ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

F1: Παρθενική νίκη για Perez!

Ο Μεξικανός είδε πρώτος την καρό σημαία σε έναν ανατρεπτικό αγώνα όπου οι Mercedes «αυτοκτόνησαν»

Μετά από 189 εκκινήσεις στον μαγικό κόσμο της Formula 1, ο Sergio Perez πανηγύρισε την παρθενική του νίκη!

Ο Μεξικανός είδε πρώτος την καρό σημαία σε έναν ανατρεπτικό αγώνα όπου οι Mercedes «αυτοκτόνησαν» και «κέρδισε πόντους» κυνηγώντας μία θέση στο grid για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2020!

Δεύτερος τερμάτισε ο Esteban Ocon της Renault που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, το οποίο συμπλήρωσε άλλη μία Racing Point, με τον Stroll!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Σακχίρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς στο δειλινό. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 23.

O Vallteri Bottas βρισκόταν στην pole position με τη Mercedes να κλειδώνει την πρώτη σειρά του grid αφού είχε δίπλα του τη W11 του George Russell. Πίσω τους είχαν τη Red Bull του Max Verstappen και τη Ferrari του Charles Leclerc, με τη Racing Point του Sergio Perez και την AlphaTauri του Daniil Kvyat στην τρίτη.

Η εκκίνηση αποδείχθηκε επεισοδιακή. Ο Bottas είχε κακή αντίδραση, ο Russell πήρε τα ηνία ενώ η καλή εκκίνηση του Perez, τον έφερε δίπλα δίπλα με τους Verstappen-Bottas καθοδόν για τη στροφή 3. Ο Ολλανδός, κόντρα στον συνήθως παρορμητικό εαυτό του, φρέναρε νωρίς για να αποφύγει τυχόν επαφή αλλά… υπολόγιζε δίχως τον Leclerc.

Ο Μονεγάσκος δεν υπολόγισε σωστά τα φρένα, εμβόλισε τη Racing Point, κλείνοντας το δρόμο για τον Verstappen που προσπάθησε να τους αποφύγει αλλά η ακάθαρτη αμμοπαγίδα δεν τον άφησε να στρίψει και κατέληξε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, Leclerc-Verstappen τέθηκαν εκτός μάχης ενώ ο Perez επισκέφτηκε τα pit και είχε πέσει τελευταίος. Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Lando Norris που από τη δέκατη-ένατη θέση, είχε βρεθεί στη δέκατη.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στο τέλος του έκτου γύρου, με τον Russell να φεύγει μπροστά και τον Bottas να χάνει προσωρινά τη δεύτερη θέση από τη McLaren του Carlos Sainz. Αντεπιτέθηκε και τα μαύρα βέλη άρχισαν να ανοίγουν διαφορά.

Φτάνοντας στον γύρο 20 (από τους 87), δύο δευτερόλεπτα χώριζαν τις Mercedes, με τον Sainz άλλα 7 πιο πίσω. Ο Daniel Ricciardo (Renault), o Daniil Kvyat (AlphaTauri), ο Lance Stroll (Racing Point) και ο Pierre Gasly (AlphaTauri) ακολουθούσαν.

Με τα ελαστικά μαλακής γόμας να χάνουν τη ζωή που είχαν μέσα τους, ο Norris έχασε σε μερικά μέτρα δύο θέσεις, από τον Alex Albon (Red Bull) και τον Perez που είχε αρχίσει να ανακάμπτει. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός της McLaren μπήκε για αλλαγή ελαστικών, την ώρα που ο Perez προσπερνούσε τον Albon, τη θέση του οποίου φιλοδοξεί να πάρει το 2021!

Στο γύρο 29 Sainz και Gasly μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Ricciardo να μένει στην πίστα ένα γύρο παραπάνω. Κι αυτή η καθυστέρηση του στέρησε μία θέση από τον Kvyat που είχε αλλάξει ελαστικά τρεις γύρους νωρίτερα. Μια καθυστέρηση που ήρθε λόγω κακής συνεννόησης.

Οι γύροι περνούσαν, οι Mercedes συνέχιζαν να ανοίγουν τη διαφορά και η φθορά των ελαστικών αποδεικνυόταν πολύ μικρότερη του αναμενομένου. Είναι ενδεικτικό πως ο Lance Stroll έκανε 43 γύρους με τα ελαστικά μαλακής γόμας προτού μπει στα pit για να βάλει τη μέση, πέφτοντας ένατος.

Ένα πέρασμα νωρίτερα ο Ocon είχε αλλάξει τη μέση γόμα σε σκληρή και οι δυο τους βρέθηκαν σε μία μάχη που κράτησε αρκετές στροφές, με τον Γάλλο να επικρατεί.

To pit stop για τον πρωτοπόρο Russell ήρθε στο γύρο 46, με τον Bottas να τον μιμείται στον γύρο 50. Εύλογα λόγω της καθυστέρησης, επέστρεψε στην πίστα δεύτερος, με τη μεταξύ τους διαφορά να ανεβαίνει στα 8 δευτερόλεπτα.

Στο γύρο 55, η εγκατάλειψη του Nicholas Latifi έφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, πράγμα που έφερε κάποιους οδηγούς στα pit. Sainz και Ricciardo μπήκαν για αλλαγή πάνω που είχαμε πάλι πράσινη σημαία και έχασαν έδαφος, με τον Perez να πετάει και να περνάει μέσα σε ένα γύρο τον teammate του και τον Ocon. Έτσι, βρέθηκε σε θέσεις βάθρου, παρότι στον πρώτο γύρο είχε πέσει τελευταίος!

Την ίδια ώρα, ο Bottas ροκάνιζε τη διαφορά από τον Russell, η οποία στο γύρο 60 είχε πέσει στα 5.5 δευτερόλεπτα. Κι ενώ μείωνε σταθερά την απόσταση, στο γύρο 62 είχαμε πάλι καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς ο Jack Aitken είχε έξοδο στην τελευταία στροφή της πίστας, με την εμπρός αεροτομή της Williams να μένει στη μέση της αγωνιστικής διαδρομής στο ξεκίνημα της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού.

Σύντομα αυτό εξελίχθηκε σε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας κι εκεί η Mercedes επέλεξε να καλέσει ταυτόχρονα τα δύο μονοθέσιά της στα pit. Και ακολούθησε χάος.

Ο Russell φάνηκε να ολοκληρώνει την επίσκεψη χωρίς προβλήματα, την ώρα που ο Bottas έμεινε μέσα 27.4 δευτερόλεπτα! Με καθυστέρηση στον εμπρός αριστερό τροχό, μετά σύγχυση και τελικά να του βάζουν ξανά το ίδιο σετ ελαστικών που πήγε να βγάλει!

Γιατί συνειδητοποίησαν πως είχαν βάλει λάθος ελαστικά στον Russell, που έπρεπε να επιστρέψει στα pit για αλλαγή! Έτσι, ο Bottas έπεσε τέταρτος, με τον Russell τρίτο!

Ποιος ήταν στην κορυφή; Ο Perez, με τον Ocon δεύτερο και τρίτο τον Stroll, σε μία αναπάντεχη ανατροπή ισορροπιών.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στο τέλος του γύρου 68 και παρότι αρχικά δεν είχαμε αλλαγές θέσεων, στο γύρο 70 ο Russell εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Bottas και τον προσπέρασε!

Αλλά ο εκπληκτικός Russell δεν σταμάτησε εκεί. Στον γύρο 72 πέρασε τον Stroll και ένα πέρασμα μετά, «κατάπιε» και τη Renault του Ocon και βρέθηκε στη δεύτερη θέση, 3.4 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρωτοπόρο Perez!

Ενώ ο Βρετανός πλησίαζε, πίσω του ο Bottas δεν μπορούσε να κρατηθεί με τα ταλαιπωρημένα ελαστικά, χάνοντας σταδιακά θέσεις από τους, πέφτοντας ένατος.

Όμως οι μπελάδες για τη Mercedes δεν τελείωσαν εκεί αφού ο Russell είχε κλαταρισμένο ελαστικό! Έτσι μπήκε ξανά στα pit, έβαλε τη μαλακή γόμα και επέστρεψε στην πίστα δέκατος-τέταρτος!

Καλά νέα για τον Perez που ήταν πλέον άνετα πρώτος, με προβάδισμα 8 δευτερολέπτων από τον Ocon, που είχε πίσω του ένα τρενάκι με τους Sainz, Ricciardo, Albon, Kvyat, Bottas, Gasly, Norris, Vettel, Giovinazzi, Raikkonen και τον Russell.

Πηγή: newsauto.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διεθνή / Διοργανώσεις: Τελευταία Ενημέρωση