ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Formula 1: Οι θυσίες της Haas και η πεταμένη χρονιά

Το οικονομικό ανάγκασε την ομάδα να προχωρήσει σε συγκεκριμένο πλάνο αφήνοντας ήδη στο χθες το σήμερα

Εφραίμ Γεωργίου

Εφραίμ Γεωργίου

georgioue@sppmedia.com

Στη συζήτηση για την Formula 1 και το 2021 υπάρχει μια ξεχωριστή θέση για την Haas. Μια ομάδα που στην πραγματικότητα λίγο έλειψε να κλείσει την περσινή σεζόν ένεκα του κορωνοϊού και των οικονομικών ζημιών που άφησε. Βλέπετε τα κουκιά δεν ήταν εύκολο να βγουν για να μείνει στη ζωή, και αναγκάστηκε να κάνει μεγάλες θυσίες, τις οποίες εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεται και ο διευθυντής της ομάδας Γκουένθερ Στέινερ, ενώ παράλληλα δημιούργησε ένα διαφορετικό πλάνο για την επόμενη μέρα.

Θυσίες στους πιλότους

Μετά από χρόνια η Haas επέλεξε να αλλάξει το δίδυμο των πιλότων της με τους Μάγκνουσεν και Γκροζιάν να αποτελούν παρελθόν. Η επιλογή ήταν Μικ Σούμαχερ και Νικίτα Μάζεπιν. Ιδιαίτερα για τον δεύτερο είναι ξεκάθαρο πως τα χρήματα του πατέρα του έπαιξαν ρόλο στην επιλογή. Υπάρχει έντονη φημολογία πως ο πατέρας θα επενδύσει 20 εκατομμύρια στα επόμενα δυο χρόνια στην Haas, και ουσιαστικά αυτό τον έβαλε στην ομάδα.

Όταν ρωτήθηκε ο Στέινερ επί του θέματος σημείωσε πως «υπάρχουν πολλοί οδηγοί στην F1 που φέρνουν στις ομάδες οικονομικά οφέλη. Ο πρώτος που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Τσέκο (Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull). Ήρθε στην F1 εξαγοράζοντας ουσιαστικά μια θέση. Δείτε τον όμως τώρα, κυνηγά βάθρα και κάνει πολύ καλή δουλειά. Ο Ράσελ χωρίς την Mercedes δεν θα ήταν πουθενά, όπως και ο Στρολ. Αν είναι καλοί στην F2 και έχουν χορηγούς, τότε είναι η καλύτερη λύση για τις ομάδες της F1». Ουσιαστικά ο Στέινερ παραδέχθηκε πως το χρήμα έπαιξε τον ρόλο του.

Απ’ την άλλη ακόμη και στην περίπτωση του Μικ Σούμαχερ το χρήμα έπαιξε ρόλο. Υπήρξαν Γερμανικές εταιρείες που ήταν διαθέσιμες να χορηγήσουν την Haas φθάνει να υπήρχε στην ομάδα Γερμανός πιλότος. Τι καλύτερο λοιπόν από το να φέρω τον γιο του Σούμαχερ. Ένα όνομα που από μόνο του θα πουλήσει, και την ίδια ώρα θα φέρει ακόμη περισσότερους χορηγούς. Βέβαια ο Μικ αξίζει μια θέση στην F1 και δεν του χαρίστηκε αυτή ένεκα ονόματος. Το πακέτο Μικ όμως είχε και το χρήμα που σαφώς έκανε πολύ πιο εύκολη την απόφαση της Haas η οποία έδωσε μάχη για την υπογραφή του με την Alfa Romeo.

Ένα μονοθέσιο χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές

Η δεύτερη θυσία της Haas έχει να κάνει με το μονοθέσιο της αυτό καθαυτό. Το VF-21 είναι ουσιαστικά το μονοθέσιο του 2020, με μικρές αλλαγές ώστε η ομάδα να διασφαλίσει ότι θα τηρεί τους κανονισμούς του 2021. «Η μόνη εξέλιξη που κάναμε ήταν να προσαρμοστούμε στους κανόνες για αυτό το έτος, ώστε να μην περιμένετε να βελτιωθεί το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Στέινερ.

Η επιλογή της ομάδας ήταν ξεκάθαρη. Αφού βρήκαμε χρήματα από χορηγούς και την επένδυση του πατέρα του Μάζεπιν θα εστιάσουμε στο 2022. Γιατί να ξοδέψει πολλά περισσότερα φέτος που δεν θα επιφέρουν ουσιαστικά και κάτι μιας και η διαφορά απ’ τις ομάδες στη μέση της βαθμολογίας είναι μεγάλη;

Βέβαια μικρές διαφορές όπως είπαμε και πριν υπάρχουν. Η ομάδα ήδη αναμένει κάποια εξαρτήματα για τον ερχόμενο αγώνα, τα οποία θα βοηθήσουν ώστε να δούμε μια μικρή βελτίωση.

Η αφοπλιστική ειλικρίνεια του Στέινερ

Όπως είπαμε και πριν ο Στέινερ έχει παραδεχθεί αρκετά πράγματα για τη φετινή χρονιά. Οι τελευταίες του δηλώσεις ξεκαθάρισαν τα πάντα «Σε κάποια φάση ρωτάς - αν κάνεις μια μεγάλη επένδυση, θα καταφέρουμε να τερματίσουμε στην 6η θέση; Όχι. Θα είμαστε έβδομοι; Όχι. Το καλύτερο που θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε ήταν η όγδοη θέση. Τότε ρωτάς αξίζει πραγματικά να επενδύσεις το μέλλον σου τους επόμενους έξι μήνες και να ξεχάσουμε τα επόμενα πέντε χρόνια; Όχι». Και έχει δίκαιο από τι στιγμή που έρχονται σημαντικές αλλαγές του χρόνου και οι ομάδες θα πάνε σε σχεδόν νέα μονοθέσια.

Κάπως έτσι λοιπόν η φετινή χρονιά αναμένεται να κυλήσει άσχημα αγωνιστικά για την Haas. Αν πάρει και λίγους βαθμούς θα είναι μεγάλη έκπληξη και κέρδος. Αφού βρήκαν το χρήμα, βρήκαν και οδηγό (τουλάχιστον έναν που μπορούν να περιμένουν καλά πράγματα), πέταξαν μια χρονιά στα σκουπίδια για να δώσουν έμφαση στην επόμενη πενταετία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Εφραίμ Γεωργίου

Sports: Τελευταία Ενημέρωση