ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η Toyota θα συνεχίσει να προσφέρει ένα μικρό φθηνό μοντέλο

Το Aygo θα συνεχίσει να διατίθεται και θα παρουσιαστεί σε νέα γενιά

Η κατηγορία Α των μίνι αυτοκινήτων πόλης απειλείται από την έλευση της ηλεκτροκίνησης, όμως η Toyota επιβεβαιώνει ότι το μικρό τους Aygo θα συνεχίσει να διατίθεται και θα παρουσιαστεί σε νέα γενιά.

H Toyota ως ένας κατασκευαστής με πολύ μεγάλη δύναμη τονίζει ότι στα επόμενα χρόνια, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρά μοντέλα πόλης δεν θα επηρεάσουν την γκάμα τους και με βάση τα στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα, καταλαβαίνουμε ότι το μικρό Aygo θα έχει αντικαταστάτη μετά τη σημερινή του γενιά.

Θα είναι το τρίτο μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της μάρκας μετά το νέο Yaris και Yaris Cross, ενώ ποντάρουν πολύ στις πωλήσεις που θα πετύχει καθώς θα καταφέρει να μείνει φθηνό και βολικό στην καθημερινή χρήση.

Η μάρκα τονίζει ότι η επιλογή ενός τέτοιου αυτοκινήτου από έναν αγοραστή κρίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη φθηνή τιμή του οπότε λέει πως για να το καταφέρουν αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί κινητήρας εσωτερικής καύσης και όχι ηλεκτροκίνητο σύνολο με μπαταρία που μοιραία ανεβάζει την τιμή.

Θεωρούν επίσης ότι στα επόμενα χρόνια η τάση αυτή θα συνεχίσει να ισχύει. Με λίγα λόγια, τα μικρά μοντέλα θα συνεχίσουν να συμφέρουν περισσότερο με θερμικά μοτέρ και η ηλεκτροκίνηση θα αργήσει να έρθει.

Οι συμπράξεις εταιρειών στις μικρές κατηγορίες είναι ένα φαινόμενο που το βλέπουμε πολύ συχνά. Η Toyota εδώ και χρόνια συνεργαζόταν με την Peugeot και τη Citroen για την κατασκευή των Aygo, 107/108 και C1 αντίστοιχα, ενώ υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου οι εταιρείες αναλαμβάνουν να φτιάξουν από κοινού τα μικρά μοντέλα τους. Η Renault ας πούμε, συνεργάστηκε με τη smart για τα Twingo, ForFour. Μόνο ο όμιλος Volkswagen είναι... αυτόνομος σε αυτό το κομμάτι καθώς τα έξοδα εξέλιξης μοιράζονται σε πολλές μάρκες. Τα Volkswagen up!, Skoda Citigo και SEAT Mii ήταν στην ουσία το ίδιο αυτοκίνητο όμως οι εκπρόσωποι του ομίλου στη μικρή κατηγορία ήταν τρεις.

Εκεί που καταλήγουμε είναι ότι οι κατασκευαστές πρέπει να πληρώσουν πάρα πολλά χρήματα ώστε τα μοντέλα τους να πληρούν τα σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας. Τα μικρά αυτοκίνητα πλέον δεν είναι τετράτροχα... φέρετρα όπως κάποτε, όμως για να συμβεί αυτό σε ένα τόσο μικρό αμάξωμα και να παίρνουν τρία, τέσσερα αστέρια στα πάρα πολύ αυστηρά crash tests του Euro NCAP θα πρέπει να γίνει σοβαρή μελέτη, να γίνει χρήση ακριβού εξοπλισμού, ηλεκτρονικών, υλικών αντοχής στην κατασκευή του αυτοκινήτου και πάρα πολλά ακόμη.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι πρόβλημα στο οικονομικό κομμάτι για τις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων, όμως για τα μοντέλα του A Segment τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο που προορίζεται ως εργαλείο και χρήση κυρίως εντός πόλης, θα πρέπει να είναι και πολύ φθηνό για να πουλήσει.

Η εξέλιξη και η κατασκευή του όμως δεν είναι φθηνή και έτσι το περιθώριο κέρδους μειώνεται δραματικά. Η λύση της συνεργασίας πολλών εταιρειών κόβει τα έξοδα στα τρία και το κέρδος γίνεται μεγαλύτερο, ενώ ο μεγάλος όγκος πωλήσεων αυτών των μοντέλων βοηθά την κατάσταση.

Ένα ακόμη πρόβλημα που παρουσιάζεται όμως είναι η συνεχής ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ένα τέτοιο μοντέλο δύσκολα θα μπορεί να ενσωματώνει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, τουλάχιστον για την ώρα, αφού αυτόματα θα γίνει πάρα πολύ ακριβό. Κάποιοι το έχουν ήδη δοκιμάσει, όπως η Volkswagen με το e-up!, το κόστος του όμως ήταν πολύ μεγάλο.

Άρα λοιπόν θα πρέπει να φοράει κινητήρα βενζίνης, προφανώς μικρό και φθηνό στην κατασκευή του, αλλά για να περνάει τα αυστηρά πρότυπα ρύπων θα πρέπει να γίνει η απαραίτητη εξέλιξη και να τοποθετηθούν και φίλτρα μικροσωματιδίων που ανεβάζουν την τιμή. Πλέον και τα βενζινοκίνητα μοντέλα έχουν φίλτρο μικροσωματιδίων και όχι μόνο τα ντίζελ, όπως συνέβαινε μέχρι πριν λίγα χρόνια.

Με όλα αυτά εύκολα καταλαβαίνουμε ότι στο μέλλον τα μικρά αυτοκίνητα είτε θα γίνουν πολύ λιγότερα, είτε θα ακριβύνουν αρκετά. Μόνο κατασκευαστές με μεγάλη δύναμη -όπως η Toyota- θα μπορούν να επενδύουν στην κατηγορία και θα τους συμφέρει να δραστηριοποιηθούν σε αυτή ή τεράστιοι όμιλοι όπως το Volkswagen Group.

Πηγή: gazetta.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO