ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Toyota C-HR : Υβριδική τεχνολογία με… στυλ

Σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του

Θέλετε τους χώρους των Crossover SUV, θέλετε την θέση οδήγησης και την αίσθηση ασφάλειας που αυτή δίνει, αλλά όχι την κατανάλωση καυσίμου και την ίδια συντηρητική σχεδόν ίδια εμφάνιση; Η Toyota με το CH-R δίνει την απάντηση.

Σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του, το CH-R, εκφράζει το όραμα του Akio Toyoda για μεγαλύτερη στυλιστική ελευθερία και προώθηση της μηχανολογικής δημιουργικότητας. Στόχος τα μοντέλα της Toyota να έχουν πετύχει εντυπωσιακά σχέδια και αυξημένη οδηγική απόλαυση. Με το C-HR, η Toyota απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο προφίλ πελατών: Αυτών, που θέλουν να ξεχωρίζουν και να είναι οι πρώτοι που θα αποκτήσουν κάτι διαφορετικό. Δίνουν προτεραιότητα στο στυλ και την ποιότητα και θεωρούν το αυτοκίνητο προέκταση της προσωπικότητάς τους.

Ο μοναδικός χαρακτήρας του Toyota C-HR δείχνει την ευελιξία που προσφέρει στους υπεύθυνους εξέλιξης η αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) στους τρεις βασικούς τομείς – σχεδίαση, σύστημα κίνησης και δυναμική συμπεριφορά, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν μία νέα πρόταση στην εμπορική κατηγορία των crossover.

Όταν το σχήμα ξεχωρίζει

Το νέο Toyota C-HR προτάσσει ένα πρωτότυπο στυλ με δυναμισμό και γοητεία στην αγορά crossover, συνδυάζοντας τα SUV με τα coupe. Με μήκος 4360mm, πλάτος 1795 mm, ύψος 1555 mm (Hybrid) και μεταξόνιο 2640mm κρατά τις compact διαστάσεις αλλά έχει το προτέρημα των χώρων των SUV. Παρατηρώντας το C-HR από οποιαδήποτε γωνία, ο συνδυασμός πολυεδρικών σχημάτων με ρέουσες επιφάνειες και κομψές λεπτομέρειες συνθέτουν μία λεπτή ισορροπία μεταξύ δυναμισμού (των SUV) και του στυλ (Coupe).

Το σχήμα της «μάσκας» παραμένει λεπτό και περικλείει το έμβλημα της Toyota, τους προβολείς και τα ανάγλυφα φτερά, διαμορφώνοντας τις εμπρός γωνίες του οχήματος. Οι γραμμές των μαύρων μαρσπιέ ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς σε συνδυασμό με τη χαρακτηριστική μεσαία γραμμή που διατρέχει όλο το προφίλ τονίζουν το sport μοτίβο του αμαξώματος. Το coupe στυλ του C-HR αλλά και η αίσθηση της ταχύτητας αναδεικνύεται, από τις καλυμμένες λαβές των πίσω θυρών (είναι ενσωματωμένες στην τελευταία κολώνα της οροφής) και την εντυπωσιακή επέκταση της γραμμής της οροφής σε μία μεγάλη αεροτομή. Πίσω, το σχήμα αλλάζει έντονα κλίση, ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα πάνω για πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, που χωράει αποσκευές 5 επιβατών. Τα πίσω φώτα, δίνουν στο C-HR μία σχεδιαστική ταυτότητα.

Εσωτερικό με άποψη

Η αρχιτεκτονική έχει μεγάλο ρόλο στην σχεδίαση αλλά και στην αίσθηση χωρητικότητας της καμπίνας. Τα επίπεδα στο σχήμα του ταμπλό και η συνέχειά του ως την επένδυση των θυρών, δημιουργεί την αίσθηση του χώρου αλλά και ένα φρέσκο και παράλληλα άνετο περιβάλλον.

Το οδηγοκεντρικό cockpit ενσωματώνει καινοτόμες λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η 8ιντση οθόνη με εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, για ολοκληρωμένη συνδεσιμότητα. Προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα JBL, που εκτοξεύει την ποιότητα του ήχου, στον διάκοσμο του ιαπωνικού μοντέλου, σε πολύ υψηλότερο επίπεδο. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός αντικρίζει έναν πίνακα οργάνων που αποτελείται από δύο όργανα και μία οθόνη 4,2 ιντσών, η οποία απεικονίζει τις σημαντικότερες πληροφορίες που χρειάζεται ο χρήστης. Το στροφόμετρο είναι χωρισμένο σε τρία πεδία: CHG, ECO και POWER, τα οποία ενημερώνουν πότε οι μπαταρίες φορτίζονται, πότε κινήστε οικονομικά/οικολογικά και πότε το σύνολο χρησιμοποιεί την υψηλότερή του απόδοση αντίστοιχα.

Η ασύμμετρη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας φέρνει όλα τα χειριστήρια σε θέση άμεσης πρόσβασης για τον οδηγό δίνοντας τη δυνατότητα στο συνοδηγό να έχει πρόσβαση σε κάποιους μοχλοδιακόπτες. Η σχεδίαση των εμπρός καθισμάτων συνδυάζει ένα λεπτό, σπορ πάνω τμήμα με ένα κάτω τμήμα με μεγάλα μαξιλάρια άριστης στήριξης. Οι διαφορές αυτές τονίζονται με τη χρήση διαφορετικών τόνων, συνθέσεων και σχεδίων ταπετσαρίας. Διατίθενται τρία βασικά φινιρίσματα – τύπου δέρματος για όλες τις επιφάνειες φόντου, μαλακό δέρμα Nappa για όλες τις επιφάνειες που αγγίζει ο πελάτης και σαγρέ για όλα τα λειτουργικά στοιχεία όπως τα χειριστήρια. Διακοσμητικά στοιχεία επενδύονται με υψηλής ποιότητας piano black και satin silver, ενώ ο μπλε φωτισμός των οργάνων και των μοχλοδιακοπτών είναι μελετημένος ώστε να επιτυγχάνει χρωματική αρμονία, ακόμα και σε γειτονικές ανακλαστικές επιφάνειες διαφορετικών χρωμάτων. Η νέα σχεδίαση εσωτερικού διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: Dark Grey, Black/Blue και Black/Brown.

Οι επιλογές πολλαπλασιάζονται με θερμαινόμενα καθίσματα, ένα ευφυές σύστημα εισόδου, φιμέ κρύσταλλα, ειδική ταπετσαρία με μερικώς δερμάτινα καθίσματα, το επαναστατικό σύστημα S-IPA της Toyota (Simple Intelligent Park Assist), ζάντες αλουμινίου 18” και δίχρωμη μεταλλική βαφή. Από το CH-R δεν λείπει ο εξοπλισμός ασφάλειας, το Toyota Safety Sense. Το σύστημα περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης – Pre-Collision System (με αναγνώριση πεζού – Pedestrian Recognition), Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert (προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) με έλεγχο διεύθυνσης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων – Automatic High Beam και Road Sign Assist1.

