ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Με δυναμικά μέτρα αντίδρασης προειδοποιούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις

Συνεδριάζει αύριο Τετάρτη η Επιτροπή Παιδείας για τις τελικές αποφάσεις

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ενώ το σχέδιο αξιολόγησης βρίσκεται στην τελική ευθεία ούτως ώστε να οδηγηθεί την ερχόμενη βδομάδα ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις εμμένουν στις θέσεις τους, προειδοποιώντας μάλιστα με δυναμικά μέτρα.

Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ, εκφράζεται η άποψη ότι τα κενά και οι ασάφειες δεν θα καλυφθούν και δεν θα διευκρινιστούν πριν από την σχεδιαζόμενη προώθηση του Σχεδίου Κανονισμών στην Ολομέλεια της Βουλής. Αντίθεται υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξηθούν περαιτέρω, προσθέτοντας ότι θα αξιολογήσει το τελικό κείμενο που θα προκύψει, προειδοποιώντας για «δυναμικά μέτρα αντίδρασης», εάν δεν ενσωματώνει τις θέσεις της Οργάνωσης.

 Από την άλλη η ΠΟΕΔ με επιστολή της, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, αναφέρει ότι μέχρι στιγμής δεν της δόθηκε ουσιαστικό και ξεκάθαρο πλάνο στήριξης από πλευράς υπουργείου. Παράλληλα σημειώνει ότι η συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση στο τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί, χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της οργάνωσης, θα οδηγήσει τον τομέα της εκπαίδευσης σε αχρείαστη παρατεταμένη κρίση. Επιπλέον τονίζει, έχει ήδη ειλημμένες αποφάσεις των συλλογικών της σωμάτων, οι οποίες είχαν ανασταλεί προσωρινά στο πλαίσιο της διαδικασίας που αποφάσισε να ακολουθήσει η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, και αναπόφευκτα θα αναγκαστεί να τις ενεργοποιήσει.


Αύριο τα σπουδαία

Στην αυριανή και τελευταία για το έτος Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, αναμένεται να τεθούν όλα επί τάπητας, προκειμένου να κλείσουν και οι τελευταίες λεπτομέρειες με σκοπό να οδηγηθεί το νομοσχέδιο για ψήφιση στην Ολομέλεια πριν το τέλος του 2025.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προηγούμενη συνεδρία, έγινε εισήγηση όπως ο διευθυντής του εκάστοτε σχολείου να βαθμολογεί κανονικά, με το ποσοστό βαρύτητας του να αγγίζει το 15% ενώ το υπόλοιπο 85% θα είναι από τον Επιθεωρητή. Επισημαίνεται ότι το αρχικό ποσοστό για τον διευθυντή ήταν στο 20%, ενώ με τις σημερινές διαβουλεύσεις φαίνεται να πέφτει στο 15%, κάτι που βρίσκει σύμφωνο και το υπουργείο Παιδείας. Σημαντική είναι επίσης, όπως φαίνεται η σύφμωνία για ταχύτερη εφαρμογή του σχέδιου, από τα τρία αντί στα πέντε χρόνια όπως ήταν αρχικά συμφωνημένο.

Αυτούσια η επιστολή της ΠΟΕΔ:

«Ως ΠΟΕΔ αναντίλεκτα συμμετείχαμε εποικοδομητικά σε όλα τα στάδια διαλόγου, επιζητώντας την αλλαγή και τη βελτίωση του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου. Ακόμη και μετά το αδιέξοδο στο οποίο οδηγήθηκε ο διάλογος με το ΥΠΑΝ τον περασμένο Μάιο, και τη μονομερή κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, με υπεύθυνη στάση η ΠΟΕΔ κατέθεσε τις απόψεις της στην Επιτροπή σας.

Δυστυχώς, τα τελευταία 24ωρα παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία δημοσιεύματα, πολλές φορές συγκρουόμενα μεταξύ τους, για ενδεχόμενες τροποποιήσεις στο νομοθέτημα οι οποίες όχι μόνο δεν διασκεδάζουν τις ανησυχίες της ΠΟΕΔ αλλά τις εντείνουν. Ενδεικτικά, σημειώνουμε με μεγάλη έκπληξη ότι παρατηρείται προσπάθεια και για συμμετοχή του Βοηθού Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση (θέμα που δεν συζητήθηκε ποτέ μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ) πέραν της συμμετοχής του Διευθυντή, με την οποία διαφωνούμε κάθετα.

Η εντονότερη διαφωνία της ΠΟΕΔ στο ΝΣΑ αφορά τη συμμετοχή του διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αυτή έχει τεκμηριωθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα, τόσο μέσα από τις δημόσιες παρεμβάσεις της Οργάνωσης, τις γραπτές της τοποθετήσεις, αλλά και μέσα από τη συνάντηση που είχαμε μαζί σας στις 25 Νοεμβρίου. Στο παράρτημα επισυνάπτονται για άλλη μια φορά τα κυριότερα επιχειρήματα που υποστηρίζουν τη μη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση και την ταυτόχρονη αναβάθμιση του ρόλου του στη διαμορφωτική αξιολόγηση.

