ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό μας

Ποιες είναι οι απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό μας; Ο σύγχρονος τρόπος ζωής επιβάλλει να είμαστε διαρκώς σε εγρήγορση, ώστε να ανταποκρινόμαστε στους έντονους ρυθμούς, στους πολλαπλούς ρόλους και στις ποικίλες υποχρεώσεις μας.

Προκειμένου να έχουμε τα απαραίτητα αποθέματα ενέργειας για την ικανοποίηση των αναγκών αυτών, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες βιταμίνες χρειάζεται ο οργανισμός μας και με ποιο τρόπο μπορούμε να τις προσλάβουμε.

Αναλυτικά οι απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό μας

1. Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Το σύμπλεγμα των βιταμινών B περιέχει μερικές από τις πιο απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό και την καλή υγεία μας. Η πρόσληψή τους μπορεί να ικανοποιηθεί από την διατροφή. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι είναι υδατοδιαλυτές, ότι ο οργανισμός μας αδυνατεί να τις αποθηκεύσει και ότι για τον λόγο αυτό οφείλουμε να προσλαμβάνουμε τις βιταμίνες Β σε καθημερινή βάση.

Σε ειδικές περιπτώσεις, όπως της εγκυμοσύνης κ.ά., συνιστάται η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής, προκειμένου να καλυφθούν οι εκάστοτε ιδιαίτερες ανάγκες ενός οργανισμού.

Όλες οι απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό μας από το Σύμπλεγμα Β

  • Β1-θειαμίνη:
    Έχει σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό, καθώς συμβάλλει στη μετατροπή των θρεπτικών συστατικών σε ενέργεια. Την βρίσκουμε στο χοιρινό κρέας και στους ηλιόσπορους.
  • Β2-ριβοφλαβίνη:
    Λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό. Τροφές πλούσιες σε ριβοφλαβίνη είναι το βοδινό κρέας και τα μανιτάρια.
  • Β3-νιασίνη:
    Διαδραματίζει ρόλο στην κυτταρική σηματοδότηση, στον μεταβολισμό και στην παραγωγή και επισκευή του DNA. Βρίσκεται στο κοτόπουλο, τον τόνο και τις φακές.
  • Β5-παντοθενικό οξύ:
    Και η βιταμίνη Β5 συμβάλλει ώστε ο οργανισμός μας να αποκτήσει ενέργεια από τα τρόφιμα. Επίσης, εμπλέκεται στην παραγωγή χοληστερόλης και ορμονών. Καλές πηγές βιταμίνης Β5 είναι το συκώτι, τα ψάρια, το γιαούρτι και το αβοκάντο.
  • Β6-πυριδοξίνη:
    Συμβάλλει στον μεταβολισμό των αμινοξέων, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη δημιουργία νευροδιαβιβαστών. Τη βρίσκουμε στα ρεβίθια, στον σολομό και τις πατάτες.
  • Β7-βιοτίνη:
    Πρόκειται για μία από τις απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό μας, καθώς συμβάλλει στον μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων. Τα αυγά, ο σολομός, το τυρί και το συκώτι είναι πλούσιες πηγές της.
  • Β9-φολικό οξύ:
    Το φολικό οξύ είναι αναγκαίο για την ανάπτυξη και τη σωστή διαίρεση των κυττάρων, όπως επίσης για την παραγωγή ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων. Τα φασόλια και τα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φολικό οξύ.
  • B12-μεθυλοκοβαλαμίνη:
    Η βιταμίνη αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του νευρικού μας συστήματος και την παραγωγή DNA. Φυσικές πηγές της βιταμίνης Β12 είναι το κρέας, τα αυγά, τα θαλασσινά και τα γαλακτοκομικά.

2. Βιταμίνη C: Μία από τις απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τον σχηματισμό αιμοφόρων αγγείων, χόνδρων των αρθρώσεων, μυών, καθώς και για την παραγωγή κολλαγόνου στα οστά. Επιπλέον, λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό, προστατεύοντας τα κύτταρα του οργανισμού μας από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι πιθανό να σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις, με τον καρκίνο ή άλλες ασθένειες. Η βιταμίνη C συμβάλλει επίσης στην απορρόφηση και αποθήκευση σιδήρου.

Ο οργανισμός μας δεν παράγει τη βιταμίνη C. Μπορούμε να την προσλάβουμε μέσω της διατροφής μας ή μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή, τα μούρα, οι πατάτες, οι ντομάτες, το μπρόκολο και το σπανάκι.

3. Βιταμίνη D: Αναγκαία για την υγεία των οστών μας

Η βιταμίνη D είναι μία ακόμα από τις απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό, καθώς είναι αναγκαία στον σχηματισμό και την διατήρηση υγιών οστών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ασβέστιο μπορεί να απορροφηθεί μόνο εφόσον ο οργανισμός μας διαθέτει βιταμίνη D.

Βιταμίνη D συνθέτει το σώμα μας όταν έρχεται σε άμεση επαφή με την ηλιακή ακτινοβολία. Τη βρίσκουμε σε λίγες μόνο τροφές, όπως τα εμπλουτισμένα δημητριακά, ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες.

Η παραγωγή βιταμίνης D εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, όπως από το μέρος και τον τρόπο ζωής κάθε ανθρώπου. Εάν οι συνθήκες αυτές δεν ευνοούν την παραγωγή βιταμίνης D, η πρόσληψή της μπορεί να ικανοποιηθεί και μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
X