ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Λαμβάνεις περίεργα μηνύματα ή e- mails; Αγνόησέ τα! (pics)

Συχνό φαινόμενο πλέον οι διαδικτυακές ή άλλες απάτες

24news team

Τους τελευταίους μήνες, πολλές ήταν οι φορές που η Αστυνομία, ενημέρωσε μέσω επίσημης ανακοίνωσης για διαδικτυακές ή τηλεφωνικές απάτες που σκοπό έχουν να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πολίτες.

Παρά το γεγονός αυτό όμως, αρκετοί τελικά γίνονται θύματα των απατεώνων. Σκοπός των επιτήδειων είναι να αποσπάσουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο χρήματα και εμπλέκουν στις απάτες ταχυδρομεία, τράπεζες και άλλες υπηρεσίες.

Οι τελευταίες ανακοινώσεις της Αστυνομίας αφορούσαν τηλεφωνική απάτη και απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών.

Τηλεφωνική απάτη

Ιδιαίτερη προσοχή συστήνει στο κοινό η Αστυνομία, για προστασία από απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις που γίνονται σε πολίτες και αποσκοπούν στην απόσπαση στοιχείων των τραπεζικών τους λογαριασμών, καθώς και άλλων προσωπικών τους στοιχείων.

Το τελευταίο διάστημα η Υποδιεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος δέχεται αρκετές νέες καταγγελίες τηλεφωνικής απάτης, όπου αριθμός πολιτών δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις οι οποίες φαίνεται να γίνονται από τηλεφωνικούς αριθμούς της Κύπρου που είναι ωστόσο ψευδείς. Πιστεύεται ότι οι τηλεφωνικές κλήσεις γίνονται από το εξωτερικό και για απόκρυψη των πραγματικών τηλεφωνικών αριθμών των δραστών, χρησιμοποιούνται ως ονομασία, ανύπαρκτοι τηλεφωνικοί αριθμοί που ομοιάζουν με τηλεφωνικούς αριθμούς της Κύπρου.

Οι δράστες κατά τη συνομιλία τους με πολίτες που απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις, αναφέρουν το εξής στην Αγγλική γλώσσα «αυτή είναι η Εθνική Αστυνομία. Αυτό γίνεται για να σας ενημερώσουμε ότι έχει καταγραφεί παράνομη δραστηριότητα σε σχέση με την ταυτότητά σας. Έχει εκδοθεί διεθνές ένταλμα για τη σύλληψή σας. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε «1».

Χρησιμοποιώντας τα στοιχεία αυτά των πολιτών και των τραπεζικών λογαριασμών τους, οι δράστες της απάτης είναι σε θέση να αποσπάσουν προσωπικά τους στοιχεία ή και τραπεζικών τους λογαριασμών.

Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών

Τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links), οι οποίοι θα σας ανακατευθύνουν σε μια ψεύτικη ιστοσελίδα, δήθεν της τράπεζας με την οποία συνεργάζεστε, όπου θα σας ζητηθεί να αποκαλύψετε τα οικονομικά και προσωπικά σας στοιχεία.

Ποιες είναι οι ενδείξεις;

Οι ψεύτικες ιστοσελίδες τραπεζών προσομοιάζουν αρκετά με τις νόμιμες ιστοσελίδες της τράπεζάς σας. Οι ψεύτικες ιστοσελίδες διαθέτουν συχνά ένα αναδυόμενο παράθυρο, με το οποίο θα σας ζητείται η εισαγωγή των εξατομικευμένων διαπιστευτηρίων ασφαλείας σας. Οι τράπεζες δεν κάνουν χρήση τέτοιων αναδυόμενων παραθύρων.

Αυτές οι ιστοσελίδες συχνά εμφανίζουν:

«Επείγον»! Δεν θα συναντήσετε ποτέ τέτοιου είδους μηνύματα σε νόμιμες ιστοσελίδες.

Ελαττωματικός σχεδιασμός: Να είστε προσεκτικοί σε ιστοσελίδες που παρουσιάζουν ελαττώματα στον σχεδιασμό τους ή ορθογραφικά λάθη και λάθη γραμματικής ή σύνταξης.

Αναδυόμενα παράθυρα: Χρησιμοποιούνται συνήθως για τη συλλογή ευαίσθητων προσωπικών σας πληροφοριών. Μην τα επιλέγετε και αποφεύγετε την υποβολή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σε αυτά.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Μην κάνετε κλικ ποτέ σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) που  περιλαμβάνονται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία δήθεν σας ανακατευθύνουν στην ιστοσελίδα της τράπεζάς σας.

Χρησιμοποιείτε φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser) που σας επιτρέπει την επιλογή αποκλεισμού αναδυόμενων παραθύρων.

Πάντοτε να πληκτρολογείτε εσείς τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο της τράπεζάς σας ή να χρησιμοποιείτε υφιστάμενο ηλεκτρονικό σύνδεσμο από τον κατάλογο των αγαπημένων σας σελιδοδεικτών.

Εάν κάτι σημαντικό πραγματικά χρειάζεται την προσοχή σας θα ενημερωθείτε για αυτό από την τράπεζά σας όταν θα συνδεθείτε ηλεκτρονικά στον τραπεζικό σας λογαριασμό (π.χ. μέσω e-banking).

Παραδείγματα μηνυμάτων που σκοπό έχουν την εξαπάτηση

Διαδικτυακή απάτη: Οι πιο συνηθισμένες μορφές της

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο αναζητούν συνεχώς τρόπους για να κερδίσουν χρήματα σε βάρος ανυποψίαστων θυμάτων. Άτομα και οργανισμοί συχνά πέφτουν θύματα απάτης διαφόρων μορφών.
Αυτές οι απάτες αποτελούν παραδείγματα για το πώς οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπορούν εύκολα να παίξουν με την ψυχολογία και τις αντιλήψεις των ανθρώπων. Οι συμβουλές που παρέχονται εδώ έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν να προστατευθείτε. Η ευαισθητοποίηση είναι η καλύτερη άμυνα!

Γενικές συμβουλές:

  • Ελέγχετε τακτικά τους διαδικτυακούς σας λογαριασμούς.
  • Ελέγχετε τακτικά τον τραπεζικό σας λογαριασμό και αναφέρετε τυχόν ύποπτη δραστηριότητα στην τράπεζά σας.
  • Εκτελέστε online πληρωμές μόνο σε ασφαλείς ιστότοπους (ελέγξτε τη γραμμή URL για το λουκέτο και το https) και χρησιμοποιώντας ασφαλείς συνδέσεις (επιλέξτε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας αντί για δημόσιο Wi-Fi).
  • Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η τράπεζά σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ “ευαίσθητες” πληροφορίες, όπως τα διαπιστευτήρια του διαδικτυακού λογαριασμού σας μέσω τηλεφώνου ή email.
  • Εάν μια προσφορά ακούγεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, είναι σχεδόν πάντα απάτη.
  • Διατηρήστε τα προσωπικά σας στοιχεία ασφαλή. Να είστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το πόσες προσωπικές πληροφορίες μοιράζεστε σε ιστότοπους κοινωνικών δικτύων. Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες και τις εικόνες σας για να δημιουργήσουν μια πλαστή ταυτότητα ή να σας στοχεύσουν με μια απάτη.
  • Εάν πιστεύετε ότι έχετε δώσει τα στοιχεία του λογαριασμού σας σε έναν απατεώνα, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας.
  • Πάντοτε να αναφέρετε κάθε ύποπτη ενέργεια στην Αστυνομία, ακόμα κι αν δεν πέσατε θύμα της απάτης.

Οι 9 πιο συνηθισμένες διαδικτυακές απάτες και πώς να τις αποφύγετε:

Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών
Ρομαντική απάτη
Phishing
Vishing
Smishing
Απάτη CEO/Business Email Compromise (BEC)
Επενδυτικές απάτες
Απάτη μέσω τιμολογίου
Κλοπή προσωπικών δεδομένων (Twishing)

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X