Νέα έρευνα: Πιθανό να μεταδίδεται μέσω του αέρα με την αναπνοή ο κορωνοϊός

Την πιθανή μετάδοση του θανατηφόρου κορονοϊού φέρεται να ανακάλυψαν επιστήμονες από την Εθνική Ακαδημία Επιστημών (NAS) των Ηνωμένων Πολιτειών.

Τη θεωρία ότι ο κορονοϊός μπορεί να εξαπλωθεί στον αέρα μέσω της αναπνοής, χωρίς την παρεμβολή βήχα ή φτερνίσματος, ανέπτυξαν επιστήμονες της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (NAS) των ΗΠΑ.

Παρόλο, που οι μέχρι τώρα ενδείξεις, δεν το επιβεβαιώνουν, η επιστολή του επικεφαλής της επιτροπής λοιμώδων νοσημάτων, δρ Χάρβει Φάινμπεργκ, στον Κέλβιν Ντρεγκεμάιερ, επικεφαλής του Γραφείου Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου, σύμφωνα με το «Science» αναφέρει ότι τα ευρήματα των, μέχρι τώρα, ερευνών συγκλίνουν στη μετάδοσή του ιού μέσω της αναπνοής.

Αυτό που διευκρινίζεται, μέχρι στιγμής, από φορείς όπως είναι τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ είναι πρώτον, ότι η κύρια μετάδοση του ιού γίνεται μέσω των σταγονιδίων που εκτοξεύονται όταν κάποιος βήχει ή φτερνίζεται και δεύτερον, τα σταγονίδια αυτά λόγω βαρύτητας, δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα δύο μέτρα, καταλήγοντας έτσι είτε στο έδαφος, είτε σε κάποια επιφάνεια απ' όπου μπορεί κάποιος να κολλήσει τον ιό, ακουμπώντας το στόμα του, τη μύτη ή τα μάτια του.

Η επιστημονική αυτή «κόντρα» ξεκίνησε νωρίτερα φέτος, μετά από αμερικανική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «The New England Journal of Medicine», η οποία υποστήριζε ότι ο COVID-19 είναι σε θέση να μείνει έως και τρεις ώρες στον αέρα, υπό τη μορφή σταγονών αερολύματος, διαμέτρου πέντε εκατομμυριοστών του μέτρου, μολύνοντας έτσι όλους όσοι τον εισπνέουν.

Σε ποιες έρευνες στηρίχτηκαν

Στην έρευνά τους, ο Φάινμπεργκ και οι συνεργάτες του από την Εθνική Ακαδημία Επιστημών (NAS) στηρίζονται και σε πιο πρόσφατες μελέτες, όπως αυτή του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα, η οποία ανακάλυψε ότι το γενετικό υλικό του κορονοϊού (RNA) εμφανίζεται σε σκληρές επιφάνειες, καθώς σε δείγματα αέρα σε απόσταση άνω των δύο μέτρων από τους ασθενείς, σε νοσοκομειακούς χώρους απομόνωσης των ασθενών με COVID-19.

Η παρουσία του γενετικού υλικού του ιού καθιστά, σύμφωνα με τους ερευνητές, ότι ο ιός πιθανότατα εξαπλώνεται μέσω και αερολύματος, αν και δεν βρήκαν τα ίδια τα λοιμογόνα σωματίδια του ιού.

Παράλληλα, η επιτροπή της Ακαδημίας Επιστημών στηρίχτηκε και στην επιστημονική μελέτη Κινέζων ερευνητών του Πανεπιστημίου της Γουχάν που δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα «bioRxiv» , σύμφωνα με την οποία ο ιός παραμένει στον αέρα, όταν γιατροί και νοσοκόμοι αφαιρούν τον προστατευτικό τους εξοπλισμό και περπατάνε σε διαδρόμους, απολυμαίνοντας τους χώρους.

«Η παρουσία RNA του ιού σε σταγονίδια του αέρα και σε αερολύματα δείχνει την πιθανότητα μετάδοσης του ιού μέσω και αυτών των οδών», συμπεραίνει η επιστημονική επιτροπή της NAS.

Πηγή: sputniknews.gr