ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Πρόταση μείωσης του προστίμου για παράβαση του φωτεινού σηματοδότη

H πρότασή προνοεί το πρόστιμο να μειωθεί στα €150 από τα €300 που είναι σήμερα

ΚΥΠΕ

Τη μείωση των εξώδικων προστίμων για το αδίκημα της παράβασης του φωτεινού σηματοδότη συζήτησε σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, με εκπροσώπους των Υπουργείων Μεταφορών και Δικαιοσύνης. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μαρίνος Μουσιούττας, ο οποίος παρουσίασε πρόταση για μείωση των εν λόγω προστίμων από €300 σε €150, ανέφερε σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση ότι τα αρμόδια Υπουργεία θα εξετάσουν το ζήτημα και θα επανέλθουν στα μέσα Ιανουαρίου.

Όπως εξήγησε ο κ. Μουσιούττας, η πρότασή του προνοεί το πρόστιμο να μειωθεί στα €150 από τα €300 που είναι σήμερα, αλλά σε περίπτωση που το ίδιο πρόσωπο επαναλάβει το ίδιο αδίκημα εντός τριών ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης ειδοποίησης εξώδικου προστίμου, το ποσό των €150 θα διπλασιάζεται σε €300. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής εξήγησε στις δηλώσεις του ότι το αντίστοιχο ισχύει σε άλλες τρεις ποινές που αφορούν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για χρήση κινητού τηλεφώνου, για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και μη χρήση κράνους για τις μοτοσικλέτες.

Σημείωσε ότι διεξήχθη συζήτηση σε πολύ καλό κλίμα και αυτή είχε σαν συνέπεια να διαφοροποιηθεί η πρόταση. Εξήγησε ότι κατά τη συζήτηση αναδείχθηκε ότι το πρόστιμο των €300 επιβάλλεται είτε κάποιος σταματήσει πάνω στη γραμμή, είτε την περάσει κατά πολύ. «Όταν σταματήσεις πάνω στη διάβαση πεζών και είναι το μισό αυτοκίνητο πάνω στη διάβαση πεζών, το πρόστιμο είναι €25 ευρώ, αλλά αν είναι το μισό αυτοκίνητο και δύο εκατοστά περισσότερο πάνω στη διάβαση πεζών το εξώδικο είναι €300», εξήγησε ο κ. Μουσιούττας.

«Θεωρούμε ότι ένα εξώδικο θα πρέπει να είναι αναλόγως της βαρύτητας της ποινής και το μέγιστο είναι όταν ένας περάσει τον κόκκινο σηματοδότη, χωρίς να τον ενδιαφέρει και να περάσει στην απέναντι πλευρά, αλλά δεν είναι το ίδιο σοβαρό το παράπτωμά και η σοβαρότητα του αν σταματήσει και απλώς έχει περάσει κατά κάτι μία γραμμή», επεσήμανε.

Ανέφερε, ακολούθως, ότι τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών και Δικαιοσύνης, δεσμεύτηκαν μέχρι τις 15 του Γενάρη να μελετήσουν την πρόταση και να παρουσιάσουν στην Επιτροπή εισήγηση για κλιμακωτή ρύθμιση του παραπτώματος παράβασης του κόκκινου σηματοδότη. Ο κ. Μουσιούττας υπογράμμισε ως ιδιαίτερα σημαντικό το ότι θα υπάρχει κλιμακωτή ρύθμιση του θέματος.

Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι στη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της βουλής τίθεται προς ψήφιση η διαγραφή των ποινών από τα τρία στα δύο χρόνια. Σημείωσε, ακόμα, ότι αναμένεται να γίνει με τα Υπουργεία και μία γενικότερη συζήτηση αναφορικά με το σύστημα φωτοεπισήμανσης, τα τρωτά του σημεία και τις στρεβλώσεις που υπάρχουν, αλλά και ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου Μεταφορών για να διορθωθούν.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, ανέφερε σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση ότι σχεδόν δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης, «έχει διαφανεί ότι το σύστημα πολλές φορές έχει χάσει τον προληπτικό του χαρακτήρα, για τον οποίο θεσπίστηκε», εξηγώντας ότι αναφέρεται στην πρόληψη για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και συγκρούσεων.

Ανέφερε ότι «παραβάσεις που καταγράφονται από το σύστημα φωτοεπισήμανσης στα φώτα τροχαίας με την παγίδα συμπτωματικών στα δεξιόστροφα βέλη και με το πάτημα της λευκής γραμμής από τους δύο τροχούς του οχήματος, έχουν ως πρόστιμο €300» και εξέφρασε την άποψη ότι οι συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις «αποδεικνύονται άδικες και εξοντωτικές για τους πολίτες», επισημαίνοντας τις πιέσεις που υφίσταται ο κόσμος λόγω ανακρίβειας «με καθηλωμένους τους μισθούς, τις συντάξεις και τα επιδόματα», που, όπως είπε «δημιουργούν προβλήματα βιωσιμότητας».

Επεσήμανε ότι υπάρχει έντονη ανησυχία μεταξύ των μελών της Επιτροπής σχετικά με τα εξώδικα πρόστιμα, αναφέροντας ότι ακόμα και Υπουργός Μεταφορών ενώπιον της Επιτροπής σε προηγούμενα συνεδρία έκανε παραδοχή για το υπερβολικό ύψος των προστίμων.

Έγνοια όλων μας είναι να πάψουμε να έχουμε θύματα από τροχαία δυστυχήματα, «παράλληλα όμως ως ΑΚΕΛ για να επιτευχθεί αυτό υπενθυμίζουμε ότι πρέπει να καλλιεργηθεί η οδική συνείδηση και κουλτούρα και να εμπεδωθεί ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου», είπε ο κ. Φακοντής, καταλήγοντας ότι «στη μείωση των οδικών συγκρούσεων θα συμβάλλει εναλλακτικό ένα σύστημα οδικών μεταφορών που θα εξυπηρετεί τους πολίτες με πρώτιστο σκοπό την ασφάλεια».

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση