ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Μονοθέσια 2018: Η πρώτη εικόνα

24sports team

24sports team

info@24sports.com.cy

Η πρώτη κύρια ένδειξη, ενόψει του πρώτου φετινού grand prix, την 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, είναι ότι θα συνεχιστεί και το 2018 η τάση της Mercedes να είναι ταχύτερη στον έναν γύρο και της Ferrari πιο ανταγωνιστικής στους διαδοχικούς γύρους του αγώνα.

Ο πρώτος χρόνος του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W09 και η ταχύτερη συστοιχία γύρων της Ferrari SF71H στα χέρια του Σεμπάστιαν Φέτελ, στο πρώτο τετραήμερο χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στη Βαρκελώνη, άφησαν κάποιες αρχικές ενδείξεις -και σε κανέναν βαθμό ακόμα βεβαιότητες- για τη δυναμική των νέων μονοθεσίων του 2018.

Η πρώτη κύρια ένδειξη, ενόψει του πρώτου φετινού grand prix, την 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, είναι ότι θα συνεχιστεί και το 2018 η τάση της Mercedes να είναι ταχύτερη στον έναν γύρο και της Ferrari πιο ανταγωνιστικής στους διαδοχικούς γύρους του αγώνα.

Ο Χάμιλτον ήταν 0,3 δευτ. ταχύτερος του Φέτελ σε απόλυτο χρόνο, με εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση της W09 στα δύο πρώτα γρήγορα τμήματα της πίστας του Μοντμελό - και ακόμα πιο εντυπωσιακή, το τελευταίο απόγευμα, στο αργό τελευταίο κομμάτι της πίστας.

 

Φυσικά τα φορτία καυσίμου τους ήταν άγνωστα, όμως η μέση και η μαλακή γόμα, με την οποία αντίστοιχα ο Άγγλος και ο Γερμανός πέτυχαν τους καλύτερους χρόνους τους, δεν είχαν ιδιαίτερη διαφορά απόδοσης στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Βαρκελώνης.

Ενδεικτικό της μη ασφαλούς πρόβλεψης της δυναμικής των μονοθεσίων είναι ότι ο Φέτελ πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του με πολύ κρύο την Τρίτη (27/2), ενώ ο Χάμιλτον το μοναδικό ζεστό απόγευμα, της Πέμπτης (1/3), στο οποίο η άσφαλτος έφτασε μέχρι και τους 14 Κελσίου.

 

Η αρετή του Χάμιλτον να θερμαίνει ταχύτερα τα ελαστικά ίσως έπαιξε το ρόλο της στο γεγονός ότι για τη Mercedes δούλεψε καλύτερα η μέση γόμα, ενώ για τη Ferrari η μαλακή. Σε κάθε περίπτωση, οι δύο γόμες δεν είχαν μεγάλες διαφορές, ενώ αντίθετα η πολύ μαλακή (supersoft) και η υπερμαλακή ήταν σχεδόν 1,5 με 2,0 δευτερόλεπτα ταχύτερες στο γύρο.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα το γεγονός ότι ο Στόφελ Βαντούρν, στο ξεκίνημα της McLaren MCL33 με τη Renault, σημείωσε τον τρίτο χρόνο του τετραημέρου, με την υπερμαλακή γόμα. Ούτε ότι ο Φερνάντο Αλόνσο σημείωσε τον 10 χρόνο με την πολύ μαλακή. Ίσως η υστέρηση περίπου 2,0 δευτ. στο γύρο της McLaren να οφείλεται σε ρυθμίσεις ασφαλείας, για τα πρώτα χιλιόμετρα με τον πρωτόγνωρο κινητήρα της Renault.

Το γεγονός είναι ότι η McLaren παραμένει ένα αίνιγμα που ίσως αποκαλυφθεί, λίγο, στις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας - εφ’ όσον δεν έχει τα προβλήματα του πρώτου τετραημέρου δοκιμών: έναν τροχό κι ένα εξάρτημα της εξάτμισης που αποκολλήθηκαν κι ένα σημείο έντονης συγκέντρωσης θερμότητας, προβλήματα που κόστισαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών την πρώτη εβδομάδα.

«Η ψύξη είναι το πρώτο που κοιτούν όλες οι ομάδες την πρώτη εβδομάδα δοκιμών, και με νέο κινητήρα είναι συχνό φαινόμενο να εντοπίζεις στην αρχή κάποια σημεία συσσώρευσης θερμότητας», είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Ερίκ Μπουγέ, για τη νέα αρχή με τους κινητήρες της Renault, έπειτα από τρία δύσκολα χρόνια με τη Honda. Πάντως, η McLaren στις πρώτες δοκιμές του 2018 έκανε 52 παραπάνω γύρους, σε σχέση με πέρσι, και σε αντίθεση με το ’17 συνέλλεξε αεροδυναμικά δεδομένα και έκανε μηχανικές ρυθμίσεις. Απομένει, την επόμενη εβδομάδα, να συμπληρώσει και προσομοίωση αγώνα.

Σε αντίθεση, επίσης, με το 2017, η Honda ξεκίνησε τις φετινές δοκιμές στην πλάτη της Toro Rosso απαριθμώντας τους περισσότερους γύρους από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, με τον Πιέρ Γκασλύ. Προς το παρόν, ωστόσο, αυτοί οι γύροι δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγοροι.

Η βασική ομάδα της Red Bull δεν έδειξε καμιά ιδιαίτερη αρετή, πέραν της απόδοσής της στη συστοιχία γύρων, που δεν υπολειπόταν παρά μόνο 0,2 δευτ. της Ferrari. Οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν, από πλευράς απόλυτων χρόνων, δεν έκαναν γρήγορους γύρους το τελευταίο -ζεστό- απόγευμα, συνεπώς ακόμα δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης για την ταχύτητα της RB14.

Μένει μόνο η δήλωση του Φερστάπεν πως «έχει μεγάλη διαφορά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με θετικό τρόπο» - γεγονός που μάλλον μεταφράζεται ότι στο Μίλτον Κινς λύθηκε το περσινό πρόβλημα συσχετισμού των δεδομένων της αεροσήραγγας με τα αεροδυναμικά δεδομένα από την πίστα.

Οι πρώτες δοκιμές του 2018 άφησαν την υπόνοια ότι ενδεχομένως το πιο πιθανό σενάριο είναι να μην αλλάξουν δραματικά οι ισορροπίες στην κορυφή, σε σχέση με πέρσι. «Είναι δύσκολο να πούμε πόση από τη βελτίωση του αυτοκινήτου οφείλεται στην πίστα, στην πρόσφυση και στα ελαστικά», είπε ο πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον. «Όμως αναμφίβολα [η Mercedes W09] δίνει την αίσθηση ταχύτερου αυτοκινήτου σε σχέση με το περσινό, κι αυτό είναι θετικό.

 

FORMULA 1 - ΔΟΚΙΜΕΣ 1 2018 - ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ 4ΗΜΕΡΟΥ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:19.333

2. Φέτελ (Ferrari) 1:19.673

3. Βαντούρν (McLaren-Renault) 1:19.854

4. Μπότας (Mercedes) 1:19.976

5. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:20.179

6. Μάγκνουσεν (Haas-Ferrari) 1:20.317

7. Φερστάπεν (Red Bull-Renault) 1:20.326

8. Ράικονεν (Ferrari) 1:20.506

9. Χούλκενμπεργκ (Renault) 1:20.547

10. Αλόνσο (McLaren-Renault) 1:20.929

11. Σάινθ (Renault) 1:20.940

12. Στρολ (Williams-Mercedes) 1:21.142

13. Γκάσλυ (Toro Rosso-Honda) 1:21.318

14. Κούμπιτσα (Williams-Mercedes) 1:21.495

15. Σίρότκιν (Williams-Mercedes) 1:21.822

16. Οκόν (Force India-Mercedes) 1:21.841

17. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:21.973

18. Χάρτλεϊ (Toro Rosso-Honda) 1:22.371

19. Γκροζάν (Haas-Ferrari) 1:22.578

20. Λεκλέρκ (Sauber-Ferrari) 1:22.721

21. Έρικσον (Sauber-Ferrari) 1:23.408

22. Μαζεπίν (Force India-Mercedes) 1:25.628

 

 

Πηγή: Sport 24

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Mercedes  |  Ferrari  |  2018

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

Ρεκόρ στο 800άρι! (vid)

Ρεκόρ στο 800άρι! (vid)

H Lamborghini Ηuracan της Underground Racing ξεπέρασε τον ίδιο της τον εαυτό και κατάφερε να κάνει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας ...
24sports team
 |  AUTO
Volvo C60 σε coupe & cabrio

Volvo C60 σε coupe & cabrio

Λίγες ώρες μετά την επίσημη πρώτη του νέου Volvo S60, ανεξάρτητος σχεδιαστής πήρε ανά χείρας την ψηφιακή του πένα και δημιούργησε ...
24sports team
 |  AUTO
Στις 5 Ιουλίου η παρουσίαση του.

Το Jimny... cabrio!

O οίκος X-Tomi παρουσίασε πως θα μπορούσε να μοιάζει και η cabrio εκδοχή του
24sports team
 |  AUTO
Το επερχόμενο Nissan Juke θα συνεχίσει να βαδίζει σε τολμηρά σχεδιαστικά μονοπάτια σύμφωνα με την αποκλειστική ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα των «κατασκόπων» μας.

Νέο Nissan Juke

Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke είναι προ των πυλών έχοντας στη φαρέτρα της για πρώτη φορά turbo βενζινοκινητήρα 1,0 λτ., ...
24sports team
 |  AUTO
Μετά από μία εκστρατεία πολλών teaser η Audi προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη του νέου A1 Sportback.

Νέο Audi A1 Sportback

Μετά από σωρεία teaser η Audi αποκάλυψε επίσημα το νέο A1 Sportback
24sports team
 |  AUTO
Εκτός από τα σήματα Veloce στα φτερά, η έκδοση ξεχωρίζει από το γυαλιστερό μαύρο πλαίσιο των παραθύρων και τους ελαφρώς διαφοροποιημένους προφυλακτήρες.

Test drive: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 280

Αυτή η μπερλίνα με το βαρύ όνομα, γοητευτική και σπορ στη σωστή αναλογία, είναι η φωτογραφία στην ταυτότητα της Alfa Romeo. ...
24sports team
 |  AUTO
Η Hyundai απειλεί την Toyota;

Η Hyundai απειλεί την Toyota;

Η Hyundai απειλέι την Toyota; Ioniq εναντίον Prius: μπορεί να νικήσει η Hyundai την Toyota «εντός έδρας»;
24sports team
 |  AUTO
Κάτω από το καπό θα μπορούσε να λάβει τον 4κύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων από το WRX STI με απόδοση πάνω από 300 άλογα.

Το Subaru Forester STI;

Θα δούμε το νέο Subaru Forester σε έκδοση STI; Πόσα άλογα θα είναι;
24sports team
 |  AUTO
Η παλέτα των μηχανικών συνόλων απαρτίζεται από δύο επιλογές μία στην βενζίνη και μια στο diesel.

H νέα BMW Σειρά 8!

Γεγονός είναι πλέον η νέα Σειρά 8 μετά από σχεδόν 20 χρόνια απουσίας. Δείτε την αναλυτικά και θαυμάστε το έργο τέχνης της ...
24sports team
 |  AUTO