ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η ΚΟΑ απαντά στην ομιλία του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου

Δημοσιογραφική διάσκεψη παρέθεσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαντώντας στη ομιλία του Προέδρου του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου

autokinito.com.cy

autokinito.com.cy

https://autokinito.com.cy/

facebookinstagram

Ο Πρόεδρος της ΚΟΑ εξήγησε λεπτομερώς το ιστορικό αίτησης / πρότασης του ΚΣΑ για διεξαγωγή αγώνα ERC και WRC στην Κύπρο αλλά και τις ενέργειες του κ. Μιχαηλίδη για το σκοπό αυτό. Στη συνέχεια ο κ. Κουλουμάς αναφέρθηκε στο status του ΚΣΑ απέναντι στον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού και συνάμα τις νόμιμες διαδικασίες χρηματοδότησης διεθνών αγώνων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Πιο κάτω παραθέτουμε ολόκληρη την ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου κ. Μανώλη Κουλουμα:

«Κυρίες και κύριοι,

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου αφού μελέτησε με αρκετή προσοχή την γραπτή ομιλία του κ. Αντώνη Μιχαηλίδη εκ μέρους της εταιρείας «Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου» κατά την Διάσκεψη Τύπου που έδωσε στις 21.7.2022 αλλά και από ερωτήσεις των παρευρισκομένων και απαντήσεων που δόθηκαν, διαπίστωσε ότι με αυτά που αναφέρει, εντέχνως αποκρύβει την αλήθεια μιας και οι αναφορές του δεν ανταποκρίνονται καθόλου στα πραγματικά γεγονότα.

Εν όψει των πιο πάνω σας παραθέτουμε πιο κάτω τα πραγματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα και αφορούν το ιστορικό της πρότασης προς το Υπουργείο Οικονομικών όπως αυτή προτάθηκε, τριετούς και μετά τετραετούς πρότασης του Promoter – FIA για διοργάνωση του Ράλλυ Κύπρος σε επίπεδο ERC και WRC (2+2).

Τον Ιανουάριο του 2022 ο κ. Αντώνης Μιχαηλίδης εξέφρασε προς τον Πρόεδρο της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου κ. Μανώλη Κουλουμά την αδυναμία της εταιρείας του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου να τύχει οιασδήποτε απευθείας εξέτασης για χρηματοδότηση της πιο πάνω πρότασης από την κυβέρνηση αναγνωρίζοντας την ξεκάθαρη θέση της κυβέρνησης ότι δεν μπορεί πλέον να δίδεται οποιαδήποτε κρατική χρηματοδότηση για οποιοδήποτε αθλητικό γεγονός σε μία εταιρεία, παρακάμπτοντας την νόμιμη οδό που είναι ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού και η νόμιμη αναγνωρισμένη Ομοσπονδία και που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου.

Σκοπός της πρότασης που είχε στην κατοχή του ήταν η υλοποίηση της πιο πάνω πρότασης του Promoter – FIA και η οποία σύμφωνα με τα δικά του στοιχεία κοστολογείτο αρχικώς για 2 ERC αγώνες (2022+2023) και 1 WRC αγώνα (2024) στα 5 εκατομμύρια ευρώ περίπου και στην οποία μετά αφού προστέθηκε ακόμα ένας αγώνας WRC (2025) στα 8 εκατομμύρια ευρώ περίπου.

Αφού θεωρήθηκε ως ένα σημαντικό γεγονός για τον αθλητισμό αλλά και για τα παρεμφερή θετικά οφέλη για τον τόπο μας, διευθετήθηκε άμεσα συνάντηση μεταξύ του επιτελείου του ΚΣΑ και της εκτελεστικής της Ομοσπονδίας μας στις 18.1.2022 για συζήτηση εξεύρεσης φόρμουλας συνεργασίας των δύο.

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου αφού πρώτα είχε κάποιες θετικές, διαφανείς επαφές και ενδείξεις με την κυβέρνηση / ΚΟΑ, προχώρησε και σε πλήρη ενημέρωση της Εκτελεστικής της Ομοσπονδίας καθώς επίσης διευθετήθηκε μεταξύ Ομοσπονδίας και ΚΣΑ  συνάντηση για συζήτηση του θέματος στις 18.1.2022.

Η συνάντηση έγινε στην Χοιροκοιτία μεταξύ Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και της εταιρείας ΚΣΑ  και αποτελείτο από 4 άτομα της κάθε πλευράς συμπεριλαμβανομένου και  του κ. Μανώλη Κουλουμά και του κ. Αντώνη Μιχαηλίδη.

Ο κος Μανώλης Κουλουμάς ενημέρωσε τους παρευρισκομένους ότι σύμφωνα με τις επαφές που είχε, το κράτος (ΚΟΑ + Υπουργείο Οικονομικών κλπ)  βλέπει αρχικώς θετικά και είναι διατεθειμένο να προχωρήσει στην εξέταση της πρότασης χρηματοδότησης με την προϋπόθεση ότι αυτή θα υποβληθεί  από  την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και θα δοθεί διαμέσου της νόμιμης οδού που είναι ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού, και όχι αυτό που συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.  (Το αφήνω ως εδώ)

Μετά από συζητήσεις λεπτομερειών της πρότασης, ομόφωνα αποφάσισαν και δύο πλευρές να προχωρήσουν μαζί, δηλ. ότι η εταιρεία ΚΣΑ και η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ως συνδιοργανωτές, στην υλοποίηση της, καθώς επίσης και στην εξασφάλιση εκ μέρους της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου της δέουσας χρηματοδότησης από το κράτος για το σκοπό αυτό. Σας επισυνάπτουμε δεσμευτική γραπτή επιστολή του ΚΣΑ προς την Ομοσπονδία που συντάχθηκε εκείνην την στιγμή μετά από απαίτηση της Ομοσπονδίας και μας δόθηκε στις 20.1.2022 υπογραμμένη από τον κ. Αντώνη Μιχαηλίδη και η οποία ξεκάθαρα μιλά από μόνη της και δεν επιδέχεται οιασδήποτε άλλης ερμηνείας όπως επιχείρησε να πράξει ο κος Αντώνης Μιχαηλίδης.

Εμείς άμεσα κινηθήκαμε προς υλοποίηση της, μέσω του ΚΟΑ και του Υπουργείου Οικονομικών όπου και διευθετήθηκε συνάντηση για τις αρχές Μαρτίου 2022 στο Υπουργείο Οικονομικών στην οποία θα παρευρίσκοντο και όλες οι εμπλεκόμενες Κυβερνητικές Υπηρεσίες συμπεριλαμβανομένου και του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού με σκοπό την παρουσίαση της πρότασης.

Περί τα μέσα Φεβρουαρίου (11.2.2022)  και ενώ όλα εξελίσσονταν ομαλά σε επικοινωνία  που είχε ο κ. Αντώνης Μιχαηλίδης με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Μανώλη Κουλουμά τον ενημέρωσε ότι από πληροφόρηση που έτυχε από τις «διασυνδέσεις» του, η πρόταση αντικρίζεται θετικά από το κράτος και ζήτησε να ξεκαθαριστεί από την Ομοσπονδία, κατά πόσο σε περίπτωση που εξελιχθούν όλα θετικά και η κρατική χρηματοδότηση περάσει μέσω της Ομοσπονδίας για τις διοργανώσεις, εάν ο ΚΣΑ / Μιχαηλίδης θα τύχει οιουδήποτε οικονομικού ελέγχου από την Ομοσπονδία κατά την υλοποίηση των διοργανώσεων και πληρωμή λογαριασμών σε τρίτους, από την κρατική χορηγία.

Ο κ. Κουλουμάς του ξεκαθάρισε ότι ως Ομοσπονδία υπάρχουν σχετικοί Νόμοι / κανονισμοί και οδηγίες του ΚΟΑ που αφορούν την οικονομική διαχείριση χορηγιών των Ομοσπονδιών και που αφορούν ακόμα και τις πληρωμές οιουδήποτε λογαριασμού κλπ μέσω των οποίων διασφαλίζεται η σωστή και πλήρης οικονομική χρηστή διαχείριση του Δημοσίου χρήματος. Τονίστηκε δε στον κ. Αντώνη Μιχαηλίδη ότι και σε αυτήν την περίπτωση και εάν και εφόσον το κράτος εγκρίνει τελικά την πρόταση αυτά θα τηρηθούν στο έπακρο αφού ως Ομοσπονδία ελεγχόμαστε επί ετησίας βάσεως ενδελεχώς από τον ΚΟΑ.

Δυστυχώς ο κ. Αντώνης Μιχαηλίδης πλήρως εκνευρισμένος δήλωσε ότι δεν αποδέχεται οιονδήποτε οικονομικό έλεγχο από την Ομοσπονδία και κατ’ επέκταση τον ΚΟΑ και ενόψει του γεγονότος ότι τα πράγματα κυλούν ομαλά με το Υπουργείο Οικονομικών, μου ζήτησε όπως αποσυρθούμε ως Ομοσπονδία από την υλοποίηση της εν λόγω πρότασης δηλώνοντας μου ότι μέσω των «εξωτερικών παρεμβάσεων του» των προσωπικών διασυνδέσεων του κλπ προς τον Υπουργό Οικονομικών, θα πάρει την επιχορήγηση κατευθείαν ως εταιρεία.