Κίνηση με οικονομία, άνεση και μειωμένους ρύπους

Το Toyota C-HR εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων σχεδιασμένων για να προσφέρουν άνεση και «ενεργή οδηγική συμπεριφορά». Αυτό εκφράζεται με τον πιο δυναμικό τρόπο από τις υβριδικές εκδόσεις των 1800 κ.εκ. που σε συνεργασία με το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive προσφέρει 122 ίππους (μόνο 3,6 lt/100 km κατανάλωση) και των 2000 κ.εκ. Hybrid Dynamic Force που αποδίδει 184 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8.2 δευτερόλεπτα και η Toyota υπόσχεται κατανάλωση μόλις 4 lt/100 km. Με χαμηλές εκπομπές ρύπων, (86 g/km το 1800σάρι και 92 g/km το δίλιτρο) το CH-R εξασφαλίζει καλύτερο μέλλον για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Τόσο κατά την εκκίνηση, όσο και σε χαμηλές – μεσαίες ταχύτητες, ένα Toyota Hybrid χρησιμοποιεί αποκλειστικά την αποθηκευμένη ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, ο βενζινοκινητήρας συμμετέχει μόνο όταν χρειάζεται, σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα όπου λειτουργεί διαρκώς, καταναλώνοντας καύσιμο. Αυτή είναι η άμεση οικονομία ενώ μακροχρόνια, το CH-R όπως όλα τα υβριδικά Τοyota διαθέτει λιγότερα μηχανικά μέρη από ένα συμβατικό αυτοκίνητο: Δεν έχει εναλλάκτη ή μίζα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα μετάδοσης e-CVT δεν περιέχει υλικό τριβής (δίσκο πλατώ), τα τακάκια φρένων καταπονούνται λιγότερο και τέλος τα υβριδικά μέρη δεν απαιτούν καμία συντήρηση, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Πως δουλεύει το υβριδικό σύστημα;

Ένας κινητήρας βενζίνης και ένας ηλεκτροκινητήρας, δίνουν μια μοναδική ισορροπία δύναμης και οικονομίας. Συνεργάζονται αρμονικά, χάρη στο υβριδικό σύστημα Toyota, που εκμεταλλεύεται πλήρως τη δύναμη και των δύο. Προσαρμόζονται άψογα στις συνθήκες που απαιτεί ο δρόμος και το στιλ οδήγησης. Διπλή δύναμη. Διπλή απόδοση. Εσείς απολαμβάνετε την δυναμική οδήγηση ενός Toyota Hybrid, κάνοντας οικονομία ακόμα και ενώ φρενάρετε. Πώς γίνεται αυτό; Η ενέργεια που παράγεται δε χάνεται, όπως σε κάθε άλλο αυτοκίνητο, και η μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα φορτίζει συνεχώς, ακόμα και κατά την επιβράδυνση. Έτσι, αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται και μετατρέπεται σε κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ οδηγείτε.

Το αυτόνομο σύστημα ToyotaHybrid διαχειρίζεται από μόνο του τις αλλαγές και τις μεταβάσεις, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Η οδήγηση απλοποιείται ακόμα περισσότερο με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT, ενισχύοντας την αίσθηση της απόλυτης ομαλότητας. Επιλέξτε τον τρόπο λειτουργίας Toyota Hybrid ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής: EV Mode για κίνηση αποκλειστικά ηλεκτρικά. ECO Mode για ακόμα περισσότερη οικονομία. POWER Mode για άμεση δύναμη όταν επιλέγετε πιο δυναμικό στιλ οδήγησης. Η υβριδική τεχνολογία Toyota χρησιμοποιεί το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT, για μοναδική μετάδοση, ομαλή επιτάχυνση, ασφάλεια και εκπληκτική απόδοση δύναμης. Ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο, οι τροχοί ανταποκρίνονται άμεσα, χαρίζοντας ομαλή επιτάχυνση στην οδήγησή ώστε να την απολαμβάνετε καθημερινά όπως ποτέ άλλοτε. Το σύστημα «Toyota Hybrid», παράγει τη δική του ενέργεια. Με το φρενάρισμα, η θερμότητα που εκλύεται, αιχμαλωτίζεται αυτόματα και μεταφέρεται από το σύστημα Toyota Hybrid στην μπαταρία με αποτέλεσμα να τη φορτίζει ενώ κινείστε. Χωρίς φόρτιση από εξωτερική πηγή.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

Οδηγούμε: Audi S3 Sportback Prototype

Οδηγούμε: Audi S3 Sportback Prototype

Η Audi μόλις αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του Α3, όμως εμείς οδηγούμε ήδη το εντελώς νέο και σημαντικά αναβαθμισμένο «καυτό» ...
 |  AUTO
X