ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Advertisement

Λίβερπουλ: Τα χρυσά deals, η νέα φανέλα και η υπεροχή στην Ασία

Η πρωταθλήτρια Αγγλίας δεν «λάμπει» μόνο στο χορτάρι

Δεν (θα) ήταν ένα απλό φιλικό ματς. Ηταν, άλλωστε, το πρώτο παιχνίδι της Λίβερπουλ στο «Ανφιλντ» μετά τον τραγικό θάνατο του Ντιόγκο Ζότα σε αυτοκινητικό δυστύχημα.

Η πρωταθλήτρια Ευρώπης υποδέχθηκε το βράδυ της Δευτέρας (4/8) την Αθλέτικ Μπιλμπάο στο «σπίτι» της και το νικηφόρο 4-1 (που συνοδεύτηκε από ένα 3-2 σε δεύτερο ματς με τον ίδιο αντίπαλο) πέρασε εύλογα σε δεύτερη μοίρα. Στο 20ό λεπτό της αναμέτρησης, ο αγώνας διακόπηκε προσωρινά και συμβολικά, καθώς το Νο20 ήταν του αείμνηστου Πορτογάλου και παράγοντες των δύο ομάδων απέθεσαν στεφάνια στο κέντρο του γηπέδου.

Οι «κόκκινοι» έδειξαν για μία ακόμη φορά –μετά και την απόσυρση της φανέλας με το «20»– ότι δεν ξεχνούν τον αδικοχαμένο παίκτη τους, όμως ταυτόχρονα ολόκληρος ο οργανισμός τους, έστω και μελαγχολικά, οφείλει να επιβεβαιώσει πως η ζωή συνεχίζεται.

Το φιλικό παιχνίδι με τους Βάσκους ήταν σημαδιακό και για έναν άλλον, εμπορικό λόγο.

Η νέα φανέλα με μνήμες παρελθόντος και προοπτική μέλλοντος

Στον αγώνα με την ισπανική ομάδα του Ερνέστο Βαλβέρδε, οι πρωταθλητές Αγγλίας φόρεσαν για πρώτη φορά τη νέα φανέλα τους, για την περίοδο 2025-26. Οι «Reds» άρχισαν επισήμως τη νέα, δεκαετή συνεργασία τους με την εταιρεία Adidas, η οποία είναι η τρίτη κοινή πορεία τους, μετά τις περιόδους 1985-1996 και 2006-2012. Η Λίβερπουλ και η γερμανική φίρμα υποχρεώθηκαν να περιμένουν μέχρι την 1η Αυγούστου για να παρουσιάσουν επίσημα τα νέα προϊόντα τους, καθώς η έναρξη του προηγούμενου συμβολαίου ένδυσης, με την αμερικανική Nike, είχε καθυστερήσει να αρχίσει το καλοκαίρι του 2020 λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Η συμφωνία με την Adidas θα προσφέρει στη Λίβερπουλ μια σταθερή ετήσια αμοιβή 30 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 34,5 εκατ. ευρώ), με επιπλέον δικαιώματα εκμετάλλευσης ποσοστού 20% επί όλων των καθαρών πωλήσεων. Η διοίκηση των περσινών θριαμβευτών της Πρέμιερ Λιγκ πέτυχε μία σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη συνεργασία και παράλληλα φέρνει στους οπαδούς της ευχάριστες αναμνήσεις. Η Λίβερπουλ κατέκτησε το νταμπλ του 1986, αλλά και δύο ακόμη πρωταθλήματα (1988 και 1990) φορώντας Adidas. Η εκτός έδρας εμφάνιση έχει παρόμοιο σχέδιο και η κρεμ υπόλευκη βάση είναι μια αναδρομή στις κλασικές φανέλες του παρελθόντος, ενώ το έμβλημα του συλλόγου πλαισιώνεται μέσα σε μια κόκκινη ασπίδα, σε σχέδιο εμπνευσμένο από το αρχικό σχήμα της κεντρικής κερκίδας του Ανφιλντ, από το 1906.

Το «τρόπαιο» στα social media και η ασιατική υπεροχή

Η παρουσίαση της νέας φανέλας προκάλεσε ουρές έξω από την ανακαινισμένη μπουτίκ της Λίβερπουλ, αλλά και χαμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κλαμπ. Αυτό το τελευταίο, πάντως, μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε. Σύμφωνα με στοιχεία της Blinkfire Analytics, η Λίβερπουλ είχε 1,7 δισεκατομμύρια «αντιδράσεις» (engagements) σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης την περασμένη σεζόν. Αριθμός μεγαλύτερος από το άθροισμα των δέκα κορυφαίων ομάδων σε NFL και NBA. Μόνο 60 εκατομμύρια σημειώθηκαν την ημέρα, τον περασμένο Απρίλιο, που η ομάδα του Αρνε Σλοτ κατέκτησε μαθηματικά τον τίτλο της Πρέμιερ Λιγκ.

Η εμπορικότητα και η απήχηση της Λίβερπουλ έχουν «εκτοξευθεί» τα τελευταία χρόνια, αφού από το 2015 κι έπειτα τα εμπορικά έσοδα έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί. Είναι χαρακτηριστικό πως τη σεζόν 2023-24, τα συγκεκριμένα έσοδα ανήλθαν σε 308 εκατομμύρια λίρες (περίπου 353,6 εκατ. ευρώ) και ήταν περισσότερα από τα μισά των συνολικών χρημάτων που μπήκαν στα ταμεία (705 εκατ. ευρώ) της. Ηταν επίσης η πρώτη φορά στην εποχή της Πρέμιερ Λιγκ που οι «κόκκινοι» ξεπέρασαν εμπορικά τη μεγάλη αντίπαλο, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (349 εκατ. ευρώ).

«Τα χρήματα από τα μέσα ενημέρωσης ή τα social media είναι σπουδαία, αλλά, σε κάποιο βαθμό, βασίζονται στην απόδοση εντός γηπέδου και τις νίκες», τόνισε στην ιστοσελίδα The Athletic ο εμπορικός διευθυντής της Λίβερπουλ, Μπεν Λάτι. Πρόσθεσε πως «πρέπει να είμαστε ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος που να είναι βιώσιμος σε όλα όσα κάνει». Ο ίδιος ήταν εκείνος που από το 2024 και μετά επικεντρώθηκε σε μία μεγάλη ήπειρο του πλανήτη, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου, οι «Reds» μετρούν σχεδόν 250 εκατομμύρια οπαδούς στην Ασία, η οποία είναι η μεγαλύτερη περιοχή τους σε έσοδα από το λιανικό εμπόριο.

Η πρόσφατη επίσκεψη σε Χονγκ Κονγκ και Ιαπωνία για φιλικούς αγώνες μόνο τυχαία δεν ήταν, αφού εννέα από τα 20 αυτόνομα καταστήματα λιανικής πώλησης της ομάδας βρίσκονται στην Ασία, ενώ έχουν αναγνωρίσει 48 επίσημους συλλόγους οπαδών σε όλη την ήπειρο.

Η ισπανική «επέκταση» και το «ναι μεν, αλλά» για Ισάκ

Στο μεταξύ, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Λίβερπουλ, η Fenway Sports Group (FSG), βρίσκεται σε συνομιλίες με τον πρόεδρο της Χετάφε, Ανχελ Τόρες, σχετικά με μια σταδιακή εξαγορά που θα προσθέσει την ομάδα της La Liga στο χαρτοφυλάκιο αθλητικών ομάδων της. Ο ισπανικός Τύπος αναφέρει πως ο Τόρες, που στο παρελθόν έχει αρνηθεί προτάσεις που δεν ξεπερνούσαν τα 200 εκατομμύρια δολάρια, φέρεται να έχει μειώσει τις απαιτήσεις του στα 135 εκατ.

Η FSG ιδρύθηκε το 2001 από τους Τζον Χένρι και Τομ Ουέρνερ, έχει σταθερό συνεργάτη τον ΛεΜπρόν Τζέιμς (μέτοχος και της Λίβερπουλ) και έχει αγοράσει τους Μπόστον Ρεντ Σοξ (μπέιζμπολ) το 2002, τους Πίτσμπεργκ Πένγκουινς (χόκεϊ επί πάγου) το 2021, τη Λίβερπουλ από το 2010 και έχει επίσης επενδύσει σε καλωδιακές πλατφόρμες, γκολφ και NASCAR. Υπό την ιδιοκτησία της, οι Ρεντ Σοξ έχουν κατακτήσει τέσσερις τίτλους World Series, ενώ οι «κόκκινοι» του Μέρσεϊσαϊντ μετρούν δύο τίτλους της Πρέμιερ Λιγκ, ένα Κύπελλο Αγγλίας, τρία Λιγκ Καπ, ένα Champions League και το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων.

Οι ιδιοκτήτες της Λίβερπουλ, πάντως, μάλλον επιβεβαιώνουν το «τρώγοντας έρχεται η όρεξη», αφενός με τις ανανεώσεις των συμβολαίων των Σαλάχ και Φαν Ντάικ και αφετέρου με τις καλοκαιρινές μεταγραφές των Εκιτικέ (Αϊντραχτ Φρανκφούρτης), Βιρτζ Φρίμπονγκ (Λεβερκούζεν), Μαμαρντασβίλι (Βαλένθια), Κέρκεζ (Μπόρνμουθ), Ράιτ (Σάλφορντ Σίτι), Πέσι (Πούσκας Ακαντέμια). Οι δαπάνες του συλλόγου τους τελευταίους δύο μήνες ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια λίρες (345 εκατ. ευρώ) και παραλίγο να πλησιάσουν τα 500 εκατ., με την πρόθεση απόκτησης του Αλεξάντερ Ισάκ από τη Νιούκαστλ, πριν η τελευταία απορρίψει πρόταση ύψους 135 εκατ. ευρώ.

Την περίοδο 2023-24, οι «κόκκινοι» κατέγραψαν ζημία (προ φόρων) 57,1 εκατομμυρίων λιρών, το χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία του συλλόγου. Ωστόσο, οι κανόνες κέρδους και βιωσιμότητας (PSR) του κλαμπ, που αξιολογούνται σε κυλιόμενη τριετή περίοδο, προέβλεπαν αντιστροφή του πρόσημου στη συνέχεια. Στην περίπτωση της Λίβερπουλ, τα επιτρεπόμενα κόστη είναι σημαντικά, έστω κι αν υπερβαίνουν τα 40 εκατομμύρια λίρες ανά σεζόν. Συνεπώς, η ζημία προ φόρων ύψους 57,1 εκατομμυρίων λιρών ήταν πολύ μικρότερη στον υπολογισμό του PSR και επιτρέπει σπατάλες και ενδεχομένως νέα κίνηση για τον Ισάκ.

 Πηγή: kathimerini.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ: Τελευταία Ενημέρωση