ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Νέο Range Rover Evoque

Συνδυάζοντας το sex appeal με την πολυτέλεια και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα το Range Rover Evoque των 290 ίππων είναι μια ξεχωριστή, πλην υπερβολικά ακριβή, πρόταση για τα δεδομένα της κατηγορίας του

24sports team

info@24sports.com.cy

H ανάγκη της Range Rover για μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων –το σήμα της οποίας κάλλιστα μπορούμε να θεωρήσουμε ως το πολυτελές παρακλάδι της Land Rover- έφερε στο προσκήνιο το «μικρό» μοντέλο Evoque.

To… baby Range Rover ήρθε το 2011, 3 χρόνια μετά την εξαγορά του ομίλου Jaguar Land Rover από τον ινδικό κολοσσό ΤΑΤΑ Μotors. Tυχαίο; Φυσικά όχι, μιας και το πλάνο βιωσιμότητας της φίρμας απαιτούσε ένα νέο, μικρό σχετικά μοντέλο, το οποίο θα έφερνε νέους πελάτες και θα πολλαπλασίαζε τις πωλήσεις. Με αυτά και με αυτά όμως είμαστε στο 2018 και το Range Rover Evoque, που μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα με το Land Rover Discovery Sport, είναι το μοναδικό πολυτελές compact SUV με 3 στυλ αμαξώματος: 5θυρο, κουπέ και Cabriolet (2017). Σε αυτό το τεύχος δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του 5θυρου μοντέλου με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης υψηλής απόδοσης (290 αντί 240 ίππων της στάνταρ βερσιόν).

Με εμφάνιση που… «τα σπάει»

Το Evoque έχει καταφέρει να γίνει best seller για τη φίρμα (μη βλέπετε φυσικά τα ελληνικά δεδομένα) και όχι άδικα. Από τη μια είναι compact σε διαστάσεις και ανήκει σε κατηγορία, που τον τελευταίο καιρό «τραβάει» δυνατά σε όλο τον κόσμο. Πόσο μικρό είναι το μικρό Range Rover; Mε μήκος 4.370 χλστ. στέκει ακριβώς απέναντι από τον γερμανικό premium ανταγωνισμό των Audi Q3 (4.388 χλστ.), BMW X1 (4.439 χλστ.) και Mercedes GLA (4.424 χλστ). Από την άλλη έχει εμφάνιση, που κυριολεκτικά τα σπάει τραβώντας τα βλέμματα σαν μαγνήτης όντας φορτωμένο με στυλ και ξεχωριστό σχεδιασμό. Το Evoque oυσιαστικά αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Land Rover LRX, πολλά στοιχεία του οποίου έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια, όπως το κουπέ στυλ λόγω της ιδιαίτερης γραμμής στο τελείωμα της οροφής και το μικρό πίσω παράθυρο. Στοιχεία όπως το αυξημένο φάρδος, οι παραφουσκωμένοι θόλοι των φτερών, η δυναμική μάσκα, τα αιχμηρά φώτα, η υψηλή γραμμή των παραθύρων, το νεύρο στο πλάι, όλα αποτελούν κομμάτια ενός «δυνατού» πάζλ, το οποίο μάλιστα έχει τονιστεί στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσης του μοντέλου.

Εvoque με πόσο;

Το Range Rover Evoque είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό, αλλά είναι και εξαιρετικά ακριβό για τα δεδομένα της κατηγορίας: Η βασική έκδοση με τον 2λιτρο turbo κινητήρα των 290 ίππων είναι η Dynamic και κοστίζει 87.700 ευρώ με στάνταρ μεταξύ άλλων τετρακίνηση Active (για καλύτερη οικονομία έχει τη δυνατότητα αυτόματης απεμπλοκής του πίσω άξονα και να στέλνει τη ροπή μόνο στον μπροστά όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες), αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, οθόνη αφής 10 ιντσών με περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας για το σύστημα ψυχαγωγίας, πληροφόρησης και πλοήγησης Touch Pro, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα μπροστά, κλιματισμό και έναν αμέτρητο αριθμό συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Η πιο πλούσια έκδοση Autobiography με περισσότερα στοιχεία πολυτέλειας κυρίως φτάνει στα 96.100 ευρώ. Οι τιμές αυτές προκύπτουν με την επιβολή υψηλών φόρων (34.726 και 38.029 ευρώ αντίστοιχα) στις ήδη «αλμυρές» εργοστασιακές τιμές των δύο εκδόσεων (52.936 και 57.972 ευρώ).

Kινητήρας: Εκρηκτικό, αλλά και «διψασμένο»

Το Range Rover Εvoque είναι διαθέσιμο από το περασμένο καλοκαίρι με τον ολοκαίνουργιο αλουμινένιο, 4κύλινδρο, turbo και με άμεσο ψεκασμό 2λιτρο Si4 κινητήρα βενζίνης της οικογένειας Ιngenium. Το μοντέλο της δοκιμής «φορούσε» την πιο ισχυρή έκδοσή του με 290 άλογα (διαθέσιμος και με 240) και 400Nm ροπής διαθέσιμα μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση. Στην πράξη ο κινητήρας, τραβάει γερά από χαμηλά και κινεί πολύ γρήγορα το κάθε άλλο παρά ελαφρύ Evoque (1.833 κιλά με οδηγό) με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,8 δλ και οι επιταχύνσεις από τα 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 3,6 και 4,6 δλ. αντίστοιχα (με kickdown). Η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 230 χλμ./ώρα. Με δυο λόγια, οι επιδόσεις του Evoque είναι σε επίπεδα καυτού χάτσμπακ.

To «αλλά» της υπόθεσης δεν έχει να κάνει τόσο με την κάποια τραχύτητα στη λειτουργία και τον «σκληρό» θόρυβο που παράγει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, αλλά με την τάση να καταναλώνει αρκετά. Η μέση κατανάλωση των 7,6 λτ./100 χλμ., που υπόσχεται o κατασκευαστής είναι σύντομο αστείο μιας και οι μετρήσεις μας δύσκολα έπεσαν κάτω από τα 15,5 λτ./100 χλμ. Επίσης με 173 γρ. CO2/χλμ. το συγκεκριμένο Evoque δεν έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας.

Εσωτερικό: Πολυτελές και ξεχωριστό

Η καμπίνα του Evoque είναι φανταχτερή και διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση με κύρια στοιχεία την 10 ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment και την φαρδιά κεντρική κονσόλα, η οποία συνεχίζει πάνω από το κεντρικό τούνελ μετάδοσης ανάμεσα στα καθίσματα. Στη μέση της κονσόλας ξεχωρίζει ο περιστροφικός διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο, ο οποίος είναι βυθισμένος όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί και αναδύεται προοδευτικά μόλις πατηθεί το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα. Τα μόνα κουμπιά στην κονσόλα αφορούν ουσιαστικά το σύστημα κλιματισμού με όλες τις άλλες λειτουργίες να ελέγχονται από την οθόνη. Το Evoque χάρη στην ποιότητα των υλικών, στο σωστό φινίρισμα και στον εξωφρενικό φυσικά εξοπλισμό καταφέρνει να δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας, όπως τα μεγαλύτερα εμβληματικά Range Rover, κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα πολυτελή compact SUV. Δεν έχει το απόλυτο γερμανικό ραφινάρισμα και την αντίστοιχη προσοχή στη λεπτομέρεια, έχει όμως τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, ένα ιδιαίτερο «χρώμα», που σε κερδίζει σταδιακά και όχι με τη μία. Οι δερμάτινες επενδύσεις που καλύπτουν τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό της έκδοσης HSE τονίζουν τα παραπάνω, ενώ το σύστημα πολυμέσων προσομοιώνει τη λειτουργία ενός tablet και προσφέρει κορυφαία συνδεσιμότητα. Πολύ καλή θέση οδήγησης και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα ανήκουν στα επιπλέον συν, όπως και η (έξτρα) πανοραμική γυάλινη οροφή που αφήνει άπλετο φως να μπει στην καμπίνα. Η περιφερειακή ορατότητα δεν προβληματίζει, ενώ ο σκόπελος του μικρού πίσω τζαμιού ξεπερνιέται χωρίς πρόβλημα χάρη στην περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας.

Χώροι: Βολικό ακόμη και για 5 επιβάτες

Το μεταξόνιο, αλλά και το μήκος του Evoque είναι μικρότερο των άμεσων ανταγωνιστών του με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει για την ευρυχωρία της καμπίνας χωρίς αυτό σε καμία περίπτωση να σημαίνει πως κανείς θα νιώσεις στριμωγμένος. Αντιθέτως το μεγάλο πλάτος και το λογικό σε όγκο τούνελ μετάδοσης, θα βοηθήσει τη μεταφορά ακόμη και 5 ενήλικων με επαρκή αέρα για τα γόνατα και μπόλικο για το κεφάλι κόντρα στη λογική της ιδιαίτερης κλίσης που έχει πίσω η οροφή. Μεγάλο είναι το πορτμπαγκάζ με τη βασική χωρητικότητα των 575 λτ. να μπορεί να φτάσει στα 1.445 με την πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων. Έχει και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό.

Στο δρόμο: Oδοστρωτήρας εντός και εκτός δρόμου

Aν μη τι άλλο στο Evoque κάθεσαι ψηλά, χωρίς όμως η θέση οδήγησης να είναι «φορτηγίσια». Απεναντίας χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις θα βολευτείς εύκολα με το τιμόνι σχεδόν κάθετο μέσα στα χέρια. Παραδόξως το Evoque δεν είναι δυσκίνητο στην πόλη με το ελαφρύ τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο και την κάμερα οπισθοπορείας να κάνουν αγχολυτική την κίνηση στα στενά και το παρκάρισμα. Από την άλλη με 290 άλογα διαθέσιμα από τον πρόθυμο κινητήρα, μόλις ο δρόμος «ανοίξει» μπορείς να ορμήσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς -αν η υψηλή κατανάλωση δεν προλάβει να σε τρομάξει. Απόλυτα θετικό το κιβώτιο, που ανταποκρίνεται σωστά, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και σε αυτή με τα ακραδάκτυλα χάρη στα paddles στο τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση το Evoque είναι άνετο στο δρόμο και μάλιστα παρά το ύψος ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός μέσα στην καμπίνα. Η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και σιδερώνει τις ανωμαλίες, ενίοτε όμως θορυβεί περισσότερο από ότι θα ήθελες για SUV πολυτελείας. Και από το τιμόνι θα θέλαμε περισσότερη επικοινωνία με το πλαίσιο, αλλά και καλύτερη αίσθηση γύρω από την ευθεία. Από την άλλη, το μοντέλο της δοκιμής διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και πρόγραμμα λειτουργίας Dynamic. Με τις πρώτες στροφές και επιλεγμένο το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το πλαίσιο αντιδρά ευχάριστα και πιο άμεσα από ότι περιμένεις, η κλίση είναι περιορισμένη, ενώ το τιμόνι γίνεται κάπως πιο πειστικό και με καλύτερη επικοινωνία. Στη νορμάλ λειτουργία τα παραπάνω χαρακτηριστικά αμβλύνονται, αλλά τονίζεται η άνεση. Η τετρακίνηση πάντως λειτουργεί άμεσα και αποτελεσματικά, οπότε η συμπεριφορά είναι ουδέτερη στην υπερβολή κάτι που θα εκτιμήσει κανείς σε ολισθηρές, βρεγμένες ή χιονισμένες επιφάνειες. Αριστες εντυπώσεις αφήνει και το σύστημα Vectoring που φρενάρει τον εσωτερικό προς τη στροφή τροχό για καλύτερο κράτημα. Δεν μπορούμε να πούμε όμως το ίδιο και για τα φρένα, τα οποία παρά τις εντυπωσιακές τους προδιαγραφές δεν ακινητοποιούν το Evoque σε λιγότερα από 42,5 μέτρα.

Αγρίμι εκτός

Σίγουρα ο πολυτελής χαρακτήρας του Evoque δεν σε προτρέπει να το λερώσεις με λάσπες και χώματα, ωστόσο αν το επιχειρήσεις θα εντυπωσιάσει με τις ικανότητες του παρά τους (έξτρα) τροχούς των 20 ιντσών, που σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο. Με πολύ καλές γωνίες αναρρίχησης, αλλά κυρίως με 212 χλστ. απόστασης από το έδαφος και εξαιρετική τετρακίνηση, το Evoque δείχνει να έχει στο DNA του την περιπέτεια, ακόμα και την πιο άγρια. Όσο απομακρύνεσαι από την άσφαλτο, όσο πιο σαθρό γίνεται το έδαφος, το σύστημα Terrain Response με τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (χιόνι, άμμος, χαλίκι, λάσπη κτλ) θα φροντίσει να σε βγάλει από τα δύσκολα και να κάνει το πολυτελές SUV να δείξει άξιος τιμητής της οικογενειακής του παράδοσης.

Πηγή: autotriti.gr

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X