ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Νικίτα Μάζεπιν: Ο πιο «μισητός» πιλότος F1 της φετινής χρονιάς

Ο Ρώσος βρίσκει πολλούς απέναντι του

Εφραίμ Γεωργίου

Εφραίμ Γεωργίου

georgioue@sppmedia.com

Ο Νικίτα Μάζεπιν ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο ταξίδι του στην Formula 1. Στον πρώτο κιόλας γύρο, του πρώτου αγώνα με το μονοθέσιο της HAAS, έχασε τον έλεγχο και είχε έξοδο. Δεν γίνεται και πολύ χειρότερο το σενάριο, ιδίως για ένα πιλότο ο οποίος δέχεται πυρά από τον κόσμο.

Στα 22 του χρόνια ο Μάζεπιν υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την Haas αντικαθιστώντας μαζί με τον Μικ Σούμαχερ του Κέβιν Μάγκνουσεν και Ρομάν Γκροζιάν. Και ενώ για τον Μικ Σούμαχερ υπήρξαν πολλά χαμόγελα και θετικά σχόλια, για τον Μάζεπιν η ιστορία είναι τελείως διαφορετική.

Το βίντεο με την απρεπή συμπεριφορά του

Μόλις μια εβδομάδα μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας των δυο πλευρών ο Μάζεπιν βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας για τους λάθος λόγους. Ήταν ένα βίντεο που αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου παρουσίαζε τον Ρώσο να ακουμπά απρεπώς μια κοπέλα και ενώ ήταν στις πίσω θέσεις ενός αυτοκινήτου.

Το βίντεο μετά από λίγο διαγράφηκε και η Haas σημείωσε πως το θα λυθεί εσωτερικά. «Η ομάδα Haas F1 δεν συγχωράει τη συμπεριφορά του Νικίτα Μάζεπιν στο βίντεο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στα κοινωνικά του μέσα. Επιπλέον, το γεγονός ότι το βίντεο δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης αποτρόπαιο για την Haas F1 Team. Το θέμα αντιμετωπίζεται εσωτερικά και δεν θα γίνει περαιτέρω σχόλιο αυτή τη στιγμή».

Την ίδια στιγμή ο Ρώσος οδηγός έκδωσε μια απολογία. «Θα ήθελα να απολογηθώ για τις πρόσφατες πράξεις μου, τόσο όσον αφορά τη δική μου ακατάλληλη συμπεριφορά, όσο και για το γεγονός ότι δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λυπάμαι για το λάθος που έκανα και για την αμηχανία που έχω φέρει στην Haas F1 Team. Πρέπει να κρατήσω τον εαυτό μου σε υψηλότερο επίπεδο ως οδηγός της Φόρμουλα 1 και αναγνωρίζω ότι έχω απογοητεύσει τον εαυτό μου και πολλούς ανθρώπους. Υπόσχομαι να μάθω από αυτό».

Ένας πιλότος μόνο για το χρήμα

Το δεύτερο σημείο για το οποίο ο Μάζεπιν τα ακούει για τα καλά είναι το γεγονός πως προέρχεται από οικογένεια δισεκατομμυριούχων. Υπάρχει έντονη φημολογία πως ο πατέρας θα επενδύσει 20 εκατομμύρια στα επόμενα δυο χρόνια στην Haas, και ουσιαστικά αυτό τον έβαλε στην ομάδα. Έχει δηλαδή την ταμπέλα του οδηγού που αγόρασε τη θέση του.

Απ’ την άλλη όμως ο διευθυντής της ομάδας Γκουένθερ Στέινερ δήλωσε πως αυτό δεν είναι κακό. «Υπάρχουν πολλοί οδηγοί στην F1 που φέρνουν στις ομάδες οικονομικά οφέλη. Ο πρώτος που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Τσέκο (Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull). Ήρθε στην F1 εξαγοράζοντας ουσιαστικά μια θέση. Δείτε τον όμως τώρα, κυνηγά βάθρα και κάνει πολύ καλή δουλειά. Ο Ράσελ χωρίς την Mercedes δεν θα ήταν πουθενά, όπως και ο Στρολ. Αν είναι καλοί στην F2 και έχουν χορηγούς, τότε είναι η καλύτερη λύση για τις ομάδες της F1».

Σε αυτά που δήλωσε δεν έχει άδικο. Όντως ο Τσέκο μπήκε στην F1 εξαγοράζοντας θέση, ενώ αν δεν ήταν ο πατέρας του Στρολ, ο δρόμος του πιλότου της Aston Martin θα ήταν πολύ πιο δύσκολος. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι και σωστό. Οι πιλότοι που εξαγοράζουν τη θέση τους στερούν από άλλους ταλαντούχους ευκαιρίες, και υπάρχουν άπειρα ταλέντα που δεν θα φθάσουν ποτέ στην F1 γιατί δεν έχουν το χρήμα και τους χορηγούς.

Ο Στέινερ όμως έδωσε ακόμη μια απάντηση. «Αν κάποιος είναι καλός και έχει και χορηγίες έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει από κάποιος που δεν φέρνει χορηγούς. Γιατί να επιλέξω αυτόν που δεν φέρνει χορηγούς;».

Εκεί που ξεκίνησαν τα «μαύρα σύννεφα»

Η ιστορία του Μάζεπιν και το γεγονός πως δεν πρόκειται για το αγαπημένο παιδί των οπαδών ξεκινά πίσω στο 2016. Τότε ο Μάζεπιν έτρεχε στην Formula 3 και έλαβε ποινή απαγόρευσης συμμετοχής σε έναν αγώνα. Η τιμωρία ήρθε αφού γρονθοκόπησε τον Βρετανό οδηγό Callum Ilott και τον άφησε με μαύρο μάτι και πρησμένο σαγόνι. Απ’ την πλευρά του Βρετανού οδηγού ζήτησαν την αποβολή του Μάζεπιν και θεώρησαν λίγο πολύ χάδι την ποινή που δέχθηκε.

Η αντίδραση του Ρώσου τότε ήταν να παραδεχθεί το λάθος του. «Προσπαθείς να μην κάνεις λάθη, όμως κάποτε συμβαίνουν. Έκανα ένα μεγάλο λάθος και αναλαμβάνω την ευθύνη. Έμαθα από αυτό και βλέπω το μέλλον».

Κάπως έτσι λοιπόν ο Μάζεπιν έχει πάρει τον τίτλο του «most hated driver of F1» για τη φετινή σεζόν. Ο καθείς μπορεί να κρίνει με τα δικά του κριτήρια τον Ρώσο, όμως στην πραγματικότητα ο ίδιος έχει μπροστά του μια μεγάλη ευκαιρία. Ναι βρίσκεται στην χειρότερη μάλλον ομάδα για τη φετινή σεζόν, όμως θα πρέπει να αποδείξει πως αξίζει τη θέση αυτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διεθνή / Διοργανώσεις: Τελευταία Ενημέρωση