Σκύλος 18.000 ετών «πονοκεφαλιάζει» τους επιστήμονες (Pic,vid)

Λόγω του παγωμένου εδάφους βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση

Ένα πλάσμα… 18.000 ετών που μοιάζει με σκύλο και έχει διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση, ανακάλυψαν Ρώσοι επιστήμονες.

Η ομάδα των επιστημόνων εντόπισε το ζώο κοντά στην πόλη Γιακούτσκ της Σιβηρίας και σύμφωνα με τους ίδιους, λόγω του παγωμένου εδάφους βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, με το τρίχωμα, τα δόντια και τη μύτη του να είναι σχεδόν άθικτα.

Προς το παρόν, για το μόνο που μπορούν να μιλήσουν με σιγουριά είναι η ηλικία του, η οποία υπολογίζεται κοντά στα 18.000 χρόνια. Ωστόσο, παρά τα τεστ DNA που έχουν διεξάγει, δεν έχουν καταφέρει να διαπιστώσουν εάν πρόκειται για σκύλο ή λύκο.

«Συνήθως είναι αρκετά εύκολο να βρει κανείς τη διαφορά μεταξύ των δύο ζώων. Με τα στοιχεία που ήδη έχουμε συλλέξει, θα έπρεπε να μπορούμε να καταλήξουμε στο εάν πρόκειται για σκύλο ή λύκο. Το γεγονός όμως ότι δεν τα έχουμε καταφέρει, σημαίνει ότι ίσως το πλάσμα αυτό είναι πρόγονος και των δύο» δηλώνει στο CNNi o David Stanton, ερευνητής στο Κέντρο Παλαιογενετικής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, περαιτέρω έρευνες μπορεί να φέρουν στο «φως» περισσότερα στοιχεία όσον αφορά την εποχή που εξημερώθηκαν οι σκύλοι, καθώς δεν έχει καθοριστεί πότε ακριβώς συνέβη αυτό. Ωστόσο, μελέτη του 2017 υποστηρίζει ότι τα ζώα αυτά διαχωρίστηκαν γονιδιακά από τους λύκους πριν από περίπου 20.000 με 40.000 χρόνια.

Πηγή: cnn.gr