ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Έριξε διοικητικό πρόστιμο €1.4 εκατομμυρίου σε δύο τράπεζες στην Κύπρο

Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Καταχρηστικοί όροι δανείων και αδιαφανείς αλλαγές επιτοκίων από τράπεζες

Την ολοκλήρωση αυτεπάγγελτης έρευνας σε κυπριακές τράπεζες, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, σχετικά με συμβάσεις στεγαστικών δανείων και αν υπήρχαν καταχρηστικοί όροι λόγω της μακροχρόνιας δέσμευσης και του ύψους τους.

Η έρευνα βασίστηκε στον περί προστασίας του καταναλωτή νόμο του 2021, ο οποίος προβλέπει μεταξύ άλλων την επιβολή σημαντικών διοικητικών προστίμων και τον τερματισμό παραβάσεων.

Στην πρώτη φάση της έρευνας, όπως αναφέρεται, εξετάστηκαν οι συμβάσεις της Τράπεζας Κύπρου και της Eurobank (πρώην Ελληνική Τράπεζα), οι οποίες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, όπου διαπιστώθηκε ότι περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους, οι οποίοι:

  • Επιτρέπουν αδιαφανείς αλλαγές επιτοκίων και μεθοδολογίας υπολογισμού τους.
  • Χορηγούν υπέρμετρα ευρύ δικαίωμα επίσχεσης στην τράπεζα.
  • Δίνουν τη δυνατότητα αιφνιδιαστικού συμψηφισμού και συνένωσης λογαριασμών, χωρίς ενημέρωση.
  • Θεσπίζουν τεκμήριο λήψης ειδοποιήσεων, χωρίς πραγματική ενημέρωση.
  • Μετακυλούν το κόστος επανεκτίμησης ακινήτου στον καταναλωτή, χωρίς σαφή κριτήρια.
  • Επιτρέπουν χρεώσεις σε οποιονδήποτε λογαριασμό του καταναλωτή, χωρίς ειδοποίηση.

€1.000 για κάθε ημέρα συνέχισης

Μετά την αξιολόγηση, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε τις διοικητικές αποφάσεις με αριθμό 2025-15 (Τράπεζα Κύπρου) και 2025-16 (Eurobank, πρώην Ελληνική Τράπεζα), οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Διατάσσεται άμεση παύση των καταχρηστικών όρων εντός 60 ημερών και απαγόρευση μελλοντικής χρήσης τους.
  • Επιβολή διοικητικών προστίμων €800.000 στην Τράπεζα Κύπρου και €600.000 στην Eurobank (πρώην Ελληνική Τράπεζα).
  • Πρόβλεψη προστίμου €1.000 για κάθε ημέρα συνέχισης των παραβάσεων.

Κάθε καταναλωτής που θεωρεί ότι τα οικονομικά του συμφέροντα έχουν πληγεί μπορεί να καταχωρήσει αγωγή ενώπιον του αρμόδιου Δικαστηρίου, για αποζημίωση ή άλλες κατάλληλες αποκαταστάσεις, αναφέρει η αρμόδια υπηρεσία.

«Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές να ενημερώνονται και να κατανοούν πλήρως τους όρους των δανειακών συμβάσεων που συνάπτουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους», όπως σημειώνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση