ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τα φώτα σβήνουν, η Formula 1 αρχίζει!

Τα ερωτήματα πολλά, το φορμάτ διαξαγωγής διαφορετικό, οι χώρες που θα διεξαχθούν τα Γκραν Πρι... άγνωστες!

Θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ και τέσσερις μήνες. Όπως κάθε άθλημα και κάθε διοργάνωση, έτσι και η Formula 1 πήγε αρκετά πίσω λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Έπρεπε να φτάσουμε από τον Μάρτιο στον Ιούλιο για να... σβήσουν τα φώτα και να δούμε ξανά τα μονοθέσια να παίρνουν μπρος.

Μία σεζόν η οποία θα είναι εντελώς διαφορετική σε πολλά πράγματα. Τα Γκραν Πρι που θα διεξαχθούν παραμένουν άγνωστα, αφού ακόμη έχουμε μάθει τα μισά από αυτά. Το φορμάτ διεξαγωγής θα έχει και αυτό διαφορές, ο κόσμος θα απουσιάζει από τις κερκίδες και τα άτομα που θα βρίσκονται στις πίστες θα είναι συγκεκριμένα στον αριθμό. Τα ερωτήματα είναι πολλά και δικαίως! Τόσο για τον τρόπο διεξαγωγής της νέας σεζόν που ξεκίνησε επίσημα την Παρασκευή με τα ελεύθερα δοκιμαστικά στην Αυστρία, όσο και για το τι αναμένουμε να δούμε σήμερα στις κατατακτήριες δοκιμές και την Κυριακή στο Γκραν Πρι.

Το sportfm.gr προσπαθεί να ρίξει... φως στη νέα διαφορετική σεζόν που θα παρακολουθήσουμε.

Τα σίγουρα Γκραν Πρι και οι χώρες που... παίζονται

Η νέα σεζόν στην Formula 1 θα είναι τελείως διαφορετική. Η πανδημία έχει ως αποτέλεσμα να έχουν βγει από το φετινό καλεντάρι αρκετά Γκραν Πρι και ορισμένα να διεξάγονται δύο φορές, σε διαδοχικές εβδομάδες.

Το πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν φιλοξενείται στην Αυστρία το τριήμερο 03-05/07. Μία εβδομάδα αργότερα (10-12/07) θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς, στην ίδια πίστα. Η δράση συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα με το Γκραν Πρι της Ουγγαρίας στη Βουδαπέστη (17-19/07). Ακολουθεί η Μεγάλη Βρετανία με... διπλό Γκραν Πρι στα τριήμερα 31/07-02/08 και 07-09/08. Μάλιστα, στο δεύτερο Γκραν Πρι της Βρετανίας θα υπάρξει και η επέτειος των 70 χρόνων. Η Ισπανία και συγκεκριμένα η Βαρκελώνη θα αποτελέσει το έκτο στη σειρά Γκραν Πρι (14-16/08), θα ακολουθήσει αυτό του Βελγίου (28-30) στην πίστα του Σπα και τα ευρωπαϊκά Γκραν Πρι θα ολοκληρωθούν το τριήμερο 04-06/09 με το ιστορικό Γκραν Πρι της Ιταλίας στην Μόντσα.

Έχοντας δεδομένα τα οκτώ παραπάνω Γκραν Πρι μέχρι στιγμής, η ομοσπονδία της Formula 1 καλείται να βρει τα υπόλοιπα που θα διεξαχθούν εκτός Ευρώπης. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα γίνουν τουλάχιστον επτά ακόμη, ίσως και οκτώ ή εννιά. Το καλεντάρι υπολογίζεται να έχει τουλάχιστον 15 αγώνες που μπορεί αν φτάσουν μέχρι τα 17.

Πού θα γίνουν τα υπόλοιπα Γκραν Πρι; Η Βραζιλία που έχει παραδοσιακά είτε το τελευταίο είτε το προτελευταίο Γκραν Πρι δεν θα διεξαχθεί λόγω της πανδημίας. Σιγκαπούρη, Αζερμπαϊτζάν και Ιαπωνία έχουν τεθεί, επίσης... νοκ-άουτ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η Κίνα θεωρείται βέβαιη, ενώ μεγάλες πιθανότητες συγκεντρώνουν οι Αυστραλία και Άμπου Ντάμπι επίσης. Στο... περίμενε οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, μεγάλες πιθανότητες έχει και ο Καναδάς, με το Μπαχρέιν να «παίζει» και αυτό.

Τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και η μικρή πιθανότητα για κόσμο στις κερκίδες

Όπως σε κάθε άθλημα, έτσι και στην Formula 1 υπάρχει το σχετικό πρωτόκολλο και ορισμένοι όροι για τους συμμετέχοντες, ώστε να προστατευτούν από τον κορωνοϊό. Άπαντες έχουν περάσει από τεστ, από τους οδηγούς μέχρι και τους... σχεδιαστές των μονοθεσίων! Τεστ θα γίνονται κάθε εβδομάδα στις ομάδες, μερικές ημέρες πριν από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Εάν ένας οδηγός βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό, το πρωτόκολλο αναφέρει πως δεν θα διακόπτεται η σεζόν, αλλά θα συνεχίζεται κανονικά. Η ομάδα θα πρέπει να τον αντικαταστήσει με έναν από τους εφεδρικούς οδηγούς, ενώ το κρούσμα θα τοποθετηθεί σε καραντίνα.

Κάθε εταιρεία θα πρέπει να δηλώνει τα άτομα που θα εισέρχονται στην πίστα και θα είναι ασφαλώς λιγότεροι. Τα paddock θα είναι τελείως διαφορετικά από τα συνηθισμένα, δεν θα υπάρχουν σε αυτά συγγενείς, φίλοι και... paddock girls αλλά μόνο όσοι είναι απαραίτητοι. Κάθε ομάδα υπολογίζεται πως θα έχει 80 άτομα σε κάθε πίστα.

Οι απαραίτητοι έλεγχοι στα μονοθέσια πριν την έναρξη του Γκραν Πρι θα συνεχίσουν να γίνονται, ωστόσο τα άτομα θα μειωθούν και δεν θα υπάρχει η ίδια κοσμοσυρροή στα grid όπως τα προηγούμενα χρόνια. Παραμένει άγνωστο πώς θα γίνει η απομονή των τριών πρώτων οδηγών, αλλά όλα δείχνουν πως θα πρέπει να ξεχάσουμε τις... σαμπάνιες.

Η Mercedes στην pole position, το ερωτηματικό της Ferrari και η σφήνα της Red Bull Racing

Μετά τα πρώτα δοκιμαστικά των ομάδων, τα πρώτα συμπεράσματα έχουν βγει. Πάντα, οι πρώτες αυτές δοκιμές είναι χρήσιμες και μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για τη σεζόν. Πόσω μάλλον όταν αρχικά οι διαφορές δείχνουν ήδη μεγάλες και δύσκολα μαζεύονται. Η Mercedes δείχνει ξανά να είναι ταχύτερη όλων και να ξεκινάει από την... pole position.

Η Ferrari ακολουθεί και δείχνει για δεύτερη στη σειρά σεζόν να υπολείπεται αρκετά, αλλά δεν... παίζει μόνη της για την 2η θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Red Bull Racing είναι φουλ ανεβασμένη και δείχνει έτοιμη να μπει σφήνα ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari.

Μεγάλο στοίχημα της σεζόν τόσο η Renault, όσο και η Racing Point ή... Pink Mercedes. Η γαλλική εταιρεία ποντάρει στην εμπειρία του Ντάνιελ Ρικιάρντο και στο ταλέντο του Εστέμπαν Οκόν. Η αγγλική εταιρεία από την άλλη μεριά έχει τον 30αρη Σέρχιο Πέρεθ και τον πιτσιρικά Λανς Στρολ, ενώ ποντάρει στο γεγονός πως ο κόσμος την έχει χαμηλά στην εκτίμησή του αλλά με κινητήρα Mercedes μπορεί να μας κάνει να δούμε... ωραία πραγματάκια.

Οι ομάδες, τα δίδυμα και το... ντόμινο της επόμενης σεζόν

Δέκα ομάδες, είκοσι πιλότοι! Η Mercedes με το γνωστό και αχτύπητο δίδυμο Λιούις Χάμιλτον (44) και Βάλτερι Μπότας (77). Η Ferrari με τους Σεμπάστιαν Φέτελ (5) και Σαρλ Λεκλέρκ (16) και η Red Bull Racing με τους Μαξ Φερστάπεν (33) και Αλεξάντερ Άλμπον (23). Κάρλος Σάινθ (55) και Λάντο Νόρις (4) το δίδυμο της McLaren, ενώ η Renault έχει ως οδηγούς τους Ντάνιελ Ρικιάρντο (3) και Εστεμπάν Οκόν.

Ο Πιερ Γκάσλι (10) και ο Ντάνιλ Κβίατ (26) είναι το δίδυμο της εταιρείας AlphaTauri, η οποία δεν θα πρέπει να θεωρηθεί πως κατεβαίνει στο φετινό πρωτάθλημα για... τουρισμό. Σέρχιο Πέρεθ (11) και Λανς Στρολ (18) οι δύο της Racing Point ή αλλιώς Pink Mercedes, ενώ η Alfa Romeo Racing ποντάρει στην εμπειρία του Κίμι Ραϊκόνεν (7) και στο ταλέντο του Αντόνιο Τζιοβινάτσι (99).

Η Haas F1 Team ποντάρει σε δύο οδηγούς με αρκετή εμπειρία στην Formula 1. Ο 34χρονος Ρομέν Γκροζάν (8) είναι ο ένας εκ των δύο, με τον 28αρη Κέβιν Μάγκνουσεν (20) να συμπληρώνει το δίδυμο. Όσο για την Mercedes; Ποντάρει σε δύο νεαρούς και εξελίξιμους οδηγούς. Ο λόγος για τον Τζορτζ Ράσελ (63) και τον Νικολάς Λατίφι.

Την ίδια ώρα, πάντως, μένει να δούμε πως θα επηρεάσει τη φετινή σεζόν το ντόμινο εξελίξεων και οι αλλαγές των διδύμων στις εταιρείες. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μετά τη φετινή σεζόν θα αποχωρήσει από τη Ferrari και ίσως από την Formula 1. Ακόμη αυτό, παραμένει άγνωστο βέβαια.

Το κενό του Φέτελ θα... γεμίσει ο Κάρλος Σάινθ, την θέση του οποίου στη McLaren θα πάρει ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Μία κενή θέση σίγουρα στη Renault, με το όνομα τού Φέτελ να έχει ακουστεί αλλά τους ανθρώπους της γαλλικής ομάδας να προσπαθούν να πείσουν τον Φερνάντο Αλόνσο να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση. Δεύτερή τους επιλογή ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που, επίσης, δεν έχει ομάδα.

Το ταλέντο... χτυπάει την εμπειρία

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν στελεχώσει τα δίδυμά τους με έναν έμπειρο και έναν νεότερο, ταλαντούχο, οδηγό. Ο Λιούις Χάμιλτον ξεκινάει για ακόμη μία σεζόν ως το φαβορί για τον τίτλο, ωστόσο μάλλον δεν θα έπρεπε να φοβάται τους έμπειρους οδηγούς αλλά τους νεότερους που είναι γεμάτοι ενθουσιασμό και ταλέντο.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari και ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing δείχνουν έτοιμοι να διεκδικήσουν τις πιθανότητές τους και να καταφέρουν να... μαζέψουν τη διαφορά των μονοθεσιών τους με την Mercedes με το ταλέντο τους. Αποτελούν τα δύο επόμενα φαβορί για τον τίτλο, ενώ πιο πίσω υπάρχουν αρκετοί νεαροί οδηγοί που αξίζει κανείς να προσέξει. Όπως ο Κάρλος Σάινθ, ο Πιερ Γκάσλι και ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι.

To DRS, το DAS system και η αλλαγή πλάνων στον κινητήρα της Ferrari

Το DRS system φυσικά και παραμένει στα μονοθέσια, με τους οδηγούς να έχουν συγκεκριμένα σημεία στην πίστα και προϋποθέσεις που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Κάτι που βοηθάει πολύ τις ταχύτερες ομάδες, όπως τη Mercedes, την Red Bull Racing και την Ferrari. Σίγουρα, αυτό δεν μοιάζει ιδιαίτερα δίκαιο για τις λιγότερο ανταγωνιστικές ομάδες, κάτι που αρκετοί fan της Formula 1 θεωρούν πως θα έπρεπε να αλλάξει. Κυρίως για τις φορές που θα μπορεί κάθε οδηγός να το χρησιμοποιήσει στην πίστα. Το DRS με λίγα λόγια είναι μία ρύθμιση στην αεροτοπή των μονοθεσίων, το οποίο με την ενεργοποίησή του κάνει ταχύτερο για μερικά δευτερόλεπτα το μονοθέσιο και επηρεάζει την αεροδυναμική του.

Πάμε να εξηγήσουμε ορισμένα ακόμη πράγματα, όσον αφορά τα μηχανικά ορισμένων μονοθεσίων και ομάδων. Η κυριαρχία της Mercedes οφείλεται κυρίως στην αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου της, κάτι που προσπάθησε να βελτιώσει κατά τη διάρκεια της περασμένης σεζόν η Ferrari αλλά δεν μπορούσε να βρει την ίδια ισορροπία και η πορεία των οδηγών της εξαρτώνταν από την κάθε πίστα.