Ταυτόχρονα, σημειώνουμε ότι πιθανή συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μπορεί να γίνει μόνο μετά από συμφωνία της ΠΟΕΔ με το ΥΠΑΝ και όχι με επιβολή μέσω του νομοθετήματος. Σε αντίθετη περίπτωση, η ΠΟΕΔ έχει ήδη ειλημμένες αποφάσεις των συλλογικών της σωμάτων, οι οποίες είχαν ανασταλεί προσωρινά στο πλαίσιο της διαδικασίας που αποφάσισε να ακολουθήσει η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, και αναπόφευκτα θα αναγκαστεί η Οργάνωσή μας να τις ενεργοποιήσει. Παράλληλα, εκ των προτέρων σας ενημερώνουμε ότι η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρόνοιας στο τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί, χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της ΠΟΕΔ, θα οδηγήσει τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης σε αχρείαστη παρατεταμένη κρίση, την οποία σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιθυμία μας.

Τέλος, σημειώνουμε ότι μέχρι στιγμής, δεν μας δόθηκε ουσιαστικό και ξεκάθαρο πλάνο στήριξης από πλευράς ΥΠΑΝ όπως ήταν και απαίτηση της Επιτροπής σας.»

Αυτούσια η ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ

«Λαμβάνοντας υπόψη την κατ’ άρθρο συζήτηση του Σχεδίου Κανονισμών για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βουλή, καθώς και τη σημερινή μας συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας, η ΟΕΛΜΕΚ επιθυμεί να σημειώσει τα ακόλουθα:

Εκφράζουμε, για ακόμη μία φορά, την έντονη διαφωνία μας με τη διαδικασία της κατ’ άρθρο συζήτησης των Κανονισμών στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας. Πρόκειται για μια διαδικασία που διεξάγεται χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα επηρεαζόμενων και αφορά ένα Νομοσχέδιο το οποίο δεν είναι συμφωνημένο.

Παρόλο που δεν συμμετέχουμε στην κατ’ άρθρο συζήτηση, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής γνωρίζει πλήρως τις θέσεις της ΟΕΛΜΕΚ, τις οποίες έχουμε καταθέσει γραπτώς στη συνάντηση της 26/11/2025. Αναμένουμε από την Επιτροπή να λάβει σοβαρά υπόψη τις θέσεις αυτές κατά τη συνέχεια της διαδικασίας. Εξάλλου, όπως μας επιβεβαίωσε η ίδια η Υπουργός Παιδείας στη σημερινή συνάντηση, το Υπουργείο δεν θα φέρει ένσταση για παράδειγμα στη διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης στο 40, ούτε στην πάγια θέση μας να υπάρχει ένα Πρόγραμμα εισδοχής για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, εκφράζουμε την έκπληξη αλλά και τη διαφωνία μας για αλλαγές που φαίνεται να προωθούνται, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, χωρίς να έχουν προέλθει από εισηγήσεις ούτε της ΟΕΛΜΕΚ ούτε των άλλων Εκπαιδευτικών Οργανώσεων. Στις αλλαγές αυτές φαίνεται να περιλαμβάνεται και η συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών Α’ ή/και Βοηθών Διευθυντών στην αριθμητική αξιολόγηση, ρύθμιση με την οποία, όπως προκύπτει από τα όσα συζητήθηκαν σήμερα, διαφωνεί και η ίδια η Υπουργός.

Πέρα από το περιεχόμενο του Σχεδίου Κανονισμών, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα κενά και οι ασάφειες δεν θα καλυφθούν και δεν θα διευκρινιστούν πριν από την σχεδιαζόμενη προώθηση του Σχεδίου Κανονισμών στην Ολομέλεια της Βουλής. Αντίθετα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξηθούν περαιτέρω. Επίσης ως προς τις οικονομικές ρυθμίσεις της πρότασης, στις οποίες δεν μπορεί να παρέμβει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, συνεχίζουν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των εκπαιδευτικών και των Διευθυντικών Στελεχών των Σχολείων, με την Υπουργό Παιδείας να παραπέμπει τη σχετική συζήτηση μετά την ψήφιση.

Κλείνοντας σημειώνουμε, ότι ως ΟΕΛΜΕΚ θα αναμένουμε το τελικό κείμενο που θα προκύψει από την κατ’ άρθρο συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, το οποίο και θα αξιολογήσουμε σε έκτακτη συνεδρίαση του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου. Τονίζουμε ότι, σε περίπτωση που το τελικό κείμενο δεν ενσωματώνει τις θέσεις της Οργάνωσής μας, η ΟΕΛΜΕΚ θα προχωρήσει σε δυναμικά μέτρα αντίδρασης.»

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση