ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Αυστηρότερες ποινές σε τροχαία με θύματα μοτοσικλετιστές

Ζητούν Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας και REACTION

Αυστηρότερες ποινές για πρόκληση οδικής σύγκρουσης με θύματα μοτοσικλετιστές ζητούν η Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας, ο Μη Κυβερνητικός Οργανισμός REACTION και ο Όμιλος Μοτοσικλετιστών Λευκωσίας, καθώς μόνο την διετία 2014-2015, 29 οδηγοί ή επιβάτες μοτοσικλέτας και μοτοποδηλάτου έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Σε Δημοσιογραφική Διάσκεψη παρουσιάστηκε ένα πρώτο βήμα προς την οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών με την Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας, τον Μη Κυβερνητικό Οργανισμό REACTION και τον Όμιλο Μοτοσικλετιστών Λευκωσίας να διοργανώνουν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μοτοσικλετιστές και πιο συγκεκριμένα την οδήγηση στην πόλη.
 
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION Μάριο Σταύρου, μόνο την  διετία 2014-2015 είχαμε 29 νεκρούς οδηγούς/επιβάτες μοτοσικλέτας και μοτοποδηλάτου και από αυτούς οι 12 ή ποσοστό 41% ήταν νέοι κάτω των 25 ετών. Το πλέον ανησυχητικό σύμφωνα με τον κ. Σταύρου είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό κοντά στο 50% από αυτούς που έχασαν την ζωή τους δεν έφερε προστατευτικό κράνος.

Οι πλείστες οδικές συγκρούσεις με μοτοσικλετιστές λαμβάνουν χώρα στο αστικό περιβάλλον και ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών δεν γίνονται εξ` υπαιτιότητας του μοτοσικλετιστή αλλά κάποιου άλλου χρήστη του οδικού δικτύου, ιδιαίτερα των οδηγών αυτοκινήτων. Ο κ. Σταύρου κάλεσε την Πολιτεία και ιδιαίτερα την Βουλή των Αντιπροσώπων να εγκύψουν στα προβλήματα των μοτοσικλετιστών και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις εισηγήσεις και απόψεις της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας και των οργανωμένων μοτοσικλετιστών σε θέματα που τους αφορούν.

Ο Γενικός Γραμματέας της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας, Αργύρης Χατζηπάκκος δήλωσε ότι η οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών αποτελεί πρωταρχικό στόχο της ΚΟΜ και θα εντατικοποιηθούν ακόμα περισσότερο οι δράσεις προς αυτή τη κατεύθυνση. Ειδική Ομάδα της Ομοσπονδίας σε συνεργασία με την Μονάδα Οδικής Ασφάλειας του REACTION αυτή την περίοδο προβαίνουν σε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των νομοθεσιών άλλων χωρών σε σχέση με τους μοτοσικλετιστές. Απώτερος στόχος οι ποινές για πρόκληση οδικής σύγκρουσης με θύματα μοτοσικλετιστές να γίνουν πιο αυστηρές και στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, κατέληξε ο κ. Χατζηπάκκος.

Στο μεταξύ στη διάσκεψη παρουσιάστηκε το City’s Advance Riding Technics - City’s A.R.T., το νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης αναβατών σκούτερ και μοτοσυκλετών από τον Αρχιεκπαιδευτή Σπύρο Κούτρα και την Ομάδα του CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL.

Στόχος του προγράμματος είναι η μετάδοση των βασικών αρχών οδήγησης ενός δικύκλου, καθώς και να επισημάνει και άμεσα να επανορθώσει τα συνήθη λάθη χειρισμού που κάνουν οι αναβάτες μοτοσυκλετών όταν κινούνται σε αστικές ταχύτητες.

Το City’s ART είναι το μοναδικό σεμινάριο εκπαίδευσης μοτοσικλετιστών στο κόσμο που μετά από 10 χρόνια εφαρμογής στις ΗΠΑ το ποσοστό μείωσης των ατυχημάτων ξεπέρασε το 40% απόδειξη του άριστου σχεδιασμού και της σωστής ύλης.

Πηγή: ΚΥΠΕ