Προσωπικά τον προειδοποίησα ότι γνωρίζω ότι ο λόγος που έστω εξετάζεται η πρόταση μας από το Υπουργείο Οικονομικών κλπ. και σε συνεργασία με τον ΚΟΑ, είναι επειδή η σχετική πρόταση υποβλήθηκε επιτέλους μέσω της νόμιμης οδού που ιεραρχικά είναι η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου – ΚΟΑ – Υπουργείου και ότι σε περίπτωση που επιμένει να συνεχίσει όπως έπραττε τα προηγούμενα χρόνια  χωρίς την Ομοσπονδία ως συνδιοργανωτή δεν θα συναινούσαμε αλλά και πως η αποτυχία της πιστεύουμε θα είναι δεδομένη.

Ο κ. Αντώνης Μιχαηλίδης επέμενε στην θέση του και μου ζήτησε η να στηρίξουμε την απευθείας χρηματοδότηση της εταιρείας ΚΣΑ ή να αποσυρθούμε. Του δήλωσα ότι τόσο ο Υπουργός Οικονομικών όσο και ο Πρόεδρος του ΚΟΑ σε επαφή που είχα ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ήταν εντελώς ξεκάθαροι, ότι δηλαδή θα εξέταζαν οποιοδήποτε αίτημα μας με την προϋπόθεση ότι αυτό θα υποβαλλόταν μέσω της νόμιμης οδού δηλ. ΚΣΑ – Ομοσπονδία – ΚΟΑ – Υπουργείο Οικονομικών κλπ .

Του τόνισα δε ότι σε περίπτωση που επιμένει και τελικά αποσυρθούμε ως Ομοσπονδία και ενημερώσουμε τόσο τον ΚΟΑ όσο και το Υπουργείο Οικονομικών για αυτό, πέρα από τις ξεκάθαρες πάγιες θέσεις μας, και σε περίπτωση που τελικά έχει αρνητική κυβερνητική απάντηση τότε θα φέρει ο ίδιος και μόνον προσωπικά την ΕΥΘΥΝΗ για την αποτυχία αυτής της πρότασης και θα πρέπει να την αναλάβει.

Είναι ξεκάθαρο και από την γραπτή ομιλία του ότι και ό ίδιος επιβεβαιώνει και παραδέχεται αυτά που όλοι μας ξέρουμε και σημειώνουμε, ότι οι τρόποι που πάντα χρησιμοποιεί είναι μέσω «παρεμβάσεων» διαφόρων πολιτειακών αξιωματούχων κλπ με σκοπό να παρακάμπτει την σωστή διαδικασία και να επιτυγχάνει την απευθείας χρηματοδότησης της εταιρείας του. Αρκετά ενδεικτικό ήταν και το περσινό γεγονός όπου με σκοπό να επιτύχει σε θετική κατάληξη αυτών των «παρεμβάσεων»  στο θέμα της κρατικής χρηματοδότησης του Ράλι Κύπρος 2021, και ενώ είχε πληροφορηθεί γραπτώς από την κυβέρνηση αρκετούς μήνες προηγουμένως,  ότι δεν πρόκειται να δοθεί ξανά οιονδήποτε χορηγία από το κράτος προς την εταιρεία του όπου επίσης  τον προέτρεπε να βρει έγκαιρα άλλους χορηγούς, αυτός την απέκρυψε, την αγνόησε αλλά και προχώρησε στην διοργάνωση του Αγώνα, όπου στις τελευταίες 10-15 ημέρες προ της διεξαγωγής του, και μέσω πάλι των γνωστών «παρεμβάσεων» ενημέρωσε την κυβέρνηση ότι εάν δεν του δοθεί η χορηγία, θα ακυρώσει τον αγώνα και τότε ξένοι αθλητές που ήδη βρίσκονται για τον αγώνα  στην Κύπρο δήθεν θα κινηθούν νομικά εναντίο του κράτους για αποζημιώσεις κλπ.

Επιπρόσθετα 15 μέρες περίπου πριν τον αγώνα μου ζήτησε επείγον συνάντηση ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας και η οποία έγινε στην Λευκωσία, όπου μου ζήτησε και την δική μας παρέμβαση και βοήθεια για την χρηματοδότηση του από το κράτος.

