Μπροστά από τον Χουάν Μάνουελ Φάντζιο, που έτρεχε τη δεκαετία του 1950 με πέντε τίτλους, και μόλις έναν πια από τον Μίκαελ Σουμάχερ. Απόλυτος θρύλος του αθλήματος τις δεκαετίες 90’s και 00’s που έκλεισε την καριέρα του με εφτά πρωταθλήματα. Αυτό το στατιστικό, του αριθμού των πρωταθλημάτων, είναι το μόνο που το λες αντικειμενικό στη F1 και μπορείς να κάνεις κουβέντα μιας και όλα τα άλλα στο άθλημα είναι σχετικά. Π.χ. οι συγκρίσεις για νίκες και pole δεν είναι δόκιμες αφού οι αγώνες τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ λιγότεροι, το σύνολο των πόντων επίσης δεν προσφέρεται αφού υπήρχε διαφορετικό σύστημα βαθμολόγησης παλιά κτλ κτλ.

Οι παγκόσμιοι τίτλοι όμως δείχνουν το μέγεθος της κυριαρχίας που είχε ένας πιλότος στην εποχή που έτρεχε. Με τα ίδια δεδομένα έτρεχαν όλοι στην εποχή του Φάντζιο ή του Σουμάχερ και τώρα με το Χάμιλτον. Θα έλεγε κανείς πως από άποψη αναγνώρισης, ο Χάμιλτον δεν τυγχάνει της ίδιας με τους άλλους δυο αλλά ίσως αυτό να αφορά και τη γενικότερη retro love αντίληψη που «ταλανίζει» την εποχή μας. Θα μπορούσε κανείς να γράψει «against modern football», «κάποτε το ΝΒΑ ήταν ΝΒΑ», «οι μάγκες δεν υπάρχουν πια τους πάτησε το τρένο» και να ήταν μέσα.

Όμως είναι απίστευτα άδικο αυτό για τον Λούις, που ειδικά φέτος ανέδειξε τόσο το οδηγικό του ταλέντο όσο και το βασικότερο χαρακτηριστικό ως πιλότος: κάνει πάντα τα λιγότερα λάθη από όλους και έτσι εκμεταλλεύεται αυτά που άλλοι κάνουν. Στην πράξη, φέτος δεν είχε τόσο ανώτερο μονοθέσιο από τη Ferrari και αυτό αποδεικνύεται από τις pole με τη scuderia να έχει έξι συνεχόμενες, την τελευταία την κληρονόμησε από την ποινή του Φερστάπεν ο Λεκλέρκ, και στο σύνολο περισσότερες, εννιά έναντι οκτώ. Όμως μέσα στους αγώνες ανέτρεψε καταστάσεις, κέρδισε και μάχες από τη στρατηγική της ομάδας του, και στο Μεξικό έκανε τη 10η φετινή του νίκη. Από το 2007 που είναι στις πίστες της F1 έχει κάνει τουλάχιστον μια νίκη και στην εξαετία του στην Mercedes έχει νικήσει σε διψήφιο αριθμό gp στις πέντε χρονιές! Αν αυτά δεν σας έπεισαν, δείτε και τι κατάφερνε στα τελευταία χρόνια του στη Mclaren στην εποχή της κυριαρχίας της Red Bull. Από το 2014, όταν την άφησε, δεν έχει ακόμα πανηγυρίσει κάποια νίκη η άλλοτε κραταιά δύναμη. Ένας Βρετανός ένωσε τις δυνάμεις του με μια γερμανική μηχανή, αυτό κι αν είναι παράδοξο με βάση την παγκόσμια ιστορία, και το αποτέλεσμα είναι ιστορικό! Πλέον το μεγάλο ερώτημα είναι αν ο Λούις, στα 35 του πλέον, θα προλάβει να πιάσει το ρεκόρ του Σουμάχερ και να το προσπεράσει. Αν το κάνει, θα κλείσει το στόμα και του τελευταίου αμφισβητία...

*Δημοσιεύθηκε στις «Τηλεώρες» την Πέμπτη 31/10.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
F1

Μπαλαγνωστήριο: Τελευταία Ενημέρωση

X