
Η ινδική αστυνομία έκανε γνωστό πως, μέχρι στιγμής, ένας επιζώντας που επέβαινε στο αεροσκάφος της Air India, σύμφωνα με το πρακτορείο ANI.
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ένας επιζών στον τόπο του δυστυχήματος (στην καμπίνα του αεροσκάφους), στη θέση 11A.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο αριθμός των νεκρών από το αεροπορικό δυστύχημα ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή.
Ο επιβάτης της θέσης 11Α - Αυτός είναι ο μοναδικός επιζών της αεροπορικής τραγωδίας στην Ινδία
Ο 39χρονος Βισγουός Κουμάρ Ραμές, όπως αναφέρουν τα μέσα ενημέρωσης στην Ινδία, ήταν μέσα στο αεροσκάφος που κατέπεσε την Πέμπτη στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας αλλά κατάφερε να επιζήσει από τη συντριβή μετά την απογείωση.
Πάνω από 200 άνθρωποι στο αεροσκάφος έχουν χάσει τη ζωή τους.
Ο Ραμές καθόταν στη θέση 11Α και, κατά τη μαρτυρία του ίδιου, είχε βγει όρθιος και έφυγε τρέχοντας μετά τη συντριβή.
Η φωτογραφία των Hindustan Times τον δείχνει στο νοσοκομείο και με κάποια ελαφρά τραύματα στο πρόσωπο. Έχει ακόμη τραύματα στο στήθος και τα πόδια, ωστόσο μπορούσε να επικοινωνεί.
Είναι Βρετανός που ζει στη χώρα εδώ και πάνω από 20 χρόνια και είχε μεταβεί στην Ινδία για να δει την οικογένειά του.
Στην ίδια πτήση ήταν και ο 45χρονος αδελφός του Ατζάι, αλλά σε διαφορετικό κάθισμα. Ο Βισγουός λέει ότι τον αναζητά και δεν μπορεί να τον βρει.
Ο επιβάτης της θέσης 11Α - Αυτός είναι ο μοναδικός επιζών της αεροπορικής τραγωδίας στην Ινδία
Η κάρτα επιβίβασης του επιζώντα επιβάτη
Μιλώντας στους Hindustan Times είπε τα εξής: «Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και στη συνέχεια το αεροπλάνο συνετρίβη. Όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα».
Είπε ακόμη: «Όταν σηκώθηκα, υπήρχαν σώματα γύρω μου. Φοβήθηκα. Σηκώθηκα και έτρεξα. Υπήρχαν κομμάτια του αεροπλάνου γύρω μου. Κάποιος με άρπαξε και με έβαλε σε ένα ασθενοφόρο και με μετέφερε στο νοσοκομείο.
Βίντεο: Δύο Βρετανοί αποχαιρετούν την Ινδία λίγο πριν επιβιβαστούν στη μοιραία πτήση
Ένα βίντεο που κυκλοφορεί ευρέως στα social media, αναφέρει πως παρουσιάζει τις τελευταίες στιγμές δύο Βρετανών λίγο πριν επιβιβαστούν στο μοιραίο αεροσκάφος της Air India. Οι Βρετανοί βρίσκονται στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ και, γεμάτοι χαρά, αποχαιρετούν την Ινδία.
Heart-wrenching: Just moments before the tragic Air India Boeing crash, two UK nationals recorded a video at Ahmedabad Airport, smiling and saying "Goodbye India." Unaware of the fate awaiting them, their joy turned to tragedy. Our thoughts are with their loved ones.… pic.twitter.com/s1HVadEJG8
— Zero Point (@BlueTick_21) June 12, 2025
Για πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων, μιλούν ειδικοί βάσει του βίντεο
Νέα διάσταση στην έρευνα για την τραγική συντριβή του αεροσκάφους της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ δίνουν ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας, οι οποίοι επισημαίνουν πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση.
Σε βίντεο που επαλήθευσε το BBC, φαίνεται το αεροσκάφος να χάνει ύψος και να εκρήγνυται κατά την πρόσκρουσή του στο έδαφος.
WATCH: Air India plane carrying 242 people crashes in Ahmedabad while taking off for flight to London pic.twitter.com/KyLVZaV6i7
— BNO News (@BNONews) June 12, 2025
Ο αναλυτής αεροπορίας Τζέφρι Τόμας παρατήρησε ότι, τη στιγμή της πτώσης, το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη εκτεταμένο, ενώ τα πτερύγια είχαν ήδη ανασυρθεί. «Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση», ανέφερε.
Οι διαδικασίες φυσιολογικής απογείωσης
Σύμφωνα με τον Τόμας, σε φυσιολογικές συνθήκες, το σύστημα προσγείωσης ανασύρεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα από την απογείωση, ενώ τα πτερύγια (flaps) μαζεύονται σταδιακά μέσα σε 10-15 λεπτά. Η πρόωρη αναδίπλωση των πτερυγίων θα μπορούσε να επηρεάσει καθοριστικά την ικανότητα του αεροσκάφους να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα για την άνοδό του.
Ανοικτό το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους
Ο αεροπορικός αναλυτής Τέρι Τόζερ τόνισε από την πλευρά του: «Είναι δύσκολο να πούμε κάτι με βεβαιότητα από το βίντεο, αλλά δεν φαίνεται να είναι εκτεταμένα τα πτερύγια, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει απόλυτα γιατί το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωσή του».
Ο πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμσαϊρ, Μάρκο Τσαν, επισήμανε ότι μια λανθασμένη ρύθμιση των πτερυγίων θα μπορούσε να αποδοθεί σε πιθανό ανθρώπινο σφάλμα. «Αν τα πτερύγια δεν έχουν ρυθμιστεί σωστά, αυτό δείχνει ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, η ανάλυση του βίντεο είναι περιορισμένη λόγω της χαμηλής ανάλυσης και δεν επιτρέπει οριστικά συμπεράσματα», σημείωσε.
Η έρευνα για τα ακριβή αίτια της τραγωδίας συνεχίζεται, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια — από μηχανική βλάβη και πολλαπλό πλήγμα από πουλιά, έως επιχειρησιακά ή ανθρώπινα λάθη.
Για 41 τραυματίες μιλά τώρα η Αστυνομία
Σε νέα ενημέρωση που παρείχε ο αρχηγός της αστυνομίας του Αχμενταμπάντ στο BBC, 41 άτομα έχουν τραυματιστεί και λαμβάνουν ιατρική περίθαλψη στο νοσοκομείο.
Πηγή: Protothema