Παράλληλα, η Mercedes έχει και το πλεονέκτημα του DAS system, το οποίο αλλάζει ουσιαστικά την κλήση στις μπροστά ρόδες. Με αυτή την τακτική η αγγλική εταιρεία αποκτάει καλύτερη αεροδυναμική στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου και είναι ταχύτερη στις στροφές. Κάτι που βοηθάει την Mercedes να είναι ταχύτερη και να αποκτά πλεονέκτημα στις πίστες με αρκετές και πιο κλειστές στροφές, κάτι που φάνηκε στα ανεπίσημα δοκιμαστικά προ ημερών στην Αυστραλία. Κάπως έτσι, θέλουμε να δούμε αν θα είναι ταχύτεροι και κατά πολύ στις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές οι Χάμιλτον, Μπότας, αφού η πίστα της Αυστρίας έχει αρκετές ευθείες, λιγότερες στροφές και το DAS θα χρησιμεύσει αρκετά στην στροφή 3, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της ομάδας, που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω γράφημα.

Η Ferrari προσπάθησε να φτιάξει ένα παρόμοιο σύστημα με αυτό του DAS, αλλά οι μηχανικοί της θεώρησαν πως μπορεί να μην περάσει από την έγκριση της FIA ή να θεωρηθεί παράνομο. Οι άνθρωποι της Scuderia ήθελαν να κάνουν αρκετές αλλαγές μηχανικά στο μονοθέσιο, αλλά η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε το πλάνο της ομάδας. Ο κινητήρας SF90 έχει διατηρηθεί, παρότι ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να υπάρξει αντικατάστασή του με το νεότερο μοντέλο (SF1000). Γενικότερα, η Ferrari είχε σχεδιάσει όλο το φετινό μονοθέσιο γύρω από τον κινητήρα SF1000, ο οποίος θεωρείται από τους ανθρώπους της εταιρείας πως μπορεί να σπάσει την κυριαρχία της Mercedes και να επιστρέφει η ιστορική ιταλική ομάδα στην κορυφή.

Στον μπροστινό προφυλακτήρα δε, Ferrari και Mercedes έχουν επιλέξει τελείως διαφορετικές τακτικές και μένει να δούμε ποια από τις δύο θα δικαιωθεί, αφού αφορά την αεροδυναμική του μονοθεσίου.

Τα ρεκόρ που απειλούνται να σπάσουν

Ορισμένα ρεκόρ βρίσκονται σε κίνδυνο να σπάσουν τη φετινή σεζόν. Ο Λιούις Χάμιλτον έχει επτά νίκες λιγότερες από τον ρέκορντμαν Σουμάχερ και μένει να δούμε στην φετινή διαφορετική και αλλαγμένη χρονιά, αν μπορεί να τον ξεπεράσει. Την ίδια ώρα, η Mercedes έχει ισοφαρίσει το ρεκόρ της Ferrari με έξι διαδοχικά πρωταθλήματα κατασκευαστών και βάζει πλώρη να το ξεπεράσει φέτος.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ διαθέτει άλλο ένα μεγάλο ρεκόρ, το οποίο βρίσκεται υπό την απειλή του Λιούις Χάμιλτον. Ο Γερμανός είχε μπει στις θέσεις που δίνουν βαθμούς 221 φορές από το 1992 έως το 2008. Επτά λιγότερες φορές έχει μπει ο Χάμιλτον, όπως και ο Ραϊκόνεν και αμφότεροι έχουν βάσιμες ελπίδες να ξεπεράσουν τον Σουμάχερ. Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε καταγράψει 322 συμμετοχές και ο Ραϊκόνεν που έχει δέκα λιγότερες, θα τον ξεπεράσει εφόσον η φετινή σεζόν ολοκληρωθεί.

Ο Χάμιλτον θα σπάσει το ρεκόρ του Σουμάχερ για τις περισσότερες ανόδους στο βάθρο ή στο πόντιουμ, όπως λένε και στην Formula 1. Ο Σουμάχερ είχε τερματίσει στην τριάδα 155 φορές σε 308 Γκραν Πρι, ο Χάμιλοτν έχει ανέβει 151 φορές σε μόλις 250 αγώνες! Τέλος, εάν ο Χάμιλτον πάρει την pole position στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας (εφόσον αυτό διεξαχθεί), τότε θα το έχει καταφέρει εννιά φορές αυτό στη συγκεκριμένη χώρα. Κάτι που έχουν κάνει επίσης ο αείμνηστος Άιρτον Σένα και ο Μίκαελ Σουμάχερ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO