ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Πώς η Mercedes έπεσε στην παγίδα των νέων κανονισμών

Ο Μάικ Έλιοτ της Mercedes-AMG Petronas F1 εξήγησε πώς η γερμανική ομάδα απέτυχε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες

Έπειτα από οκτώ χρόνια κυριαρχίας στη Formula 1, η Mercedes δημιούργησε το 2022 ένα μονοθέσιο πολύ κατώτερο του ανταγωνισμού. Πολλά προβλήματα και ένας λάθος δρόμος σχεδιασμού επέφεραν αγωνιστική κρίση και μόλις μία νίκη. Εφέτος η κατάσταση παραμένει πάνω-κάτω ίδια με πέρυσι, μιας και η W14 δεν έχει τη δυνατότητα να παλέψει για νίκες ή το πρωτάθλημα. Μετρά μόλις μία pole position χάρη σε έναν εξαιρετικό γύρο του Λιούις Χάμιλτον στην Ουγγαρία, ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών βρίσκεται στη δεύτερη θέση, πολύ μακριά από τη Red Bull Racing.

Τα λάθη ξεκίνησαν από νωρίς στο σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου και πλέον η Mercedes κάνει αγώνα δρόμου ώστε να προετοιμαστεί καταλλήλως για το 2024. Ο διευθυντής του τεχνικού τμήματος, Μάικ Έλιοτ εξήγησε πώς το γερμανικό εργοστάσιο έπεσε στην παγίδα των τωρινών τεχνικών κανονισμών: «Αν δούμε τους παλιούς κανονισμούς, μπορούσες να φτιάξεις ένα μονοθέσιο στα μέτρα που ήθελες. Μπορούσες να εκμεταλλευτείς όπως ήθελες την ανάρτηση και είχες τη δυνατότητα να ελέγχεις την ισορροπία του μονοθεσίου στις στροφές. Δεν είχες τους περιορισμούς του σήμερα. Μπορούσες να κυνηγήσεις τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση στους κανονισμούς. Με τα τωρινά μονοθέσια, από αεροδυναμικής άποψης πρέπει να είναι όσο πιο κοντά στο έδαφος είναι δυνατό. Αν είναι όμως πολύ κοντά στο έδαφος πρέπει να τα στήνεις με συγκεκριμένο τρόπο. Για να είμαι ειλικρινής είναι μία από τις παγίδες στις οποίες πέσαμε πέρυσι. Πρέπει πάντα να βρεις μια ισορροπία σε αυτό το σετ κανονισμών. Όταν έχεις όμως μονοθέσια που πρέπει να είναι πολύ κοντά στο έδαφος, τότε πώς μπορείς να βρεις τη σωστή ισορροπία;».

Οι μεγάλοι περιορισμοί στους τεχνικούς κανονισμούς δεν δίνουν την ευκαιρία στις ομάδες να εργάζονται στην εξέλιξη των μονοθεσίων όσο έχουν τη δυνατότητα. Τα τελευταία χρόνια έχει θεσπιστεί κανονισμός που μειώνει σημαντικά το χρόνο χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD στις ομάδες που βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις της βαθμολογίας.

Ο Έλιοτ επεσήμανε το μεγάλο μειονέκτημα αυτού του κανονισμού σε μία ομάδα που δεν έχει δημιουργήσει τις σωστές βάσεις για να πρωταγωνιστήσει: «Είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε μεγάλες βελτιώσεις λόγω των αεροδυναμικών περιορισμών. Έχουμε πολύ λίγες συνεδρίες στην αεροδυναμική σήραγγα κι έτσι πρέπει να επιλέξουμε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και να την ακολουθήσουμε. Είναι πολύ δύσκολο, όταν έχεις αφοσιωθεί σε ένα σχέδιο, να πεις πως θες να εξελίξεις ένα μονοθέσιο που έχει μεγάλη ή μικρή απόσταση από το έδαφος ή καλύπτει όλες τις ανάγκες μας. Ξαφνικά ξοδεύεις τρεις ημέρες για να κάνεις τρεις συνεδρίες στην αεροδυναμική σήραγγα μέσα σε μία εβδομάδα και αυτό δεν σε βγάζει πουθενά».

Παρά την αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία της, η Mercedes δεν έχει πραγματοποιήσει την πρόοδο που θα ήθελε ώστε να πλησιάσει τη Red Bull Racing στη βαθμολογία.

gazzetta.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X