ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Formula 1: Αυτές είναι οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς

Φέτος οι τροποποιήσεις στο γράμμα του νόμου είναι περιορισμένες

Η πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2023, είναι λιγότερο από δύο εβδομάδες μακριά, αφού τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν για πρώτη φορά φέτος στις 5 Μαρτίου – αρχής γενομένης από το Μπαχρέιν.

Σε μία σεζόν που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα περιλαμβάνει συνολικά 23 στάσεις. Οι ομάδες παραμένουν οι ίδιες, στις οδηγικές συνθέσεις έχουμε αλλαγές στρατοπέδων αλλά όχι μεγάλες αλλαγές προσώπων. Απόντες είναι οι Σεμπάστιαν Φέτελ, Ντάνιελ Ρικιάρντο και Νίκολα Λατίφι, νέο πρόσωπο θα είναι ο Λόγκαν Σάρτζεντ της Williams ενώ επιστρέφουν ο πολύπειρος Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas) και ο Νικ Ντε Βρις που έκανε ντεμπούτο πέρυσι με τη Williams στη Μόντσα, όμως φέτος θα τρέχει με τη Scuderia AlphaTauri.

Τι γίνεται όμως με τους κανονισμούς; Μετά το περυσινό “extreme makeover”, φέτος οι αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης. Ας τις δούμε αναλυτικά, χωρίζοντάς τες σε 8 τομείς.

Αγώνες Σπριντ
-O αριθμός των Αγώνων Σπριντ διπλασιάζεται. Η συγκεκριμένη δομή του αγωνιστικού τριημέρου θα ισχύσει στα Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, Αυστρίας, Βελγίου, Κατάρ, ΗΠΑ (Όστιν) και Βραζιλίας.
-Για κάθε GP με Αγώνα Σπριντ, όλες οι ομάδες θα έχουν 300 χιλιάδες δολάρια ως επίδομα-ζημιών για ενδεχόμενα ατυχήματα.

DRS
-H FIA θα δοκιμάσει στα Σπριντ την ενεργοποίηση του DRS νωρίτερα από τον τρίτο γύρο της εκκίνησης του αγώνα ή της επανεκκίνησης της δράσης μετά από περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αεροδυναμική
-Το ελάχιστο ύψος της σανίδας που αποτελεί το κεντρικό μέρος του πατώματος του μονοθεσίου, ανυψώθηκε κατά 10mm.
-Τα άκρα του ανυψώθηκαν κατά 15mm.
-Η μέγιστη επιτρεπόμενη απόκλιση αυτών των μερών, μειώθηκε στα 5mm.
-Ανύψωση έχουμε και στο διαχύτη, η ακαμψία του οποίου έχει αυξηθεί.
-Ένας νέος αισθητήρας θα μετρά με ακρίβεια το φαινόμενο “porpoising”.

Ασφάλεια
-Το ύψος του roll hoop αυξήθηκε από τα 900, στα 950mm, με καμπυλότητα τουλάχιστον 20mm στην κορυφή του.
-Παράλληλα ενισχύθηκε η αντοχή του, ώστε να μην επαναληφθεί η αστοχία του όπως συνέβη πέρυσι στο Σίλβερστον, στο μονοθέσιο του Ζου Γκουάνγιου.
-Οι διαστάσεις των καθρεφτών αυξήθηκαν για να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών. Το πλάτος της ανακλαστικής επιφάνειας αυξήθηκε από τα 150mm, στα 200mm.

Βάρος
-Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων μειώθηκε κατά 2 κιλά. Από τα 798 έπεσε στα 796 κιλά.

Ποινές στο grid
-Κάθε οδηγός που θα λαμβάνει περισσότερες από 15 θέσεις ποινής στο grid ή θα έχει τιμωρηθεί να εκκινήσει από την ουρά του grid, θα παρατάσσεται σε αυτό πίσω από οποιοδήποτε άλλο οδηγό που πήρε κατάταξη.

Ελαστικά
-Η Pirelli εξέλιξη νέα ελαστικά, με καινούρια δομή που επιτρέπει τη λειτουργία τους και σε χαμηλότερες πιέσεις, βελτιώνοντας έτσι το κράτημα εμπρός και εξουδετερώνοντας την υποστροφή.
-Η ιταλική εταιρεία πρόσθεσε και έκτη γόμα, εκ των οποίων επιλέγει τρεις σε κάθε GP.
- Η FIA αποφάσισε σε δύο Grand Prix να πειραματιστεί με τους κανονισμούς χρήσης των ελαστικών στις κατατακτήριες. Όλοι οι οδηγοί θα έχουν μόνο σκληρή γόμα στο Q1, μόνο μέση γόμα στο Q2 και μόνο μαλακή γόμα στο Q3.

Καύσιμα
-Η FIA έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία στις ομάδες καθώς πλέον η θερμοκρασία του καυσίμου στο ρεζερβουάρ δεν μπορεί να είναι περισσότερους από 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από εκείνη της θερμοκρασίας στον αέρα ή γενικά κάτω από τους 10 βαθμούς (μέχρι πρότινος το όριο ήταν στους 20).

Πηγή: gazzetta.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X