ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κυβερνητικές εξετάσεις - Οι ερωτήσεις που προκάλεσαν εντύπωση

Υποψήφιοι μας εξηγούν τα «συν» και τα «πλην» των εξετάσεων

Το περασμένο Σάββατο (01/12) διεξήχθησαν οι κυβερνητικές εξετάσεις για τους υποψηφίους που ήθελαν να διεκδικήσουν μια θέση στο δημόσιο (μέχρι την κλίμακα A8). Ο κάθε υποψήφιος κλήθηκε να απαντήσει σε 100 ερωτήματα μέσα σε 120 λεπτά, ενώ το γραπτό ήταν δομημένο σε τρία μέρη: αριθμητική (30), αφαιρετική (40) και λεκτική ικανότητα (30).

Στους περισσότερους έκανε εντύπωση η φύση του τρίτου μέρους της εξέτασης, δηλαδή του λεκτικού λογισμού, αφού ακόμη και στο μέρος αυτό, όπου υποτίθεται εξετάζεται, σύμφωνα με τις αρχικές οδηγίες του υπουργείου, η κατανόηση λεκτικών πληροφοριών και η εξαγωγή ορθού συμπεράσματος, πολλά από τα ερωτήματα ευνοούσαν υποψηφίους με συγκεκριμένη (θετική) κατάρτιση και προϋπέθεταν γενικές γνώσεις, κάτι που δεν αναφερόταν ρητά στην περιγραφή. Για παράδειγμα η ερώτηση με τα δίσεκτα έτη προϋπόθετε, προφανώς, γνώση μαθηματικών – αντικείμενο που αποκλειστικά εξεταζόταν στο πρώτο μέρος, ενώ άλλες ερωτήσεις, όπως για παράδειγμα αυτές περί της Νέας Σελήνης, της τίγρης, των ψαριών, της πρύμνης/πλώρης, λειτουργίας αεροσκάφους και υποβρυχίου, ευνοούσαν κλάδους θετικών επιστημών, όπως φυσικής και βιολογίας.


«Αγριεύει» από το βράδυ ο καιρός


Μπορεί κάθε συλλογισμός να ήταν διατυπωμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί κάθε υποψήφιος να απαντήσει, παρόλ’ αυτά, κάποιος που γνώριζε καλά τα συγκεκριμένα αντικείμενα μπορούσε εύκολα να αποκλείσει τις «πολύ» λάνθασμένες απαντήσεις. Για παράδειγμα στην ερώτηση σχετικά με τον λόγο για τον οποίο οι ενήλικες εφαρμόζουν πρώτοι τις μάσκες οξυγόνου σε ένα αεροσκάφος και στη συνέχεια βοηθούν τα παιδιά που συνοδεύουν, μια από τις πιθανές απαντήσεις ήταν πως ένας ενήλικας χρειάζεται περισσότερο οξυγόνο από ένα παιδί. Είναι φανερό πως κάτι τέτοιο, όσο αφελές και να ακούγεται, αποτελεί γενική γνώση και δεν προκύπτει με κανένα τρόπο από τη διατύπωση της ερώτησης. Το ίδιο ισχύει, εξάλλου, και για την ερώτηση με τα κυκλικά φρεάτια στους δρόμους, όπου μια από τις πιθανές απαντήσεις ήταν πως τα κυκλικά φρεάτια είναι πιο οικονομικά από τα τριγωνικά ή τετράγωνα, κάτι που επίσης δεν προέκυπτε από τη συλλογιστική της διατύπωσης της ερώτησης. Αξίζει να σημειωθεί πως στην αρχική περιγραφή της εξέτασης αναφερόταν ρητά πως «οι εξετάσεις που θα διεξαχθούν φέτος δεν θα είναι γνωσιολογικού περιεχομένου».

Οι επιτηρητές, τώρα, φάνηκε να γνωρίζουν μόνο τα πολύ διαδικαστικά της εξέτασης, αφού όταν στο τέλος ρωτήθηκαν για το κατά πόσον θα υπάρξει αρνητική βαθμολογία, απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να πράττουν κατά βούληση, είτε σημειώνοντας τυχαία τις απαντήσεις που είχαν αφήσει κενές, είτε αφήνοντας πίσω αρκετές από τις ερωτήσεις που δεν είχαν προλάβει να λύσουν, για να μην βαθμολογηθούν αρνητικά τυχόν λανθασμένες απαντήσεις τους.

Κατά τα άλλα, η διαδικασία κινήθηκε ομαλά, οι χρόνοι τηρήθηκαν επακριβώς, τόσο για την έναρξη όσο και τη λήξη της εξέτασης ενώ υπήρχε υπεύθυνος μπροστά από τον πίνακα ανακοινώσεων, που σε καθοδηγούσε στη σωστή αίθουσα. Στα πολύ θετικά, επίσης, ήταν και το γεγονός πως και τα τρία μέρη της εξέτασης δόθηκαν στους υποψηφίους από την αρχή, κι έτσι ο καθένας μπορούσε να διαχειριστεί τον χρόνο του ανάλογα με τις δυνατότητές του.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X
X