Το δε πλέον εξωφρενικό σε αυτήν την συνάντηση ήταν όταν μου ζήτησε, ότι σε περίπτωση που το κράτος μας δεν του δώσει την χορηγία, να εμπλακούμε ως Ομοσπονδία μαζί του και να διοργανώσουμε μαζί τον αγώνα στα κατεχόμενα, διαβεβαιώνοντας με και ότι λόγω των καλών του σχέσεων με την κυβέρνηση των κατεχομένων θα δοθεί η σχετική χορηγία από αυτούς. Φυσικά και διαφώνησα κάθετα με αυτές τις προτάσεις και τον τρόπο σκέψης του, και του δήλωσα ότι σε καμία περίπτωση η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα συναινέσει η θα εμπλακεί σε τέτοιες αντεθνικές ενέργειες, του ζήτησα δε αλλά και του εξέφρασα ταυτόχρονα την πλήρη ετοιμότητα της Ομοσπονδίας ότι σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η διοργάνωση αυτού του αγώνα εκ μέρους του ΚΣΑ και επειδή αποτελεί αγώνα που συμπεριλαμβάνεται και προσμετρά στο Κυπριακό Πρωτάθλημα μας που έχουμε προκηρύξει για το 2021 προς τον ΚΟΑ, είμαστε σε θέση να αναλάβουμε εμείς εξ ολοκλήρου την διοργάνωση του.

Τελικά ο αγώνας έγινε εκ μέρους του και του δόθηκε αυτό που εκβιαστικά μέσω του κράτους ζητούσε.

Κυρίες και κύριοι,

Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτό εκ μέρους μας η θέση του κ. Μιχαηλίδη να θεωρεί τώρα την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ως άσχετη με το θέμα, ενώ όταν μας ζητούσε γραπτώς τον Ιανουάριο να εμπλακούμε στην υλοποίηση της διοργάνωσης αυτής της τριετούς/ τετραετούς συμφωνίας ERC/WRC αλλά και της εξασφάλισης της αναγκαίας χρηματοδότησης, μας θεωρούσε τότε σχετικούς με το θέμα. Αυτό το πιο πάνω θεωρούμε εμείς ως υποτίμηση της νοημοσύνης μας και όχι την ξεκάθαρη τοποθέτηση προς τον ΚΣΑ, από ένα από τους σημαντικότερους Υπουργούς της κάθε Κυβέρνησης όπως είναι ο Υπουργός Οικονομικών.

Όσο αφορά στους προφορικούς λόγους της απόρριψης που αναφέρει και αριθμεί ως τέσσερις ο κ. Μιχαηλίδης, εμείς θα απαντήσουμε στους 2 πρώτους.

Ότι ο ΚΣΑ είναι εταιρεία του Μιχαηλίδη

Ναι ο ΚΣΑ είναι Εταιρεία και με αριθμό HE65 και στην οποία εδώ και 14 και πλέον χρόνια ο κ. Μιχαηλίδης είναι καταχωρημένος στον έφορο εταιρειών ως ένας εκ των διευθυντών της, και είναι ο μόνος  που παρουσιάζεται παντού δηλώνοντας πρόεδρος και όχι ως ένας εκ των διευθυντών της.

Ότι ο ΚΣΑ δεν είναι μέλος του ΚΟΑ

Αποδεκτό από εμάς γεγονός είναι ότι είναι αντιπρόσωπος της FIA και θα μπορούσε να αντλεί αρμοδιότητα όπως αναφέρει για διοργανώσεις κλπ. όπως η ΚΟΠ από την ΦΙΦΑ και ΟΥΕΦΑ, αλλά ο ΚΣΑ δεν είναι η ΚΟΠ, δεν είναι η ΚΟΑ και πολύ απλά δεν είναι νόμιμη  Ομοσπονδία, αλλά απλώς μία εταιρεία και ποσώς παίζει ρόλο ποια μορφή έχει η εταιρεία αν είναι με η χωρίς μετοχικό κεφάλαιο. Ενώ η  ΚΟΠ και η ΚΟΑ είναι νόμιμες Ομοσπονδίες. Σε καμία περίπτωση ο ΚΣΑ δεν είναι αναγνωρισμένο μέλος από τον ΚΟΑ ως στάτους Ομοσπονδίας κλπ. και το χαρτί/επιστολή το οποίο παρουσιάζει του ΚΟΑ ημερομηνίας 24.11.1999 δεν έχει καμία ισχύ σήμερα και θεωρείται άκυρο, αφού όταν δόθηκε αυτή η επιστολή στον ΚΣΑ 1ον : δεν υπήρχε απλά η νόμιμη Ομοσπονδία ΚΟΑ αφού αυτή ιδρύθηκε/εγκρίθηκε σε μεταγενέστερο στάδιο, το 2002 και 2ον : σε νομική γνωμάτευση που έκανε τότε ο νομικός σύμβουλος του ΚΟΑ και μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας ΚΟΑ απεφάνθη ότι το Δ.Σ. του Οργανισμού κατά την έκδοση αυτής της απόφασης (1999) βρισκόταν σε «πλάνη» αφού πουθενά στο Νόμο δεν προνοείται το στάτους Ομοσπονδίας αλλά και ούτε είχε τέτοια εξουσία από τον νόμο το Δ.Σ. του Οργανισμού .

Προκαλούμε τον ΚΣΑ αντί να παρουσιάζει μία αμφιλεγόμενη επιστολή του 1999, και να ισχυρίζεται ότι έχει, ή πηγάζει οιονδήποτε ίχνος αναγνώρισης του, να ζητήσει μία νέα επικαιροποιημένη αντίστοιχη επιστολή από τον ΚΟΑ ειδικά αφού ισχυρίζεται ότι αυτή ισχύει και ιδιαίτερα για την περίοδο μετά το 2002 όπου ιδρύθηκε και η νόμιμη Ομοσπονδία ΚΟΑ.

Να υπενθυμίσουμε απλά στον ΚΣΑ ότι εάν αυτή η επιστολή είχε οιανδήποτε ισχύ τότε σύμφωνα με τον νόμο δεν θα επιτρεπόταν η δημιουργία και αναγνώριση από τον ΚΟΑ 2ης Ομοσπονδίας για το ίδιο άθλημα, κάτι που ξεκάθαρα δεν επιτρέπει ο Περί ΚΟΑ Νόμος. Είναι ξεκάθαρο ότι ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού και Δ.Σ. του Οργανισμού με βάση τον Περί ΚΟΑ Νόμοι & Κανονισμοί του 1969 και στο κεφάλαιο  εξουσιών και αρμοδιοτήτων του Δ.Σ. επιτρέπει μόνον τη αθλητική αναγνώριση Αθλητικών Ομοσπονδιών και Αθλητικών Σωματείων που νόμιμα συστάθηκαν και νόμιμα λειτουργούν στην Κυπριακή Δημοκρατία.

Σας παραθέτουμε σχετικά αποσπάσματα του Περί ΚΟΑ Νόμους & Κανονισμούς όπου αφορά το θέμα και είναι ξεκάθαρο.

Τελειώνοντας θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι ούτε εμείς ούτε η Κυβέρνηση και Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού είμαστε εναντίον οιονδήποτε διεθνών αθλητικών  προτάσεων και διοργανώσεων στον τόπο μας, φτάνει να τηρούνται οι σωστές διαδικασίες. Αντίθετα μάλιστα και τις επικροτούμε αλλά και τις επιδιώκουμε.

Πιστεύουμε ότι για την αποτυχία αυτής της πρότασης διεξαγωγής ERC/WRC ευθύνεται πλήρως ο ΚΣΑ και όχι ο Υπουργός Οικονομικών ή/και άλλες υπηρεσίες του κράτους.  Σας διαβεβαιώνουμε δε ότι θα κάμουμε ότι είναι δυνατό για να έχει στο μέλλον η Κύπρος και ERC αλλά και WRC.

Θέλουμε επί ευκαιρίας να δηλώσουμε ότι ως Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και ως η Ανώτατη Αρχή του Αυτοκινηταθλήματος στον τόπο μας θα συνεχίσουμε με αφοσίωση, μεθοδικότητα και σκληρή δουλειά την ανοδική μας πορεία, την αναβάθμιση του μηχανοκίνητου αθλητισμού πάντα με σταθερή προσήλωση στις σωστές αρχές και αξίες, εφαρμόζοντας πλήρως τους όρους της Χρηστής Διοίκησης και διακυβέρνησης του αθλήματος μας.

Συμπαραστάτες μας σε αυτή την προσπάθεια μας είναι και ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού ως η Ανώτατη Αρχή του Αθλητισμού στον τόπο μας αλλά και η κυβέρνηση και Πολιτεία και τους οποίους και δημόσια ευχαριστούμε».

 

 

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

Πετάει η Hyundai… στην κυριολεξία!

Πετάει η Hyundai… στην κυριολεξία!

Η κορεάτικη φίρμα έχει παρουσιάσει ένα πρωτότυπο ιπτάμενο όχημα που χρησιμοποιείται για μετακινήσεις σε μεγαλουπόλεις
autokinito.com.cy
 |  AUTO